Sayfalar

1 Aralık 2012 Cumartesi

Geleceğin Uzay Aracı



Skylon Uzay Uçağı

Dünyanın herhangi bir yerine sadece 4 saat içinde ulaşımı sağlayabilecek bir motor geliştiriliyor
Normal uçak pistine inip kalkabilecek, aynı zamanda sesin 5 katı hızla 30 km yükseğe tırmanarak, Dünya’nın atmosferi dışında seyahat edebilecek olan Skylon adlı uzay aracının motor testleri tamamlandı. Havacılık ve uzay tarihinde devrim yaratan bu yeni motor İngiltere’deki Farnborough Uluslararası Havacılık Fuarı’nda tanıtılmıştı.
Reaction Engines CEO’su Tim Hayter, ürettikleri Sabre motorun testleri başarıyla geçtiğini, bu adımın itici güç için büyük bir adım olduğunu belirtti. Skylon’un tamamlanması için şimdi 400 milyon dolarlık bir kaynak aktarımı gerekiyor. Projenin yüzde 852i özel sektör tarafından destekleniyor.
Skylon Uzay Uçağı nasıl çalışıyor?
Hava aracı havalandığında başta havadaki oksijeni toplayan “nefes alma” konumunda çalışan motor, bunu sıvı helyum ile sıfırın altında 140 santigrat dereceye kadar soğuttuktan sonra tanklarındaki sıvı hidrojenle birleştirerek, yükseklere ve uzaya çıkmak için itici güç olarak kullanıyor. Uzmanlar, şu anda sesin 5 katına ulaşan hızda sürtünmenin aracın motorlarına giren havanın ısısını bin santigrat dereceye kadar çıkardığını ve bunun da motorun bu havayı kullanması için çok sıcak olduğunu belirterek, Araçta, “ön soğutma” sistemi çeriye giren havayı kullanılabilir derecede soğutacak.
Yanma için gerekli oksijeni havadan ayrıştıran teknoloji sayesinde önceden doldurulmuş dev oksijen tankları yerine sürekli kendini dolduran nispeten küçük bir tank kullanılacak ve uzay aracına yük olan tonlarca ağırlığa ihtiyaç kalamayacak.  30 senedir üzerinde çalışılan teknolojinin entegre edildiği uzay aracı ilk bakışta SR 71 Blackbird’ e benzese de ileride daha fazla kargo ve yolcu taşıyabilen, defalarca uzaya çıkabilecek dayanıklılıkta bir ileri teknolojinin ilk örneği.
Uzay Erişim: Skylon
REL Skylon, SABRE motorları ile güçlendirilmiş olması tasarlanmış ilk araç tasarladı.
Skylon uzaya güvenilir, duyarlı ve uygun maliyetli erişim sağlamak için tasarlanmış bir pilotsuz, yeniden spaceplane olduğunu.  Şu anda geliştirilme aşamasında, aracın uzaya kargo 15 ton taşıma kapasitesine sahip olacak.  Bir pist çıkarabilirsin bir araç sağlar SABRE kullanıcısının kombine hava-solunum ve roket çevrimlerin kullanılması, sadece bir uçak gibi, yörünge ve pist iniş karşılığında doğrudan uçmak.
 Skylon etkinleştirmek için boşluk uçak gibi erişim sağlayacaktır:
1.    Pist yörünge ve geri Operasyon
2.    Maliyet vs mevcut teknoloji büyüklüğü azalma Sipariş
3.    400 x gelişmiş güvenilirlik
4.    Uzaya Duyarlı erişim
 Avrupa Uzay Ajansı değerlendirmesi sonucuna varmıştır:
 "... Skylon aracın bugünkü mevcut teknoloji ve başarılı bir motor geliştirme verilir gerçekleştirilebilir."
 Avrupa Uzay Ajansı Raporu, 2011
 Skylon yeniden olduğundan (geçerli tek kullanımlık uzay fırlatma aksine) mevcut sivil uçaklara benzer bir şekilde uzay erişim isteyen şirketler ve ülkeler tarafından satın alınabilir.  Uçak gibi bir araç satın bağımsız bir başlatıcısı sistemi geliştirmeye çalışıyor çok daha uygun maliyetli bir seçenek sunacak.
Uzay Erişim
SABRE motorları Mach 5.5 hıza kadar hızlandırmak ve sonra yörünge hızı, Mach 25 atmosfer ötesine hızlandırmak için roket moduna geçiş için atmosferde bir jet olarak faaliyet alanları için özel olarak yapılandırılmış olabilir.
Uzay Erişim: Skylon - Teknik
Skylon araç taşıyan gövde boyunca yarıda ekli delta kanat, itici depoyu ve yük bölmesi içeren ince bir gövde oluşur SABRE kanat ucunda eksenel eksozda bulunan motorlar.  Aracın kendi Şasideki arazileri yatay kapalı alır ve.
 Burada sunulan bilgiler alçak yörüngesindeki 12 ton hedefi yük tasarlanmış Skylon C1 araç konfigürasyonu içindir.  C1 yapılandırma sonuçlandığından teknoloji gelişmeler ve güncel piyasa analizleri dahil etmek için, bir yeniden egzersiz alçak yörüngesindeki 15 ton yük ile D1 yapılandırmasına Skylon sistemini revize yapılmıştır.

SABRE Motorlar
Skylon take-off atmosferik havanın 1.250 ton 250 ton nedenle itici yapılması gerekmez oksijen olduğu motorlar, yakalanan ve kullanılmasını sağlayan Mach 5.5 hızlandırmak için hava-solunum modunda SABRE motorlar kullanır tanklar.  Mach 5.5 ve roket motoru modu 25 kilometre irtifada SABRE motoru geçişleri, Mach 25 hızında yörüngesine onun çıkış tamamlamak için tahta Skylon depolanan sıvı oksijen kullanarak At.  Bu alan erişim uygulamasında, SABRE motorlar konvansiyonel jet motorları için ihtiyaç duyulan saatlerin 10.000 ler önemli ölçüde daha az 200 konukevleri, başarmak için sadece 55 saatlik bir çalışma ömrü gerekir.
 Kontrol ve Hareket Kabiliyeti
Atmosferik uçuş esnasında, kontrol aerodinamik yüzeyleri tarafından sağlanmaktadır:
1.    An tüm hareketli kuyruk yüzgeci savrulma kontrolü sağlar.
2.    A delta foreplane (canards) pitch kontrol sağlar.
3.    Tüm kanat firar kenarı boyunca uzanan kanatçıklar rulo kontrol sağlar.

Roket motorlu çıkış sırasında yanma odaları pitch, yaw ve savrulma kontrolü sağlamak için gimballed edilmektedir.  Bir kez uzayda, reaksiyon kontrol iticileri bu kontrol yüzeyleri devralacak.
 Malzeme İnşaat
Skylon adlı gövde ve kanat yük taşıyıcı yapısı güçlendirilmiş plastik karbon fiberden yapılmış ve stringerler, çerçeveler, kaburga ve warren kiriş yapılar olarak inşa direkler oluşmaktadır.  Alüminyum itici depoyu termik ve tazyikli deplasmanlar altında serbest hareket edebilir, bu içinde askıya alınır.
Dış kabuk (AeroShell) fiber yapılır seramik takviyeli ve esnek askı noktaları aracılığıyla gövde yapısına aktarılır yalnızca aerodinamik basınç yüklerini taşır.  Bu kabuk ince (0.5mm) ve sertlik için oluklu olduğunu.  Özellikle aerodinamik tırmanış ve yeniden giriş sonraki aşamalarında sırasında termal genişleme altında serbestçe hareket edebilir.
Take-off ve İniş
Araç nispeten geleneksel geri çekilebilir iniş takımı kullanarak ve toprakları kapalı alır.  Fren sistemi özel dikkat ile bu kabul edilebilir düşük bir şasi kütlesi elde etmek mümkün olmuştur.  Bir ağır güçlendirilmiş pist yüksek eşdeğer tek tekerlek yükü tolere için gerekli olacaktır.
Take-off rulo başında aracın azami iniş ağırlığı 55 ton iken, 275 ton ağırlığında.  Take-off azından aracın sıvı hidrojen yaklaşık 66 ton ve yukarı çıkış için sıvı oksijen yaklaşık 150 ton taşır.
Yer hizmetleri faaliyeti yükü yükleme ve elementlerden koruma izin veren bir standart uçak traktör ve gümrüklü mallar kargo binası kullanılarak yapılacaktır.  Güvenlik ve operasyonel basitlik için kriyojenik gazlar buharından olmadan soğutulmuş yüklenir.  Aracın yakıt apron üzerinde durdu edilir iken Cryogen yükleme şasi kuyularda bağlayan servisler aracılığıyla otomatiktir.
 Yükünü Yetenekler
Skylon yapılandırma burada sunulan yılında Skylon yük koy 4.6m çaplı ve uzun 12,3 olduğunu.  Bu harcanabilir başlatıcısı yükleri ile ancak 8 kesiti ayak kare ve uzun 10, 20, 30 veya 40 metre olan standart aero taşıma kapları kabul ek olarak uyumlu olacak şekilde tasarlanmıştır.  Bu kargo konteynerleşme "temiz" yük bölmesi ile reçete edilmesi sağlanarak, uzay taşımacılığı operasyonlarında önemli bir adım olacağı tahmin edilmektedir.
Skylon C1 araç için tasarım hedefi 300km ekvatoryal yörüngeye, ekvatoral bir site işleten 460km x 28,5 derece spacestation bir 460km ekvatoral spacestation veya 9,5 ton 10,5 ton 12 ton oldu.  Güncelleştirilmiş Skylon D1 yapılandırma 300km ekvatoral yörüngesine 15 ton yük vardır.
Aslında bir kargo rağmen yük defne tabanlı işlemler, yörünge transfer işlemleri için üst aşamaları ve bir kez dayanıklılık sertifikası elde edilir, 30 yolcular için bir kabin modülü yörüngesinde itici temini için depoyu ağırlayacak.
Skylon tamamen bir ulaşım sistemi olan hiçbir yük destek sağlar.
İtici
Skylon iki çalışanı SABRE hibrid air-breathing/rocket motorları.  Bu motorlar Mach 5.5 atmosferik hava ile sıvı hidrojen yakıtı istihdam ve on-board sıvı oksijen yörünge hızları için bunun ötesinde.
Yörüngede ana yakıt tankları havalandırılır ve ortam koşullarına ye ısınmasına izin verilir iken.  Sevk ve tutum kontrolü Orbital manoeuvering Sistemi (OMS) veya Reaksiyon Kontrol Sistemi (RCS) tarafından sağlanmaktadır.  Bu, ağır yalıtılmış ve sirojenik soğutulur, ortak bir LH2/LO2 itici gaz depolama kullanır.  Bu sistem 7 güne kadar yörüngede operasyonel kalabilir.  RCS Gaz Yakıt Besleme Sistemi (GPSS) tarafından sağlanan gaz yakıtlar kullanır.  GPSS de yakıt hücreleri ve yardımcı güç türbinleri reaktanları besler.
Yeniden girme
Yeniden giriş sırasında, hangi sıcak AeroShell uzağa yayılan 90 60km ısı arasındaki bir yükseklikte oluşur.  Isı folyo ve iletkenliği düşük kabuk destek mesajları yansıtan katmanları tarafından araç girmesini önlenir.  Sıvı hidrojen küçük kalan ısı kaçağı yakalamak için termal ekranlar geçti, ana tanklarda buharlaştırılır ve daha sonra denize boşaltılır.
 Skylon C1 İstatistikleri
Uzunluk  82m
Gövde çapı: 6.25m
Kanat açıklığı:  25m
Yüksüz Kütle 41.000 kg
Yakıt Kütle 220,000 kg
Maksimum Yük Kütle 12,000 kg
Maksimum Kalkış Kütle        275,000 kg
Uzay Erişim: Skylon - Yetenekleri
Skylon tüm önemli uzaya fırlatma pazarlara hitap etmek mümkün olacaktır.  Örneğin:

Telekom
Skylon Geo-sabit yörünge (GSO) onları itmek için eklenmiş bir üst basamağa sahip alçak Dünya yörüngesine (LEO) için payload sunabilirsiniz.  Bu Skylon telekom ve GSO uydu başlattı gerektiren diğer pazarlara hitap verir.  Bir kez kullanılan bir gelecek misyonu yeniden kullanım için üst kademe toplamak mümkün olacaktır.








Birden Küçük Uydular
Skylon yükü koyda küçük bir yük taşıyıcı raf yükleyerek tek bir lansman birden küçük uydular başlatabilirsiniz.








Personel ve Kargo
Bir özel bölmesi uzaya insan ve yük taşımak için Skylon yük bölmesine monte edilebilir.








Uzay İstasyonu Malzemeleri
Skylon yolcu ve malzemeleri teslim olmasını sağlayan özel olarak tasarlanmış arayüzü kullanarak uzay istasyonları bağlanabilirsiniz.










Orbital Altyapı
Skylon uzay teleskopları, gezegen misyonları için ve büyük uydular için, böyle bir gelecekte uzay istasyonu için modüller olarak yörünge altyapı öğeleri başlatmak mümkün olacak.
SABRE Motoru
Son 20 yılda Reaksiyon Motorları tarafından geliştirilen SABRE (sinerjetik Hava Solunum Roket Motor) hava-solunum ve roket modlarında çalışabilir bir yeni motor sınıftır.

 Bu gelişmiş kombine çevrim hava-solunum SABRE roket motoru beş kez ses hızına varan hızlarda kolaylıkla işletmek veya Dünya yörüngesine direkt uçmak için uçak sağlar.
 Ön soğutucu eşanjör ve tamamlanmak üzeredir diğer SABRE motor ileri teknoloji geliştirme programları ile, SABRE programın sonraki aşamada tam bir motor göstericinin inşaatı ..
 "ESA alt ölçekli motor bir zemin testi başarıyla uçuş rejimi ve döngü göstermek ve bu program ve dünya çapında sevk büyük bir atılım gelişiminde önemli bir kilometre taşı olacaktır yapılabilir eminiz."
 UK Uzay Ajansı, 2011 Avrupa Uzay Ajansı Raporu
SABRE: Nasıl çalışır?
SABRE kalp doğrudan, güvenilir, duyarlı ve düşük maliyetli uzay erişim izin alan (yörüngesine tek kademeli) içine güç uçak için tasarlanmış bir roket motoru yer alıyor ve yüksek hızlarda (beş kez hızda seyir uçak sağlamak için farklı bir yapılandırma ses) atmosferi içinde.
Geçmişte, tahrik sistemleri gibi konvansiyonel roket motorları tarafından gerekli sıvı oksijen gibi bir on-board oksitleyici ağırlığı nedeniyle büyük ölçüde başarısız olmuştur yörüngesinde tek aşamalı tasarım çalışır.  Gerekli on-board oksitleyici miktarını azaltmak için olası bir çözüm sadece sıradan bir jet motoru gibi yanma sürecinde atmosferde zaten mevcut oksijen kullanmaktır.  Bu ağırlık tasarrufu tek kullanımlık çok aşamalı fırlatma araçları Çoklu kullanım tek aşamalı fırlatma araçları geçiş sağlayacak.
SABRE iki roket modlarında çalışan bu hedefe ulaşmak için ilk motor: Başlangıçta hava solunum modunda ve sonradan konvansiyonel roket modunda:
1.    Hava nefes modu - roket motoru roket yanma odasında onun sıvı hidrojen yakıt yakmak için oksijen kaynağı (tipik bir jet motoru gibi) gibi atmosferik hava berbat.
2.    Konvansiyonel roket modu - Motor konvansiyonel on-board sıvı oksijen kullanarak atmosfer ve geçişler üzerinde.
Her iki modda da itme roket yanma odası ve memeleri kullanılarak oluşturulur.  Bu roket ve gaz türbini teknolojisi unsurların sentezi ile mümkün hale gelmiştir.

Bu yaklaşım yörüngesine yolda on-board oksidan 250 tonun üzerinde taşıyan kaydetmeyi SABRE motorlu araçlar sağlar, ve içerdikleri antioksidan kadar kullanıldıktan sonra jettisoned olan ilk throw-away büyük aşamaları için gerekliliğini kaldırır, izin Böyle Skylon gibi ilk tam yeniden kullanılabilir uzay erişim araçların geliştirilmesi.
Bu basit gelse de, sorunun hava solunum modunda, hava bilinen herhangi bir materyali eritecek onun sıcaklığı çok yüksek yükseltir yanma odalarına enjekte etmeden önce yaklaşık 140 atmosfer sıkıştırılmış gerektiğidir.  SABRE önce hemen hemen bir sıvı olduğu kadar, bir ön-soğutucu ısı değiştiricisi kullanılarak hava soğutma ile bu önler.  Daha sonra jet motor teknolojisi kullanılarak bir nispeten geleneksel turbo kompresör gerekli basınca kadar hava sıkıştırmak için kullanılır.


Bu SABRE Dünya'nın atmosferine girdiğinde motor oldukça itici tüketimi 8 kat artış verir roket modunda kullanılan sıvı oksijen, daha hidrojen yakıt yakmak için hava kullanabileceğiniz anlamına gelir.  Motor 5 kez ses hızı ve hız% 20 ve yörüngeye ulaşmak için gerekli yükseklik% 20 olan 25 kilometre yükseklikte üzerinde ulaşmıştır kadar hava-solunum modunda kullanılabilir.  Geri kalan% 80 roket modunda SABRE motorları kullanılarak elde edilebilir.
 Uzay erişim için, hava-solunum çıkış sırasında itme değişkendir fakat motor başına yaklaşık 200 ton.  Roket yükselişi sırasında bu 300 tona yükselir ama sonra 3.0g için boylamasına ivme sınırlamak için yükselişin sonuna doğru kısılır.
 SABRE Motor Cycle Evrimi
SABRE tasarımı hem modlarında kullanılmaktadır ilişkili pompaları, ön-brülör ve meme ile tek bir roket yanma odasına sahiptir Sıvı-Hava Döngüsü Motorlar (DANTEL) evrimleştiği.  DANTEL motorları pompalama öncesinde gelen hava sıvılaştırmak kriyojenik sıvı hidrojen yakıt soğutma kapasitesi kullanır.  Ne yazık ki, bu tür bir döngü içinde hava sıvılaştırma çok yüksek bir yakıt akışının zorunlu kılmaktadır.
 Bu faylar böylece soğutma gereksinimi ve sıvı hidrojen yakıt akışını azaltarak, sadece buhar sınırına hava soğur ve sıvılaşma önler SABRE motor, kaçınılmalıdır.  Aynı zamanda nispeten geleneksel turbo kompresörün kullanımına izin vermekte ve bir hava kondenser için gereksinim ortadan kaldırır.
SABRE motor esasen yanma odasına bir yüksek basınçlı hava kaynağı sağlamak için ek bir ön soğutmalı turbo-kompresör ile birlikte bir kapalı devre roket motoru.  Bu çıkış sırasında hava-solunum modunda Mach 5.5 'e kadar pist ve sıfır ileri hız çalışmasını sağlar.  Hava yoğunluğu yükseklikle düşer gibi motor sonunda yörünge hızının kendi araç iten saf bir roket (örn. Skylon) (Mach 25) çevresinde geçer.

 Diyagram basitleştirilmiş formu eksiksiz SABRE döngüsü gösterir.  Alımı (mavi) gelen hava Ön soğutucu olsa ve kompresör içine gidiyor gösterilir.  Soğutma sıvı hidrojen yakıt (mor) kullanarak HX4 ile soğutulur kendisi olmuştur helyum (yeşil) ile elde edilir.  Bir kere helyum daha da türbin ve sıvı hidrojen (LH2) pompa sürücü için yeterli enerji vermek için Pre-brülör ürünleri HX3 ısıtılır Ön soğutucu bıraktı.
 Roket modunda HX3 motoru içinde LH2 Pompa ve sıvı oksijen (LOX) pompa sürücü tüm enerji sağlar.  Yeniden kullanarak bu şekilde ısı motoru verimliliği arttı.
Döngü diyagramı gösterildiği gibi, hafif ısı eşanjörleri kullanımına SABRE motorlarda gerekli ve SABRE motorlar geliştirilecek sağlamak için anahtar teknolojik yenilik olduğunu.
Videolar için : http://vimeo.com/45221270  siteyi ziyaret ediniz.
SABRE: Etkinleştirilmesi Teknolojileri
Ultra-hafif ısı eşanjörleri ve don kontrolü: SABRE motorları birçok mevcut roket ve jet motoru teknolojileri ele alınacak olan havacılık için yeni iki kilit alanda kullanmak rağmen.  REL öncelikle bu yeni teknolojiler ve bunların ticarileştirilmesi için gerekli gelişmiş üretim teknikleri geliştirmek üzerine odaklanmıştır.
Ultra-Hafif Isı Değiştiriciler:
Bu serin 1.000 'den fazla, çok çabuk ve etkili gelen hava akımı, ° C eksi 150 ° 1/100th az C, ikinci bir (altı kat daha hızlı bir göz açıp kapayıncaya kadar daha).  Bunlar son derece hafif - mevcut teknoloji yaklaşık 100 kat daha hafif - bunları ilk kez uzay uygulamaları için kullanımı sağlanır.
Yeni ürünler, yeni pazarlar, yeni yetenekler: Bu minyatür ısı eşanjörleri uzay itki sistemleri üzerinde yaratacağı etkileri hesaplama üzerindeki silikon çip etkisi ile karşılaştırılabilir.
 Frost Kontrol:
Bu REL çok soğuk eşanjör üzerinden geçtiğinde havadaki nem içeriği don döner.  Bu don eşanjörler engeller ve onları çalışmamaya başlıyor.  REL nedenle don oluşumunu engellemek için bir teknoloji geliştirdi.
 İngiltere'de hükümet adına ESA tarafından yürütülen bağımsız bir inceleme REL geliştirdiği donma kontrol sisteminin uygulanabilirliğini teyit etmiştir:
 "[REL kullanıcısının] laboratuar ölçeğinde don kontrol mekanizması (şimdiye kadar diğer uluslararası gelişmeler eluded önemli bir dönüm noktasıdır) başarılı bir gösteri."
SABRE: Gösterme Programı
 5, yani tam gelişmesi için hazır - Ortak ticari ve hükümet fonlarından TL 4 SABRE motoru 'Teknoloji Hazırlık Düzeyleri' yükseltmesine tasarlanmış SABRE donanım gösterileri bir dizi için 2008 yılında yapıldı.
 Firma zaten başarıyla SABRE motoru için bir dizi teknoloji göstermiştir, ancak ana odak bir çalışma ultra-hafif eşanjör performansını test etmek için bir SABRE Ön soğutucu, 2012 yılının ilk yarısında, başarılı test üzerinde olmuştur ortamı.
 Ilk test faaliyetleri gelen görüntüleri BBC bu madde de görülebilir:



 2012 SABRE Ön soğutucu Gösterme Gerçekler:
1.    Az 50kg ağırlığa cezası eşanjör boru üzerinde 50 km
2.    Isı eşanjörü boru et kalınlığı en az 30 mikron (az bir insan saçının çapından)
3.    Gelen airstream (hızlı bir göz açıp kapayıncaya kadar daha) en az 20 milisaniye cinsinden -150 ° C soğutulacak
4.    Düşük sıcaklık çalışma sırasında yok don oluşumu
 SABRE programı sonraki aşamada tam bir motor göstericinin yapımını içeriyor.  "ESA alt ölçekli motor bir zemin testi başarıyla uçuş rejimi ve döngü göstermek ve bu program ve dünya çapında sevk büyük bir atılım gelişiminde önemli bir kilometre taşı olacaktır yapılabilir eminiz."
SABRE: Diğer Teknoloji Gösterme
Contra-Döner Türbinler
REL başarıyla motor test yerinde yüksek verim tam ölçekli ters yöne dönen türbin göstermiştir.
Contra-dönen türbin teknoloji uzay erişim ve Mach 5 yolcu için hem ön soğutmalı motorlarda avantajları vardır.
SABRE motor hava kompresör, türbin ve kompresör arasında ses uyumsuzluk büyük bir hızda veren bir helyum ya da hidrojen türbin tarafından tahrik edilir olmasıdır.  Bir ters yöne dönen türbin seçilmesi göreli bıçak hızı artar ve bir kitle tasarrufu ve verimlilik artışı sağlayan türbin statorlar ortadan kaldırır.



SABRE Yanma Odası
REL başarıyla EADS-Astrium ve Alman Uzay Ajansı DLR ile test etti, sıvı oksijen (LOX) soğutmalı yanma odası ve hidrojen filmi SABRE motorları tarafından gerekli yanma teknolojileri soğutulur.


SABRE Roket Nozullar
Konvansiyonel roket lüleleri kıyasla rakımda geniş bir yelpazede üzerinde verimlilik artışı verebilir irtifa tazmin memeleri, testi REL de yürütülmektedir.  Bu teknolojinin başarılı gelişimi SABRE motor performansında bir artış sağlayacaktır.



Düşük Nox Roket Motorları
REL motor Mach 5'in seyir uygulamanın çevresel etkilerini azaltarak, standart tasarımlara göre yaklaşık% 98 oranında NOx emisyonlarını azaltan yeni bir roket yanma odası olarak tasarlanmış ve test edilmiştir.


SABRE Emme
Her iki bilgisayar modelleme yoluyla analiz etmek ve daha sonra deneysel olarak tüp modu Ludweig in-house kodları ve hipersonik silah tünel işletim kullanarak SABRE nasel alımı test Gaz Dinamiği Ltd ile yürütülmektedir bir devam eden bir araştırma programı vardır.


Eşanjörler
REL ultra-hafif ısı eşanjörleri Mach 5 yolcu ve uzay uçak benzeri erişim için SABRE motorlarda sağlayan kilit bileşenleridir.
Gelen hava serin Eşanjörler SABRE motoru gerçekleşmesine büyük teknik sorun vardır.  Mach 5 (5 kez ses hızını) 1,000 gelen serin havaya ısı exchangerneeds ° C eksi 150-400 ısı enerjisi Mega Watt (çıkış gücünün eşdeğer yerinden ikinci bir 1/100th ° C, Tipik gazla çalışan elektrik santrali) henüz az 1 ¼ ton ağırlığındadır.
Bu sorunu çözümlemek için, REL dünyanın en güçlü ve hafif ısı değiştiricileri geliştirmiştir.  Elde edilen buluş ısı değiştiricileri yeni uygulamaların bir dizi için kullanılmak üzere izin verir.
Havacılık Motorları Eşanjörler kullanma
1970'lerde REL kurucusu Alan Bond'un yararlı roket motor çevrimleri entegre edilmesi için yeterli ışık ısı eşanjörleri potansiyel etkisini keşfetmeye başladım.  Ana fikir bu soruna neden olduğu ısı değiştiriciler ısı kaldırmak olabilir oldu ve sonra enerji, roket motoru yakıtı temin pompalar ve kompresörler sürmek için kullanılan olabilir ayıklanır.  Motor etkinliğini önemli bir artış oluşturmak için potansiyel açık olarak, bu problem, geleneksel teknolojiyi kullanarak ısı eşanjörleri ağırlık tüm potansiyel faydalar kayıp o kadar büyük oldu.


Silikon çip minyatür ve ısı değiştiriciler 1989 yılında Alan Bond tarafından kuruldu REL odağı haline kadar, minyatür açısından fiziksel sınırına ulaşan yüksek güç hafif ısı eşanjörleri gelişmekte olduğunu anlayış esinlenerek.
Yeni ürünler, yeni pazarlar, yeni yetenekler: başarıyla uzay itki sistemleri üzerine hafif ısı eşanjörleri geliştirme etkisi bilgisayar üzerindeki silikon çip etkisi ile karşılaştırılabilir olarak görülüyor.
SABRE Engine Eşanjörler
SABRE motor söz konusu ısı eşanjörleri için iki kullanım şekli vardır.  İlk kullanımda bu motor makine sürmek için kullanılan eş zamanlı ısıtma helyum iken roket yanma odasına girmek için gerekli basınca sıkıştırılmış böylece (yüksek hızlarda çok sıcak hale gelir) Gelen havanın soğumasını sağlar.  Biz Sabre motor Pre-soğutucu üzerindeki ısı değiştirici diyoruz.


İkinci kullanımı soğuk sıvı hidrojen yakıtı kullanarak sıcak helyum soğutmak için, ama bu daha geleneksel ısı değiştirici teknolojisi kullanır.
REL ekibi uçan bir motor ilk kez uygulanabilir olması için yeterli ışık ısı eşanjörleri üretmek için yollar buldu.  REL aynı zamanda donma oluşumunu kontrol olarak bu başvuruda başka bir uygulama sorunları, (atmosferdeki su buzlanma, ısı değiştiricinin içinde kilitlenmesine neden olduğu) için çözümler öncülük etmiştir.
REL SABRE motorun diğer teknoloji alanlarında gelişmeler olmasına rağmen, onun ısı eşanjörleri onun başarısının anahtarı ve aynı zamanda mevcut teknoloji üzerinde en büyük ilerleme gösterir.
Eşanjörler Nasıl çalışır
Adından da anlaşılacağı gibi, bir ısı değiştirici bir cihaz farklı sıcaklıklardaki iki akışkan (sıvı veya gaz) arasında değişim ısı olduğunu.  İki ortak eşanjör sıcak su bir odayı ısıtmak için soğuk havayı ısıtır kalorifer ve olan radyatör dışarıdan hava ile motordan gelen suyu soğutan bir arabada.



Bu tüplerin etrafında ikinci bir sıvı veya gaz akışlarının ısı iki sıvıları veya karışım gazlar olmaksızın transfer edilmesine izin verirken çoğu ısı değiştirici, boru aracılığıyla sıvı veya gaz geçirerek çalışır.
Süreci daha verimli çalışmalarını sağlamak için iki yol vardır.  Bir yüzey alanı ancak bu eklenti ağırlığını artırmak için yüzgeçleri gibi cihazlar eklemektir.  İkinci çözelti duvarları yeterince ince yapılabilir ise, bir ağırlık ceza içermemektedir ki, tüpler daha küçük hale getirmektir.
Küçük tüpler olması daha tüpler ve belirli bir hacim ısı transferi ve bu nedenle daha kompakt ve hafif ısı eşanjörü, üzerinde bu nedenle daha fazla yüzey alanı demektir.  Bu SABRE motoru duvara 27 mikron (insan saçından daha ince olan) kalınlıkları ile çapı 1 mm çapında borular var Pre-soğutucu kullanılan bu ikinci yaklaşımdır.
 SABRE Ön soğutucu



Hava geçirir tam olarak Ön-soğutma boru matris eşit olarak soğutuldu ve sıcaklık den 1,000 e kadar düşer ° C ila 150 ° C eksi
SABRE Pre-soğutucular iki önemli yenilikler içermektedir.  İlk ısı değiştirici daha verimli hale getirir tüplerin spiral bir düzenlemedir.


Diğer yenilik kontrolsüz varsa tamamen saniyeler içinde ön soğutucu engelleyebilirsiniz düşük sıcaklık çalışma sırasında şekillendirme dondan havadaki su buharı engelleyen bir don kontrol sistemidir.  Bu donma kontrol sisteminin ayrıntıları gizlidir.


REL Eşanjör Geliştirme
Eşanjör Geliştirme
Aşağıdaki deney programları SABRE motoru için gerekli ön-soğutucu teknolojisinin başarılı gelişmesini sağlamıştır.  Ön soğutucu araştırma bugüne kadar REL içinde en büyük programdır.


Laboratuvar Ölçekli Ön soğutucu Eşanjör
İlk başarılı üretim araştırmaları 1990'larda Bristol Üniversitesi'nde doktora sırasında oldu.  Başarıyla 900 ° C'nin üstünde gelen hava soğutulur ve yaklaşık 1 GW / m³ güç değişimi sağlanmıştır.  Bu çalışma 2000'li yılların başında REL de sonraki eşanjör kalkınma temelinde oldu ve o zamandan beri büyüdü.

Rüzgar Tüneli Ön soğutucu Eşanjör Modülü
Doğru çap ve et kalınlığı Inconel 718 tüplerini kullanarak ilk ısı değiştirici modülü, 2001 yılında don kontrolü rüzgar tüneli için üretilmiştir.  Bu çalışma DTI SMART ödülü ile desteklenmiştir.



Tam Motor Ön soğutucu Modülleri
LAPCAT 1 Program süresince iki tam boy Mach 5 motor modülleri imal edilmiştir.  Bunlar NDT çeşitli tabiydi ve basınç geçirmez testleri




İlk SABRE Ön soğutucu Modülü
Bu ödül bir DTI 'Ar-Ge için hibe' yardımı ile 2004 yılında imal edildi.  Bu modülün yapı ayrıca ön-işlem ve soğutucu önceki programların lehimlenmesi teknikler geliştirilmiştir.



SABRE Ön soğutucu Prototip Üretim Hattı
REL SABRE motorları entegrasyonu için birden SABRE Ön soğutucu modülleri üreten ticari fizibilitesini göstermek için bir prototip üretim hattı kurdu.





SABRE Ön soğutucu Gösterme
REL 2012 yılının ilk yarısında test başladı ilk tam ölçekli SABRE bir çalışma ortamında eşanjör performansını test etmek için bir jet motoru ile ön soğutucusu.  Bu gösteri öncesi soğutucu az 50 kg ağırlık ceza eşanjör boru 50km üzerinde içerir ve ° C 20 milisaniye içinde eksi 150 hava sıcaklığı düşer.
REL Frost Kontrolü
Bu SABRE motora giren havanın soğutulması için kullanılan sıfırın Ön soğutucu eşanjör üzerinden geçtiğinde havadaki su buharı don oluşturur.  Kontrolsüz, bu donma tamamen birkaç saniye öncesi soğutucu çalışmasını engellemek ve çalışan motor engel olacaktır.
REL Bu don oluşumunu engeller teknoloji icat ve kanıtlanmıştır, bu donma kontrol sisteminin ayrıntıları REL için son derece gizlidir.
Ancak, İngiltere hükümeti adına ESA tarafından yürütülen bağımsız bir inceleme REL belirten geliştirdiği donma kontrol sisteminin uygulanabilirliğini teyit etmiştir:
"ESA SABRE motor don kontrol mekanizması, (laboratuar ölçeğinde), çalışır ve tekrarlanabilir olduğunu teyit edebiliriz. Bir VIPER üzerinde test edildiğinde Ayrıca ESA bu olumlu sonuçlar eşanjörün planlanan testler tekrarlanmalıdır bekliyor jet motoru. "
Avrupa Uzay Ajansı Raporu, 2011
"Özellikle, ısı değiştirici teknolojisi ve laboratuvar ölçekli (şimdiye kadar diğer uluslararası gelişmeler eluded önemli bir kilometre taşı) de don kontrol mekanizmasının başarılı bir gösteri gibi REL uçuş dayalı, ESA eminiz ki bir alt ölçekli bir toprak testi motor başarıyla uçuş rejimi ve döngü göstermek için yapılabilir ve bu programın geliştirilmesinde önemli bir kilometre taşı ve sevk dünya çapında büyük bir atılım "de olacak.
Mach 5'in Cruise
SABRE motor teknolojisi kadar 20.000 km (yarım dünya çapında) bir dizi ile 5 kez ses hızına varan hızlarda atmosfer içinde seyir uçak etkinleştirebilirsiniz.
Bu REL en Scimitar motoru, bir türev SABRE motoru, gerçekçi hava trafik kontrol koşulları altında 4.6 saat içinde dünya çapında bir uçağın yarım itebilen olduğu gösterilmiştir edildiği Avrupa LAPCAT projeye REL katılımını tarafından kanıtlanmıştır.


 Atmosferik seyir modunda, motor yapabilirsiniz:
1.    Verimli sesaltı ve hipersonik yolcu modları için dizayn edilebilir
2.    Onlar hızlı (onlar çalışacaktır önce cf scramjets 3-4 Mach için hızlandırılması gerekmektedir) için kalkmak diğer motorlar yardım gerek yok yani Mach 5,5 piste sıfır ileri hız bağımsız tüm yol çalıştırın
LAPCAT A2

Uzun vadeli Gelişmiş Sevk Kavramları ve Teknolojileri - Mach 5 cruise REL en SABRE motor ve hafif ısı değiştirici teknolojisi uygulanabilirliğini bir örnek olarak, REL halen LAPCAT adlandırılan Çerçeve 6 parçası olarak bir AB% 50 destekli bir proje üzerinde çalışmaktadır.  Bu çalışmada gerekli tahrik kavram ve teknolojileri incelemek
"... En az 2 ila 4 saat kadar Brüksel'den Sidney örneğin uzun mesafe uçuşları, azaltmak için. Bu hedefe ulaşmak kendinden 4 ila 8 arasında değişen Mach sayıları ile ticari taşımacılık için yeni bir uçuş rejimi gerektirir."
Bu misyon, yakın antipot yelpazesi ile hipersonik uçakların yerine getirmek için (20.000 km) gereklidir.  Hidrokarbon yakıtların belirli kalorifik enerji çok düşük olduğundan aralığı gereksinimi sıvı hidrojen yakıtı elde etmek için zorunludur.
Pala
REL REL en hafif ısı değiştiricileri kullanarak sıvı hidrojen eşsiz termodinamik özelliklerini patlatır Scimitar ön soğutmalı motor, bir türev SABRE motoru, tasavvur ettim.  Bu motor 40,900 m / s düzenin etkin egzoz hızı elde ederken sürekli Mach 5'in bir uçuş yeteneğine sahiptir.  Ayrıca motorun verimli subsonik uçuş ve orta kalkışlarda gürültü izin yüksek bypass hava akımı özellikleri bir ikinci işletim modu vardır.
Bu motorların temel termodinamik çevrimleri içinde hafif ısı değiştiriciler dahil havacılık tahrik için yeni bir özellik olan ve seyir hızı bir jet motorunun iki katı sağlar.
SABRE Scimitar motorların her ikisi de gaz türbinleri, roketler ve sesaltı ramjetler varolan teknolojiler etrafında tasarlanmıştır.  Scimitar sürekli Mach 5 seyir için tasarlanmış gibi uzay erişim için tasarlanmış SABRE motorları daha uzun ömür için tasarlanmıştır.


Scimitar motoru ile tahrikli olacak şekilde tasarlanmıştır A2 araç, olağanüstü aralığı (subsonic ve süpersonik hem yaklaşık 20.000 km) sahiptir ve bu nedenle aynı anda nüfuslu alanların süpersonik helikoptere patlatmaktir yolları çok sayıda hizmet edebilir ve ilgili zemin üzerinde duyulabilir sonik bomları.  Onun iyi sesaltı performansı konvansiyonel sesaltı karayolu güzergahları hizmet sağlar.
Yapılandırma A2 Mach 5 İnşaat Nakliyat
Scimitar motoru tamamlamak için, REL verimli ticari işletme için gerekli olan subsonic ve süpersonik kaldırma / sürüklenme oranı attains uygun bir araç yapılandırma (A2) önerdi.  Gövde motor-out işlemek için ve tam Mach aralığında Döşeme sahada elde etmek için tüm eksenler hakkında yeterli kontrol yetkisine sahip olacak şekilde tasarlanmıştır.  Ayrıca gövde yapılandırma dairesel kesitli hidrojen tanklarda ve kanat direkler taşıma yoluyla kesintisiz ile verimli bir yapısal şeklidir.  Aracın bu gelecek süpersonik taşımacılık tasarımları tipik ve rekabetçi bir koltuk / mil maliyetini elde etmek için en az olduğu düşünülmektedir beri 300 yolcu taşıyacak şekilde boyutlandırılır.
Uçak Gövde
A2 gövde de Skylon fırlatma aracı ile teknoloji ortaklığı vardır.  Temel fark A2 gövde ve birkaç saat Mach 5 de uzun süreli uçuş dayanacak var ancak yeniden giriş için tasarlanmış olmasıdır.  Ayrıntılı olarak incelenmemiştir rağmen A2 gövde sıcak AeroShell gelen ısı sızıntıyı önlemek için, bir aktif soğutuldu iç ekran ilavesi ile dışında Skylon benzer bir çok-katmanlı bir yapı olarak oluşturulmuş olacağı tahmin edilmektedir.
LAPCAT Rakamlar ve Gerçekler
Tasarım misyonu

Sidney Brüksel (Kuzey Kutbu ve Bering Boğazı yoluyla Avrasya kara kütlesinin süpersonik helikoptere önlemek için)
Mesafe: 18700 km
Uçuş süresi: 4.6 saat (gerçekçi hava trafik kontrol koşulları altında)
Rezerv aralığı: 5000 km @ Mach 0.9
Yükünü 300 yolcu (artı bagaj)
Araç Parametreleri
Brüt kalkış kütlesi: 400 ton
Yakıt kütle: 198 ton (sıvı hidrojen)
Gövde uzunluğu: 139 m
Gövde çapı: 7.5 m
Kanat açıklığı: 41 m
Kanat Alanı: M2 900
Performans
Mach 0.9 seyir Kaldırma / 11.0 (5.9 km yüksekte) SFC 96,0 kN / kg / s sürükleyin
Mach 5.0 seyir Lift / Drag 5.9 (25-28 km yüksekte) SFC 40.9 kN / kg / s
Take-off sideline gürültü @ 450m 101.9 dBA
İndirme
2012 yılında Reaksiyon Motorları tamamen yeni bir motor sınıfında, Sinerjik Hava Solunum Roket Motorları (SABRE) uygulanabilirliğini göstermiştir.
Yanı sıra REL bu yeni motor ile güçlendirilmiş olacak uçağın tasarım yoğun çalıştı SABRE motorlar için sağlayan teknoloji geliştirme gibi.  Özellikle iki araç tasarımları bağımsız olarak değerlendirilen ve uygulanabilir olduğu gösterilmiştir: Skylon - yörünge uzay düzleminde tek bir sahne ve LAPCAT, bir Mach 5 cruise sivil uçak.


Hakkımızda
Reaksiyon Motorlar Ltd ('REL') İngiltere bulunan ve uçak hızlarında rahatça kullanmanızı sağlayacak SABRE adlandırılan gelişmiş bir kombine çevrim hava solunum roket motoru sınıfı için gerekli teknolojileri geliştirmek üzere 1989 yılında kurulmuş olan bir özel bir şirkettir en fazla beş kez ses hızını veya Dünya yörüngesine direkt uçuyor. kadar
Biz ° C eksi 150 ° C için ikinci 1/100th az 1.000 'i aşkın çok sıcak airstreams arasında soğutma sağlayan mevcut teknolojilerin daha 100 kat daha hafif ultra-hafif ısı eşanjörleri geliştirerek havacılık motor teknolojisinde bir atılım elde ettik.
Reaksiyon Motorları 'teknolojisi motor teknolojisi ve araç uygulamaları canlılığı doğruladı İngiltere Hükümeti'nin isteği üzerine, Avrupa Uzay Ajansı tarafından yürütülen kapsamlı bağımsız teknik değerlendirmeler, uğramıştır.
"ESA alt ölçek [SABRE] motor bir zemin testi başarıyla uçuş rejimi ve döngü göstermek ve bu program ve dünya çapında sevk büyük bir atılım gelişiminde önemli bir kilometre taşı olacaktır yapılabilir eminiz."
UK Uzay Ajansı, 2011 Avrupa Uzay Ajansı Raporu
Bu entegre hava soluma ve roket tahrik teknolojisi aşağıdaki araç uygulamaları sağlar:
Mach 5'in yüksek irtifa seyir:
1.    4 saat içinde dünyanın herhangi bir yerinde Fly
2.    Verimli alt-sonik ve hipersonik yolcu modları
Düşük maliyetli yeniden kullanılabilir uzay erişim:
1.    Uzaya Uçağı-gibi erişim
2.    Yörünge ve geri pist çalışır
3.    Maliyet vs mevcut teknoloji büyüklüğü azalma Sipariş
4.     400 x gelişmiş güvenilirlik
5.    Uzaya Duyarlı erişim
 Teknoloji:
 Araştırma çalışmalarının iki yıl alanlarında teknolojik liderlik sonuçlandı:
1.    Ultra hafif ısı eşanjörleri
2.    Gelişmiş roket lüleleri
3.    Yanma odası tasarımı
4.    Contra-dönen türbinler
5.    Hafif gövde yapısı
6.    Sağlam ve hafif termal koruma sistemleri
7.    Motor ve araç analiz yazılım araçları
Bizim karargahı, mühendislik merkezi, montaj ve motor test tesisleri Oxfordshire, İngiltere'de Abingdon yakınındaki Culham Bilim Merkezi yer almaktadır.
Reaksiyon Motorlar ayrıca aşağıdaki yan sahibi:
Brite Hassas
Brite Hassas çoğu metal ve plastik uğraşan bir yüksek hassasiyetli işleme tesisi ve yüksek hassasiyetli işleme ve bilimsel araştırma ve ekipman montajları uzmanlaşmıştır.
Crossman Mühendisliği
Crossman Mühendislik uzmanı sac imalat ve kaynak hizmetleri sağlar ve ISO 9000/1 sertifikalı olduğunu.
Yetenekleri
REL çekirdek yetenekleri havacılık uygulamaları ve gelişmiş motorları ve etkinleştirmeniz araçlar için ultra-hafif eşanjör araştırma, tasarım, üretim, geliştirme ve test vardır.
Teknolojik Liderlik
1.    Ultra hafif ısı değiştirici tasarım, geliştirme, test ve manufacture Advanced roket lüleleri
2.    Yanma odası tasarımı
3.    Contra-dönen türbinler
4.    Hafif gövde yapısı
5.    Sağlam ve hafif termal koruma sistemleri
6.    Motor ve araç analiz yazılım araçları
 İmalat Uzmanlık
1.    Ultra hafif eşanjör imalatı
2.    Metal ve plastik Yüksek hassas işleme
3.    Sac metal imalat ve kaynak
Kriyojenik Motor Komponet Test Tesisi
Kriyojenik bileşenlerin test ve havacılık motorları için özellikle yüksek basınç kriyojenik ısı değiştiriciler Otomatik motor test sitesi
Tarih
Reaksiyon Motorlar A Brief History Limited
Reaksiyon Motorlar Ltd ('REL') Alan Bond ve RB545 motor programın arkasında Rolls Royce başlıca iki mühendis tarafından 1989 yılında kuruldu, John Scott-Scott ve Richard Varvill.
Alan Bond mevcut roket tabanlı harcanabilir fırlatma araçlarından yetersiz özellikleri aşılması amacıyla 1982 yılında roket motorları üzerinde çalışmaya başlamıştı.  Bu çalışma kapsamında Alan roket motoru döngüleri içinde eşanjörlerin kullanımı büyük ölçüde bir jet (yerine depolanan ağır sıvı oksijen kullanarak daha gibi atmosferde uçarken onları yanma odalarına yakmak için atmosferik hava kullanmak için izin vererek onların verimliliğini artırabilir fark on-board tanklar) ve motor gücünü turbo makine bu ısı kullanırken bir soruna neden olduğu ısı elde.
Bu yeni sinerjetik Hava Solunum Roket Motorları (SABRE) Dünya yörüngesine doğrudan değişiklik uçakları güç için uygun olacağını ve sonradan yeniden form beş kez hız kadar seyir hızlarda uçak itmek mümkün olacağını bulundu sesi.  Bu yeni motorların kalıcı yapmak için geliştirilmemiştir teknolojisini etkinleştirme anahtar hafif ısı değiştiricileri oldu.
Silikon çip minyatür ve ısı değiştiriciler kadar minyatür açısından fiziksel sınırına ulaşan yüksek güç hafif ısı eşanjörleri geliştirilmesi ve yeni motorlar ve etkinleştirmeniz araç tasarımı anlamaktan olduğunu anlayış esinlenerek Alan odağı oldu Bond ve sonradan REL.
1989-2000 itibaren, REL yeni SABRE motor ve güç için kullanılan olabileceğini Skylon fırlatma aracı için sağlam bir teknik tasarım üretmeye odaklanmıştır.  Bu çalışma Aero termodinamiği, tahrik, yapıları ve kontrol teknolojisi alanlarında dahil olmak üzere yenilikçi tasarımların desteklenmesi için laboratuar çalışma programı tarafından desteklenmiştir.
Daha sonra, şirketin artan özel yatırım seviyelerinin yanı sıra devlet desteği ve faaliyetlerini tam ölçekli hafif ısı değiştirici teknolojisi yanı sıra ticari hafif ısı için gerekli üretim teknikleri göstermek için araştırmalar yoğun bir programı üstlenmek genişletilirse çekmeye başladı eşanjörü üretimi.
Yapılan teknolojik ilerleme bağımsız doğrulama sağlamak ve devam eden özel yatırım, Avrupa Uzay Ajansı uzmanları, İngiltere hükümetinin isteği üzerine, inceleme ve yapılan çalışmaları rapor ayrıldı desteklemek amacıyla.
Kritik hafif ısı değiştirici hem de diğer SABRE ilgili teknoloji REL ile gösteri tam gelişimini sağlamak için SABRE motor üzerinde önemli teknik sorunları ortadan kaldırmak amacı vardı:
"ESA alt ölçek [SABRE] motor bir zemin testi başarıyla uçuş rejimi ve döngü göstermek ve bu program ve dünya çapında sevk büyük bir atılım gelişiminde önemli bir kilometre taşı olacaktır yapılabilir eminiz."
UK Uzay Ajansı, 2011 Avrupa Uzay Ajansı Raporu
Haberler
Jet Engine yana Propulsion En Büyük Atılım
22 Kasım 2012  Basın Bülteni: Çarşamba 28: Kasım 2012
Reaksiyon Motorlar Ltd jet motoru icadından bu yana bugün uzay tahrik teknolojisinde en büyük atılım anons edebilirsiniz.  Kritik testler başarıyla kalktıktan ve açılış, SABRE, 4 saat altında dünyanın karşı tarafında ulaşmasını uçağı sağlayacak, ya da tek bir aşamada yörüngeye ve getiri doğrudan uçmak için bir motor için anahtar teknoloji tamamlanmıştır Bir pist.
SABRE, bir hava solunum roket motoru, jet türbin ve roket teknolojisini kullanır.  Yenilikçi ön soğutma teknolojisi ikinci bir (altı kat daha hızlı bir göz açıp kapayıncaya kadar daha) dona ile engelleme olmadan 1/100th az eksi 150ËšC için 1.000 'den fazla ˚ C den gelen hava akımını soğutmak için tasarlanmıştır.  Son testler-150ËšC arasında önemli düşük sıcaklıkta don-özgür olmak soğutma teknolojisi kanıtlanmıştır.
Avrupa Uzay Ajansı (ESA) İngiltere'de Uzay Ajansı adına SABRE motorun ön soğutucu eşanjör değerlendirmiş ve test sonuçları için resmi doğrulama verdi:
"Pre-soğutucusu test hedefleri tüm başarıyla yerine getirildiğini ve ESA testleri SABRE motor geliştirme için gerekli teknolojiyi sergilemek olduğunu memnun."
Bakan Üniversiteler ve Bilim, David Willetts söyledi:. "Bu olağanüstü bir şirket için önemli bir başarıdır benzersiz mühendislik know-how yıl dayanarak, Reaksiyon Motorlar İngiltere'nin teknolojik yenilik ön planda kalmasıdır dünyaya göstermiştir ve önümüzdeki alabilirsiniz global yarışta. Bu teknoloji, hava ve uzay yolculuğu gelecekte bir devrim olabilir. "
Peki Reaksiyon Motorlar SABRE motor yeni teknolojileri gösteren bir jet motoru ve bir roman helyum soğutma döngüsü ile çığır açan uçuş ağırlığı soğutma teknolojisi ve donma kontrol sistemine entegre Oxfordshire Ltd imkan, üstlenmiş 100'den fazla test çalışır, sürücü onun son derece yenilikçi ve verimli termodinamik çevrim.  Bu başarı kontra dönen türbinler, yanma odaları, roket başlıkları ve hava girişleri ve Skylon gibi araçlar yaratma yolunda büyük bir ilerleme işaretleri de dahil olmak üzere şirket tarafından üstlenilen diğer SABRE teknoloji demoları bir dizi ekler â tekrar kullanılabilir € "yeni bir tür Uzaya uydular ve kargo taşımacılığı için öncelikle tasarlanmış SABRE motorları ile güçlendirilmiş olacak uzay aracı.  Reaksiyon Motorlar İngiltere'nin roket tahrik sanayinin yeniden inşa etmek için kurulan ve baştan araştırma liderliğindeki-Çarşamba 28 Kasım 2012 Alan Bond, şunları söyledi:
 "Bu başarılı testler tahrik teknolojisi temel bir atılım temsil eder. Reaksiyon Motorları 'hafif ısı eşanjörleri zorlamak için gidiyoruz radikal bir havacılık motorlarının temel termodinamik çevrimlerin tasarımı yeniden düşünmek. Bu yeni döngüleri gibi tamamen farklı operasyonel özellikleri açılacaktır yüksek Mach seyir ve düşük maliyet, yeniden kullanılabilir uzay erişim gibi Reaksiyonu Motorları 'SABRE motorun Avrupa Uzay Ajansı'nın doğrulama gibi REL ekibi 30 yılı aşkın süredir bu sorunu çözmek için çalışıyor. doğruladı ve biz nihayet yaptık . Yenilik gecede olmaz. Bağımsız uzmanlar tam motor şimdi ortaya konabilir doğruladı. SABRE motoru jet motoru 20. Yüzyılda yaptığı şekilde 21. yüzyılda hayatımızı devrim potansiyeline sahiptir. Bu Hayatımın en gurur duyduğum an. "
 Dr Mark Ford, Sevk Mühendisliği ESA'nın Başkanı, şunları söyledi:
 "Fırlatma araçları için hava-solunum motorları geliştirmek için en büyük engellerden biri, hafif ve yüksek performanslı ısı değiştirici gelişmedir. Bu artık başarıyla Reaksiyon Motorları Ltd gösterdiği ile SABRE motoru programı ilerleyemez neden hiçbir teknik nedenlerden şu anda vardır gelişme sonraki aşamaya. "
İletişim Bilgileri
Reaksiyon Motorlar Ltd  Bina D5  Culham Bilim Merkezi  Abingdon
Oxon   OX14 3DB
Bize Ulaşın





















































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara