Sayfalar

19 Aralık 2012 Çarşamba

TÜRK OTOMOBİLLERİ 32-MİNİK FERRARİ

TÜRK OTOMOBİLLERİ 32
MİNİK FERRARİ
Düzce'de Kuyumcuzade Bulvarı`nda 65 yıldır kaportacılık yapan Hasan Uysal, Mercedes’ten sonra mini Formula 1 otomobil imal etti. Hasan Uysal, minyatür yarış arabasına Düzce 81 adını verdi.
Hasan Uysal'ın Mercedes aşkının yerini şimdi yarış arabası aldı. Düzceli kaporta ustası Hasan Uysal, kendi imalatı 1928 model Mercedes ile önce haber, sonra reklam yıldızı olduğu çalışmasının ardından yaptığı minyatür formula 1 aracı ile örnek bir başarıya imza attı. 2004 yılında yaptığı Mercedes otomobil ile adını Türkiye'ye duyuran Hasan Usta, el emeği, göz nuru, her bir parçasını eli ile işleyerek yaptığı mini otosu ile bir ilki daha gerçekleştirdi. 15 yaşında başladığı kaportacılığı eli çekiç tuttukça sürdüreceğini belirten Hasan usta, otomobillere karşı özel bir ilgisinin olduğunu söyledi.
Oyuncak arabayı örnek alarak sacı döverek şekil veren Hasan Usta, 40 kilometre hız yapan otomobilde motosiklet motoru kullandı.
Hasan Uysal, Ferrari’nin Formula 1 yarışlarında kullandığı otomobilin mini bir modelini yaptı. Hasan Uysal, Ferrari’nin oyuncak modelini örnek alarak 1 yılda bitirdiği otomatik vitesli, motosiklet motoruna sahip mini otomobiliyle cadde de tur attı. Tamamen el yapımı olan mini yarış otomobili yaklaşık 4 bin TL’ye mal oldu.
Formula 1 yarışlarını televizyonda izlediğini ve yarış otomobili yapmak için Ferrari modelini bir oyuncak arabadan örnek alarak yaptığını ifade eden Hasan Uysal, şöyle konuştu:
“Modeli ilk önce kartona döktüm. Daha sonra karton modeli saca çizdim. Tamamen elimle döverek sacı şekillendirdim. Motor olarak motosiklet motoru kullandım. Ön tekerlekler uçak lastiği, arka tekerlekler ise ATV motor lastiği. Otomobil 200 kilo ağırlığında, 2 metre 60 santim uzunluğunda, 1 metre 10 santim genişliğinde ve yerden yüksekliği ise 60 santim. 40 kilometre hız yapıyor. Aslında daha fazla hız yapabilir ama çocuklar bineceği için motor hızını düşürdüm. Bundan sonra Formula serisini yapabilirim. Bu aracı da işletmek için vereceğim.”
İlkokul mezunu olduğunu, 13 yaşında mesleğe başladığını söyleyen Hasan Usta, artık zamanını atölyesinde mini otomobiller yaparak geçirdiğini belirtti.
Kaynak:
Hürriyet gazetesi , Aktifhaber







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara