Sayfalar

19 Aralık 2012 Çarşamba

TÜRK OTOMOBİLLERİ 31-TOMOFİL

TÜRK OTOMOBİLLERİ 31

TOMOFİL

Yerli ’Tomofil’ 100 kilometrede 4 liralık elektrik harcıyor.

Denizlili iki girişimci, el emeğiyle Türkiye’nin ilk elektrikli otobüsünün ardından Cadillac’ın 1925 modeli benzeri yerli elektrikli otomobil yaptı.

Denizlili iki girişimci, el emeğiyle Türkiye'nin ilk elektrikli otobüsünün ardından Cadillac’ın 1925 modeli benzeri yerli elektrikli otomobil yaptı. “Tomofil” adını vererek Türk Patent Enstitüsü (TPE)'ne marka tescili yaptıran ahşap mobilya dekorasyon ustası ve teknik ressam Yalçın Taşbaş ile Öztürk Elektrik’in sahibi Tahir Öztürk, devletten destek almaları halinde seri üretime geçebileceklerini söyledi.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın, “bir babayiğidin” yerli otomobil imal etmesi için yaptığı çağrı üzerine büyük sanayiciler ortaya çıkmazken mütevazi bütçelerle işe girişenler, çeşitli elektrikli arabalar yapmayı başarıyor ancak devletten yeterli destek alamamaktan yakınıyor.

Alışveriş merkezlerinde çocukların binebileceği küçük akülü tren üretiminin ardından ikisi engelli olmak üzere 28 kişilik koltuğu bulunan elektrikli otobüs yapan Taşbaş ve Öztürk’ün sekiz kişilik kadrosu, son olarak motoru hariç her şeyi Türkiye'de üretilen malzemelerden elektrikli otomobil yaptı.

Akaryakıta devamlı zam gelmesi üzerine Tomofil’i, 27-30 Eylül 2012 arasında İstanbul’da düzenlenen Elektrik Çevrimi, İletimi ve Dağıtımı Fuarı (ELEX)’nda sergilemek için bir ayda yaptıklarını anlatan Tahir Öztürk, “Konsept olarak tamamen yeni bir araç yaptık.

Herhangi bir aracın üstüne giydirme değil. Bir ayda ancak bunu yetiştirebildik.” dedi. Tomofil’in dört kişilik olduğunu, bir arabada gereken bütün donanımların standart olarak bulunduğunu ifade eden Öztürk, “Maksimum saatte 70 kilometre hıza kadar çıktık.

Menzilimiz, mevcut aküyle 70 ile 100 kilometre arasında ve yolun durumuna göre değişiyor. Piyasada bulabildiğimiz kurşun akülerden kullandık. Lityum olarak tabir edilen, daha hafif ve daha uzun ömürlü bataryalardan kullanabilseydik menzili iki katına, hızı da 100 kilometreye çıkarırdık.” şeklinde konuştu.

100 KİLOMETREYİ 4 LİRALIK ELEKTRİK ŞARJIYLA GİDİYOR

Bir otomobil 100 kilometrelik yolda ortalama 40-50 liralık benzin yakarken Tomofil’in 4 liralık elektrik harcadığını, aşağı eğimde giderken veya frene basıldığında aküleri şarj edebildiğini vurgulayan Öztürk, “İmkânlarımız çok kısıtlı. Bunu geliştirmek mümkün fakat kendi maddi imkânlarımızla zor. Devletten destek alabilirsek, çok daha güzelinin seri imalatını yapma şansımız var.” dedi.

Tomofil’i yapan usta girişimcilerden Taşbaş ise ilk hedeflerinin Akdeniz Bölgesi'ndeki büyük otellerin, turistleri çevreyi kirletmeden dolaştırabilecekleri, ikiden 18 kişiliğe kadar golf arabası türünde araçlar yapmak olduğunu belirtti.

Tomofil’in 20 bin liraya mal olduğunu kaydeden Taşbaş, “Bunların hepsi maddiyata bakıyor. Kendi bütçemizden karşılıyoruz. Gelen siparişin durumuna göre 10 binden 100 bin liraya kadar araç üretmemiz mümkün.” ifadelerini kullandı.

Bu arada Taşbaş ve Öztürk Tomofil'le Denizli'nin sokaklarında dolaşırken bazı vatandaşlar, kendi arabalarıyla takas etme teklifi yaptı.

Kaynak:Milliyet
















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara