Sayfalar

11 Aralık 2012 Salı

TÜRK OTOMOBİLLERİ 7-KARSAN V1

TÜRK OTOMOBİLLERİ 7
%100 Türk Tasarımı ve Türk sermayesi ile üretilen bir araç ,Karsan& Hexagon Studio çalışanları ile tasarlanan ve Amerika taksi hatları Taksi Tasarım yarışmasında Dünya Otomotiv Devlerini arkada bırakan TÜRK Otomobili Concept V1 hakkında bilgiler vermeye çalışacağım.
Karsan V1 Taksi
Concept V1’in doğuşu 2010 yılındaki New York Taksi ihalesine dayanıyor. Karsan ihale için özgün olarak geliştirdiği “V1” kod adlı konsept tasarımı ile üç finalist arasında New Yorklular tarafından en çok beğenilen araç seçilmiş, ulusal ve uluslar arası arenada büyük bir bilinirliğe sahip olmuştu. Konsept üzerinde gerçekleştirilen çalışmalar geliştikçe ilk önce sadece taksi olarak tasarlanan aracın daha sonra özel araç modeli de yaratıldı.

Günümüz toplumlarının çoğu, kısmen modern dünyanın ürünü olan yoğun toplumsal ve ekonomik etkileşimler nedeniyle kentsel bölgelerde yaşamaktadır. Diğer taraftan, aynı kentsel ortamlar, oluşumlarının temel nedenlerinden biri olan toplumsal bağlantıların önünde bir engel haline gelmiştir. Şehirlerin giderek kalabalıklaşmasından kaynaklanan kaçınılmaz kentleşme eğilimleri çeşitli toplumsal engellere yol açmış, bu engeller de yeni iletişim biçimlerini beraberinde getirmiştir. Sonuç olarak yaşlılar, obez ve engelliler ve hareket kabiliyeti başka nedenlerle kısıtlı olan insanlar giderek eve daha bağımlı hale gelerek dış dünyaya yabancılaşmaya başlamıştır. Concept V1'in binek aracı, sevdiklerinin hareket alanı sınırlı olan, ama yine de herkes gibi kendi araçlarında ailece seyahat edebilmek isteyen aileler için benzersiz bir seçenek olarak sunulmaktadır. Alçak zemin yapısı, 90 derece açılabilen geniş açılı kapıları ve aracın her iki tarafından yolcu alanına doğrudan erişim sağlayan çift yönlü, otomatik rampasıyla Concept V1, tasarım özelliklerine uygun olarak, tekerlekli sandalye kullanan yolcular için kolay iniş-biniş imkanı sunmaktadır.
MOBİLİTE KEYFİ
Concept V1'in panoramik cam tavanı sayesinde yolcular çevreleriyle sürekli temas halinde olabilir ve kent manzaralarının tadını çıkarabilir. Aracın içinin görünmesini istemeyen yolcular için, otomatik perdeler son derece kullanışlıdır. Ayrıca, panoramik ısı direnç sistemi hem yolcu hem de sürücü tarafındaki konsollardan çalıştırılabilir.
Eşsiz bilgi-eğlence ("infotainment") sistemi ve şarj çıkışları sayesinde yolcular seyahat boyunca dünya ile bağlantı halinde kalabilirken, polen filtresi ve hem tavan hem de zemin seviyesinde hava çıkışı bulunan güçlü klima sistemi sayesinde yolcu kabini her zaman serin kalır.
Concept V1, insanların bebeklikten yaşlılığa kadar yaşamındaki tüm mobilite ihtiyaçlarını karşılamak üzere tasarlanmıştır. Bir anne bebeğinin bulunduğu arabayla, platform sayesinde araca kolayca binebilir; geniş bir aile, ayarlanabilir koltuk düzeni sayesinde aracın geniş iç mekanında rahat edebilir. Çocuklar müzik aletlerini ve bisikletlerini yanlarına alıp arkadaşlarıyla birlikte araca rahatça yerleşebilir ve cam tavandan etrafı seyredebilir. Ailenin babası, bavulları ve büyük resimleri araca yerleştirip ailesini karşılamaya gidebilir. Anne, alışveriş poşetlerini ve vazoları araca koyabilir; büyükanne bastonuyla, büyükbaba tekerlekli sandalyesiyle Concept V1 sayesinde kolaylıkla yolculuk yapabilir.
Bugüne kadar tasarlanmış en geniş oturma alanını sunan, esnek koltuk seçenekleriyle ve 3-5 yolcunun ya da tekerlekli sandalye kullanan bir kişinin rahatça seyahat edebilmesini sağlayan koltuk düzenleriyle bireysel ihtiyaçlara göre özelleştirilebilen Concept V1, bu bakımdan benzersizdir.
Concept V1 yaşlılar, tekerlekli sandalyeye bağlı olanlar, aşırı kilolu insanlar, hamile kadınlar, çok çocuklu aileler, yolculuğa çıkarken yanına çok fazla eşya veya eğlence-spor ekipmanı alanlar, kısacası geleneksel bir araçla seyahat edemeyecek durumda olan herkes için, özel araçla seyahat etme zorluğunu eve bağlı kalmak için bir neden olmaktan çıkarmayı amaçlamaktadır. Concept V1, bu yaygın ihtiyaçlara cevap verebilme özelliği açısından eşsizdir.
Concept V1, farklı türde motorlarla kullanılabilecek şekilde tasarlanmıştır. Dolayısıyla, farklı yerlerde tercih edilen yakıt türüne göre bir motor seçilebilir. Kolay erişilebilme özelliğine ve geniş iç mekanına rağmen, elektrik ve CNG (Sıkıştırılmış Doğal Gaz) gibi alternatif yakıtlarla çalışma opsiyonu sunan modern güç aktarma organı teknolojileri sayesinde, Concept V1 düşük bir karbon ayak izine sahiptir. Ayrıca, yakıt tüketimi optimum düzeydedir ve onarım maliyetleri en aza indirilmiştir.
Tam elektronik, merkezi gösterge tablosu sürücü tarafından istediği gibi özelleştirilebilir; sürücünün ihtiyacına göre bir motor bilgi sistemi, klima kontrol ünitesi, multimedya platformu veya özel bir navigasyon platformu olarak kullanılabilir ve bir sistemden diğerine geçiş yapılabilir. Concept V1'in tüm kontrol fonksiyonları, özel olarak geliştirilen merkezi bilgi-eğlence sisteminden çalıştırılabilir. Entegre bir dokunmatik ekranla tasarlanan bilgi-eğlence sistemi sadece cam, ısıtma, soğutma gibi klasik fonksiyonları değil, aynı zamanda araç içi eğlence sistemlerini, konum tabanlı haritaları, navigasyon ve diğer bilgi sistemleri ile motor yönetimi ve güvenlik gibi gelişmiş araç kontrollerini de kumanda eder. Aynı şekilde, sisteme entegre edilmiş bir dijital "gösterge paneli" de bulunmaktadır. Sözü edilen temel fonksiyonlar sabit olmakla birlikte, sistem tasarımı sayesinde, modern iletişim sistemlerinde kullanmaya alıştığımız uygulamalar eklenebilir ve sistem daha da özelleştirilebilir.
V1 TAKSİ
Platform, hareket kabiliyeti kısıtlı yolcuların diğer yolcularla aynı alanda tamamen aynı şekilde seyahat edebilmesi için özel olarak geliştirilmiştir. Başlıca özellikleri arasında patentli, fabrikada monte edilen, aracın her iki yanında kaldırıma uzatılabilen otomatik ve aydınlatmalı bir tekerlekli sandalye rampası; 90 derece açılarak kolay erişim sağlayan, özel olarak tasarlanmış geniş kapılar; alçak zemin yapısı; tekerlekli sandalyenin sabit durması için bir emniyet mandalı; ayrıca görme ve işitme engelliler için klavye ve Braille yazısı ile iletişim olanakları yer almaktadır.
Karsan'ın Concept V1 aracı, mümkün olan en sürdürülebilir güç kaynağının hızlı ve verimli bir biçimde kullanılmasına olanak veren özel bir tasarıma sahiptir. Motor, kolaylık sağlayacak şekilde aracın arkasındaki özel bir bölmeye yerleştirilmiştir. Doğal gaz, hibrid veya tam elektrik gibi farklı güç kaynaklarının kullanılmasını kolaylaştıran bu mimari, platformun sürekli değişen çevre dostu teknolojilere hızla uyum sağlamasını mümkün kılar.
Concept V1, engebeli caddelerin ve zorlu ortamların neden olduğu aşınma ve yıpranmaya karşı olağanüstü derecede dayanıklıdır. Özel olarak üretilen şasi panelleri, herhangi bir hasar durumunda zahmetsizce ve ekonomik bir biçimde değiştirilebilir; değiştirme işlemi sıradan taksi şasilerine kıyasla çok daha hızlı, maliyetleri ise önemli ölçüde daha düşüktür; onarımdan kaynaklanan çalışmama süresi kısalır ve ilgili maliyetler düşer.
Concept V1 ilk olarak, özel bir taksiye yönelik olarak ortaya çıkan talebi karşılamak amacıyla geliştirilmiştir. Taksi olarak çalışabilmek için kamyonet veya sedan üzerinde modifikasyon işlemi gerektiren geleneksel taksilerden farklı olarak, Concept V1, benzersiz teknik tasarım özellikleriyle fabrikadan çıktığı anda taksi olarak kullanılmaya hazırdır. Özellikle taksi olarak üretilen (tek değilse bile) nadir araçlardan biri olduğu için, en önemli ihtiyaç olan erişim kolaylığı ve iç mekan genişliğine zarif bir çözüm getirmiştir. Alışılmadık ölçüde geniş olan iç mekanda üç yolcu arka koltukta, bir yolcu arkaya dönük açılır kapanır koltukta rahatça oturabilir ve hala bir tekerlekli sandalye için yeterince alan kalır. Beş yolcu taşırken bile fazlasıyla bacak alanı sunan Concept V1, yolcu konforuna yeni bir standart getirmektedir. Concept V1, modern kent yolculuklarını yeniden tanımlayacak üstün, tatmin edici bir taksi deneyimi sunmaktadır.
Sürücü Bölmesi aracın yolcu bölmesinden ayrılan ön kısmının tamamı, uzun vardiya saatleri boyunca sürücülerin farklı ihtiyaçlarını karşılamaya ayrılmıştır. Bu alan, son teknoloji ürünü araçların, saklama bölmelerinin, geniş bir çalışma alanının ve hatta atıştırmalık ve içecekler için bir soğutucunun bulunduğu modern, verimli ve konforlu bir çalışma istasyonu görevi görür. Standart donanım olarak sunulan otobüs koltuğu tipi, süspansiyonlu, tam ayarlanabilir bir sürücü koltuğu, sürücü için iyi bir destek sağlar.
Yolcu Bölmesi Concept V1, sınıfının en iyisine sahip koltuk konforu ve akıllıca düzenlenmiş son derece geniş iç mekanı sayesinde yolculuğu keyifli hale getirir. Yolcu bölmesindeki yüksek tavan, özellikle hareket alanı sınırlı olan yaşlı insanların araca binip araçtan inmesini ve araç içindeki hareketini kolaylaştırırken, iki yönde açılan rampalar sayesinde, tekerlekli sandalyeye bağlı engelli vatandaşların yanı sıra bebek arabası bulunan ebeveynler ve yürüme desteğiyle yürüyen yaşlılar da araca rahatlıkla binebilir.
Concept V1'in ikonik panoramik cam tavanı sayesinde yolcular çevreleriyle sürekli temas halinde olabilir ve şehir manzarasının tadını çıkarabilir. İster kalabalık bir şehrin gökdelenleri arasından geçiyor ister gece vakti ağaçların arasından gökyüzüne bakıyor olun, panoramik cam tavan her yolculuğunuza ayrı bir tat katar. Artan görüş alanı sayesinde, zaten ferah olan iç mekan daha da geniş olarak algılanır.
Dış özellikleri
•Heyecan verici, benzersiz bir tarz
•Özellikle paket taşıyanlar veya bebek arabası kullananlar için faydalı olan, 90 derece açılarak girişi ve çıkışı kolaylaştıran geniş ve yüksek kapılar
•Hem sürücü hem de yolcu tarafından kontrol edilebilen, elektrikli güneşlik, ısıya dirençli, renkli camdan panoramik açılır tavan.
•Optimum görüş için geniş, renkli ön cam ve yan camlar.
•Eşyaların düzenli ve kolay bir biçimde yerleştirilmesi için ön bagaj bölümü.
•Güvenlik için iki yanda açılır parmaklığı bulunan elektrikli tekerlekli sandalye rampası hem sürücü hem de yolcular tarafından kontrol edilebilir ve her iki taraftan kullanılarak kaldırıma erişim sağlar. Arka koltuk da katlanarak tekerlekli sandalyenin daha rahat geçmesini sağlar.
•İkisi önde, ikisi arkada olmak üzere dört acil durum flaşörü.
İç özellikleri
          3-5 yolcunun ve tekerlekli sandalye kullanan bir yolcunun rahatça seyahat etmesini sağlayan esnek koltuk seçenekleri ve oturma düzenleri.
          Tahrik mili tünelinin veya egzoz sistemi için herhangi bir tümseğin bulunmadığı, kolayca binilen alçak düz zemin.
          Ayarlanabilir koltuk başlıkları (önde ve arkada), okuma lambaları, arkada ve yanlarda bulunan buğu önleyici, “sınıfında lider” bacak alanı, bavul ve bebek arabası gibi eşyalar için araç içi saklama alanı.
          Polen filtresi ve hem tavan hem de zemin seviyesinde hava çıkışı bulunan, yolcu bölmesine özel güçlü ısıtma ve klima sistemi. Sıcaklık ve fan hızı ayarı için yolcu bölümünde yer alan kumandalar.
GÜVENLİK
•Ön hava yastığı, emniyet kemeri kullanımı ve ağırlık konumu sensörü, kuvvet sınırlayıcıları olan emniyet kemeri gerdiricileri, yüksekliği ayarlanabilen kemer bağlama noktaları, yan darbe hava yastığı ve perde hava yastığı.
•LATCH çocuk koltuğu üst ve alt tespit sistemleri, kapı içi darbe koruyucu barlar (önde ve arkada)
•Kilitlenmeyen fren sistemi (ABS), elektrikli stabilite programı (ESP), ve lastik basıncı izleme sistemi (TPMS).
•Teleskopik direksiyon kolonu, sürücü panik düğmesi ve motor kilidini içeren hırsızlık önleme sistemi.
•Enerji sönümleyen tamponlar, üstün görüş, hem güçlü hem de hafif bir monokok yapıya imkan veren uzay kafesi tasarımı.
KARSAN
45 YILI AŞKIN TECRÜBE, YETKİNLİK VE TUTKU
Çok markalı araç üreticisi Karsan'ın vizyonu "SINIRSIZ ULAŞTIRMA ÇÖZÜMLERİ" sunmak Türkiye'nin en eski araç üreticilerinden biri olan Karsan, bu yüzyılın başında, otuz yıldır lisanslı üretim yapmaktayken sözleşmeli üretim faaliyetlerinin yanında kendi araçlarını da tasarlayıp geliştirmeye başlamıştır. Karsan önümüzdeki on yıl için vizyonunu bir “Sınırsız Ulaştırma Çözümleri” tedarikçisi haline gelmek olarak belirlemiştir. Bu doğrultuda, mevcut iş ortaklarıyla yürüttüğü faaliyetlerine ek olarak kendi markasıyla orijinal araçlar tasarlayıp üretmeye başlayan Karsan, bugünün karşılanmayı bekleyen taleplerine yönelik ulaştırma çözümleri geliştirmeyi amaçlamıştır. Karsan, ana misyonu olarak çevreyle daha dost, sosyal bilince sahip, dünyanın dört bir yanında kentleşen şehirlere yönelik sürdürülebilir ulaştırma çözümleri sunmayı benimsemiştir.
HEXAGON  STUDİO
Anahtar teslim çözümler sunuyor
Hexagon Studio hem yerel hem de uluslararası OEM üreticileri ve tedarikçileri için ulaşım ve savunma sektörlerine hizmet etmek üzere 2006 yılında kurulan, Türkiye'nin en büyük bağımsız Tasarım ve Mühendislik şirketidir.
Araç tasarımı ve platform geliştirmedeki uzmanlığının yanı sıra, Hexagon Studio çevresel gereklilikler bakımından nispeten daha katı tasarım şartları olan savunma endüstrisi projeleri üzerinde de yoğun bir biçimde çalışmaktadır. Bu çok yönlülük sayesinde otomotiv sektörünün tasarım felsefesini, savunma endüstrisinin sorun çözme becerileriyle bir araya getiren Hexagon Studio, mükemmelliği bir adım ileri götürmektedir.
KARSAN, LONDRA İÇİN CONCEPT V1 TAKSİNİN SAĞDAN DİREKSİYONLU ELEKTRİKLİ MODELİNİ ÜRETTİP Londra'daki "Kentsel Hareketlilik" konferansına davet edilen Karsan, sağdan direksiyonlu elektrikli Concept V1 taksi modelini ilk kez sergiledi.
50 yılı aşkın bir geçmişe sahip araştırma ve danışmanlık şirketi Frost&Sullivan'ın 13-14 Haziran tarihlerinde Londra'da düzenlediği Kentsel Hareketlilik Konferansı'na ("Urban Mobility 3.0") davet edilen Karsan, konferansın ikinci gününün gerçekleştirildiği Honourable Artillery Company'de (HAC) Concept V1 taksiyi sergiledi. Sağdan direksiyon kullanılan pazarlar için geliştirilen yeni araç, Londra'nın da ileriye dönük elektrikli taksi proje beklentisi çerçevesinde bu defa elektrikli olarak hazırlandı.
6 – 18 Mart tarihlerindeki 82. Uluslararası Cenevre Otomobil Fuarı'nda soldan direksiyonlu binek ve taksi modellerini sergileyen Karsan, fuar sonrası Londra için sağdan direksiyonlu üçüncü modelin üretimine başladı. Londra Belediye Başkanı Boris Johnson'ın alması beklenen stratejik karar neticesinde 2015 yılından itibaren Londra'daki taksilerin elektrikli motora sahip olmasının beklendiğini belirten Karsan Murahhas Azası Jan Nahum sözlerine şöyle devam etti; "Belediye Başkanı'nın bu yaklaşımından Londra yollarına çıkan 21 bin araç etkilenecek. Londra Belediye Başkanı'nın 15 yıllık araçların trafiğe çıkmasını engelleyen bu kararı 1000 adet taksinin 2012 itibariyle değişecek olmasını gerektiriyor. Başkanın "Source London Charging Network" planına göre şu an Londra'da 150 adet şarj istasyonu bulunuyor, hedef 2013'e kadar bu sayının 1.300 adete çıkması. Dolayısıyla burada elektrikli aracımızı sergilemek ve aracımız hakkında görüş almak istedik. Yeni taksi 20 ila 60 dakika içinde tamamen hızlı şarj olabilen ileri teknoloji bir elektrikli motor grubuna sahip. Aracımız aynı zamanda Londra taksilerinde aranan 8 metre içinde dönebilme şartına da uygun, arka tekerler bu çapta dönebilecek şekilde tasarlandı". Londra'da 22 bin adetlik bir taksi pazarının bulunduğuna işaret eden Nahum, taksilerin büyük çoğunluğunun LTI şirketinin ürettiği meşhur London Black Cab'ler olduğunu ve Mercedes'in Vito modeli ile Londra pazarında bulunduğunu belirtti. Nahum; "Normalde Londra'da yılda 2 bin adet taksi yenileniyor ancak elektrikli taksi zorunluluğu nedeniyle 2015'ten itibaren bu rakam yılda 5-6 bin adetlere çıkacak. Dolayısıyla Londra Concept V1 için önemli bir fırsat" dedi.
Global otomotiv sanayinden birçok üst düzey ismin katıldığı organizasyonda Karsan Murahhas Azası Jan Nahum da iki gün boyunca tartışma panellerinde yer aldı. 13 Haziran Çarşamba günü "Lordlar Kamarası'nda ("Houses of Parliament") düzenlenen "Kişisel Ulaşım" ile "Toplu Ulaşım"ın karşılıklı tezlerinin ortaya konulup savunulduğu paneldeki konuşmacılar arasında yer alan Nahum şöyle konuştu; "Geçmişten gelen mevcut kentsel ulaşım çözümleri son yıllarda daha da gelişmiş olan modern özel araçlar için yetersiz kalıyor. Ulaşımın daha sürdürülebilir, hızlı ve herkesi kucaklayan şekilde olması gerekiyor. Bugünkü kentsel yapı ve aşırı nüfus yoğunluğu toplu ulaşım araçlarını mecbur kılmakta. Öte yandan toplu taşıma araçları da görevlerini layıkıyla yerine getirmek için büyük kitleleri hızlı bir şekilde bir noktadan diğerine taşımak zorunda, bu durum da durak sayısının daha az olmasını gerektiriyor. Ancak durak sayısı az olunca da bireylerin erişebilirlikleri sıkıntıya düşüyor, özel araçlar burada çözüm noktası olabiliyor. Bireysel taşıma araçları toplu taşıma sistemlerinin verimliliğini arttıracak önemli bir fırsatı getirebiliyor ve toplu taşımanın erişebilirlik zaafını ortadan kaldırıyor ancak kentsel ulaşım çözümlerinin de bu modeli destekler şekilde tasarlanması lazım. Transfer noktalarının, park alanlarının ve diğer kesişen yolların tasarlanması lazım. Geçmişten gelen mevcut çözümler bu çözümü yaratamamış ve trafik sıkışıklığı doğurmuştur. Ve özel araca olan tepki körüklenmiştir oysa ki bugünkü özel araçlar sürdürülebilirlik ve emniyet açısından çok ileri teknoloji araçlar olarak tasarlanmaktalar. Dünyada yeni kurulan kentlerin, özel araçları sosyal bir tabu olarak görmek yerine toplu taşıma sistemlerinin tamamlayıcı bir unsuru olarak görmeleri durumunda her iki taraf için de çok ciddi bir kazan kazan durumu oluşacaktır". İkinci gün "Yeni Mobilite İş Modelleri" ("New Mobility Business Models") konu başlıklı panelde 15 dakikalık bir sunum gerçekleştiren Nahum yaşlanan nüfus ile birlikte mobilite ihtiyaçlarının farklılaştığına dikkat çekti; "Şehirlerin gelişmesiyle ulaşım sistemleri giderek daha kompleks hale geldi. Özel araçlar rahat ama ekonomik değilken toplu ulaşım araçları ise ekonomik ama rahat değil. Yaşlanan nüfusun da artmasıyla birlikte artık yaşlı ve engelli erişimi de giderek önem kazanıyor. Concept V1, bir insanın doğumundan yaşlılığına kadar hayatın tüm evrelerini kucaklayan bir araç". Her iki panelin sonunda da katılımcıların modern ulaşım çözümleri ve Concept V1 ile ilgili soruları yanıtlandı.
Concept V1; bir insanın tüm hayatı boyunca bebekliğinden yaşlılığına kadarki ulaşım ihtiyacını karşılamak üzere tasarlandı. Bugüne kadar bir otomobilde yaratılmış en geniş yolcu alanına sahip araç olan Concept V1, rakipsiz genişlikte diz ve bacak mesafesi sunuyor. Esnek koltuk seçenekleri ve düzeni sayesinde 3 – 4 – 5 kişi ya da tekerlekli sandalye ile seyahate imkan veren iç tasarım kişisel taleplere göre özelleştirme imkanı tanınıyor.
KARSAN
Karsan Otomotiv Sanayi ve Tic. A.Ş.Akçalar Sanayi Bölgesi 16225 Akçalar/ Nilüfer/ Bursa/ Turkey
Telefon: +90 (224) 484 2170   Faks: +90 (224) 484 2169
Karsan Pazarlama Ordu Cad. Emek Mah. No:12 34785 Sarıgazi / Ümraniye/ İstanbul/ Turkey 
Telefon: +90 (216) 499 6550 Faks: +90 (216) 499 6553


Basında Karsan V1 TAKSİ
Türk malı taksi yola çıkıyor
Kaynak : Milliyet
Türkiye yerli otomobili tartışırken, Karsan ve Hexagon Studio’nin ortaklaşa geliştirdiği Türk malı taksi V1 yollar için hazır. İşte, yol testleri büyük ölçüde tamamlanan V1’in merak edilen ilk fotoğrafları
Karsan ve Hexagon Studio tarafından New York taksi ihalesi için geliştirilen “V1”, ihalede kaybetmesine rağmen yoluna devam ediyor. Üretime yakın ilk prototipi gerekli testler için gözlerden uzak bir şekilde yollara çıkarken, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın yapacağı deneme sürüşü için de hazır hale getirildi. Aracın, 2012 yılının mart ayındaki Cenevre Otomobil Fuarı’nda sergilenerek, tüm dünyaya tanıtılması bekleniyor.
New York Belediyesi ile TLC (Taksi ve Limuzin Komisyonu) tarafından açılan “Geleceğin Taksisi” ihalesi için geliştirilen, finale kadar gelmesine rağmen son anda elenen Karsan’ın Türk malı taksisi, gerçeğe dönüştürüldü. İhaledeki sonuca rağmen “yola devam” kararı alan Karsan, V1’in ilk yürüyen prototipini üreterek yol testlerine başladı. V1’in testleri gözlerden uzak bir şekilde yürütülürken, aracın kamuflajlı olarak çekilmiş fotoğrafı da, Kanada’da düzenlenen bir kongrenin broşüründe yer aldı. Üretime yakın şekilde tamamlandığı görülen V1’in testleri Hexagon mühendisleri tarafından yürütülürken, çarpışma ve diğer testler için de birden fazla prototipin üretileceği bildiriliyor.
Başbakan’ı bekliyor
İhale sonrası geliştirme sürecine ara vermeyen ve yol testleri için üretime yakın bir prototipi ortaya çıkaran Hexagon Studio, aynı zamanda aracı Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın yapması beklenen test sürüşüne de hazır hale getirmiş.
Randevu konusunda gerekli başvurunun haftalar öncesinden yapıldığı ve yanıtın beklendiği belirtilirken, Başbakan Erdoğan, Hexagon mühendisleri dışında bu aracı kullanan ilk kişi olacak.
Karsan Murahhas Azası Jan Nahum, tamamen Türkiye’de geliştirilen V1’in Türkiye’nin yerli otomotiv markasını yaratma projesinin önemli bir unsuru olduğunu söylerken, aracı ilk olarak, bu yılın başlarında TÜSİAD Genel Kurulu’nda sanayicilere “yüzde 100 Türk markası” çağrısı yapan Başbakan Erdoğan’a test ettirmek istediklerini belirtmişti. Nahum, “Sayın Erdoğan ‘Nihai ürünü ortaya çıkarın, istediğiniz desteği vereceğiz’ sözleriyle bizim daha fazla motive olmamızı sağlamıştı. O yüzden prototipin yollara çıkış tarihini öne çektik” demişti. Türk otomotiv sanayiinin 2023 yılı vizyonunu yerine getirebilmesi için markalaşmanın önemli olduğuna dikkat çeken Nahum, “Türkiye bu konuda iddialı, niyetli. Biz bu konuda iddialı ve niyetliyiz. Markalaşma yolculuğumuzda hiçbir sekteye uğramadık ve devam ediyoruz” ifadesini kullanmıştı.
Kazanan araçla aynı tarihte üretilecek!
New York taksi ihalesini kaybetmesine rağmen geliştirilmeye devam edilen yüzde 100 yerli Karsan V1, kazanan Nissan NV 200 ile aynı tarihlerde yani 2013 yılının üçüncü çeyreğinde üretilmeye başlanacak. Geliştirme çalışmaları çerçevesinde bir başka prototip 2012 yılı başlarında çarpma testlerine sokulacak, mühendislik çalışmaları tamamlanmış nihai prototiplerse 2012 ortalarında hazır olacak.
Karsan, V1’i gelecek yıl mart ayında Cenevre Otomobil Fuarı’nda sergilemeyi ve dünyaya tanıtmayı da planlarken, aracın Amerikan piyasasına başta engelli aracı olmak üzere farklı versiyonlarla sokulabileceği de ifade ediliyor. Karsan Murahhas Azası Jan Nahum, aracın engellilere yönelik derneklerce desteklendiğini ve beğenildiğini açıklamıştı.
Karsan Yönetim Kurulu Başkanı İnan Kıraç ise, “Başbakan Erdoğan’ın istediği yerli aracı biz geliştirdik. New York taksi projesini kazanamazsak bile dünyanın büyük metropollerine bu projeyi taşıyacağız” demişti.
Kaynak:


















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara