TÜRK OTOMOBİLLERİ 14
Tutkulu İnsanların Tarihçesi
SynergEthic SA'nın
Yönetim Kurulu Başkanı
SynergEthic SA'nın
Genel Müdürü
Paris, 2007: Eric Prosé, hızlı, rahat, güvenli ve çevreyi kirletmeyen bir araç tasarlamaya karar verir. Bu araç iki kişilik olacak, her yere sığacak, bir küçük motosiklet gibi park edilecek ve elektrikle çalışacaktır. Bu amaç ile, SynergEthic isimli şirketi kurar ve Tilter'i geliştirmek için, Ile-de-France bölgesinde bir atölyeye yerleşir. Kamu kuruluşları kısa sürede projesine ilgi gösterir ve özellikle de Oséo ve Yvelines Belediye Konseyi, kendisine destek verir.
2009 yılı sonunda, ADEME "Demostrateurs" fonu ile destek olmaya devam eder.
2010 yılında yeni partnerler şirkete katılır: Brightwell Holdings, Orhan Holding ve B-Plas projeye dahil olur. Aracın 2012 yılında, hedef pazarlarda yer alması için vazgeçilmez olan ekonomik ve teknik olanakları sağlarlar.
B-Plas'ın ana faaliyeti, plastik enjeksiyonu ile şekillendirme işidir ve şirket, otomobil endüstrisi bileşenleri için, alanında Türkiye'nin önde gelen tedarikçisidir.
Orhan Holding, otomobil bileşenleri imalatında uzmanlaşmış sanayi ve ticaret şirketlerinin bağlı olduğu bir holdingdir: Araç koltukları, egzoz boruları, yaylar, kablolar ve akışkan boruları.
Brightwell, enerji ve çevre teknolojileri, taşımacılık ve yenilikçi çözümler ve hizmetler konusunda uzmanlaşmış, özel bir yatırım şirketidir. Şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Alphan Manas, aynı zamanda SynergEthic SA'nın da Yönetim Kurulu Başkanı'dır.
AMAÇLARIMIZ
Tilter'i geliştirmekteki amacımız, bize göre günümüz araç arzında mevcut olan bir eksikliği gidermekti.
Tilter, motosiklet üreticilerinin ilgisini çekmek için fazla "faydalı", fazla akılcı ve sessizdir.
Sadece birbiri ardına gelen küçük gelişimlerle ilerleyen otomotiv üreticilerinin ilgisini çekmek içinse fazla küçük ve devrimcidir.
Biz, küçük bir pazar için alternatif bir arz oluşturmayı amaç edindik.
Ancak, bu olgunlaşmış sanayi sektörü içinde fiyatların hayati bir unsur olduğunun da farkında olduğumuzdan dolayı, hızla endüstriyel yani yılda 10.000 birimin üzerinde bir üretim seviyesi elde etmek istiyoruz .
Orta vadede, amacımız coğrafi olarak genişlemek ve şimdiden belirlenmiş olan yeni pazarlara da açılmak olacaktır.
Sonrasında ise, bir çok değişikliğin yanında bir de elektrikli traksiyon sistemi etrafında, bilgi, becerileri ve tecrübelerimizin geliştirilmesine dayanan yeni ürünler de sunacağız.
Tilter’ın motosiklet karakterli, ancak otomobil konforunda bir Araba olduğunun altını çizen Alphan Manas, “Araba sağa ve sola doğru kendiliğinden yatabiliyor. Bu da yol tutuşunu güçlendiriyor. Bu teknoloji şirkete ait” dedi.
Tilter’ın tasarımının elden geçirileceğini, geliştirme işlemlerinin tamamlanmasının ardından en geç 2011 yılı sonlarında üretime alınabileceğini söyleyen Brightwell Holding Yönetim Kurulu Başkanı Manas, üretiminin tamamen Türkiye’de yapılacağını bildirdi.
“Teknolojimiz de olacak”
“Yer olarak Bursa’da hazır bir arazi ve binamız var. Aynı zamanda serbest bölgede üretim konusunu da düşünüyoruz” diyen Manas, başlangıçta 30 milyon dolarlık bir yatırım yapmayı kararlaştırdıklarını söyledi.
Manas, Fransız şirket için ödenen miktarı açıklamaktan kaçınırken, yatırım bedeline satın almanın da dahil olduğunu belirtmekle yetindi. Alphan Manas, şimdilik üç tekerlekli olan aracın farklı versiyonlarını da geliştireceklerini belirterek “Bunun arasında ticari versiyon da olacak. Filolara yönelik bir Araba düşünüyoruz. Fransız Posta İdaresi’yle görüşmeler var” dedi.
Söz konusu firmayı satın alarak ciddi teknoloji birikimi kazandıklarını söyleyen Manas, “Örneğin Arabada tekerleğe entegre motor, dönülecek yöne göre yana yatma özelliği, pil yönetim sistemi gibi teknolojiler var ve bunlara da ulaşmış olacağız” diye konuştu. Aracın geliştirmesinde çalışacak Fransız mühendisleri de Türkiye’ye getirme gibi bir planları olduğunu kaydeden Manas, fiyatının 9 bin Euro civarında olacağını, pillerinin ise kiralanacağını belirtti.
B Plas Başkanı Celal Gökçen, plastik Araba karoseri ve elektrikli Araba konusunda uzun süredir çalıştıklarını, ortaklığı bu yüzden kabel ettiklerini söylüyor. Orhan Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Orhan ise Gökçen’in ikna etmesi sonucu bu işbirliğini kabul etmiş.
Motosiklet ile otomobilin evliliği
Öncelikle Avrupa pazarına satılması planlanan Tilter, Mia kadar hazır bir proje değil. Ancak geliştirme aşaması sürüyor.
“Motosiklet ile otomobilin evliliği” olarak tanımlanan Tilter’ın dışı, karbon fiber, termo plastik veya polikarbon denilen bir maddeden yapılacak. Ortaklardan B-Plas, bu konuda şimdiden hazırlıklarını sürdürüyor. Hatta plastik gövde prototipleri de yapmış. Aracın koltuk ve diğer bazı aksamlarıysa Orhan Holding’in şirketleri tarafından geliştirilecek.
Arabada kullanılacak aküler için Amerikalı Xellerion ile ortaklık yapılacak. Lityum-ion teknolojili akülere göre daha güçlü ve ucuz olan nikel-çinko aküler üreten Xellerion ile ileride ortak üretim olabileceği de belirtiliyor.
• 8 ila 10..000 Euro'dan satışa sunulacak
• Motor Arka tekerlekler içinde iki adet elektrikli
• Nominal güç 2x5,2 KW
• Tork 2x240 Nm
• Boy 2,5 metre
• Yükseklik 1,65 metre
• Genişlik 88 cm
• Toplam ağırlık 500 kg
• 0-100 km/s hızlanma 9 sn
• Son sürat 110 km/s
• Yatma açısı 30 derece
Tilter, %100 elektrikli, şehir içi ve yakın çevresinde her gün büyüyen yoğun trafik tıkanıklığından kurtarıcı yeni bir çözüm sunan, çevreyi kirletmeyen, yakıt maliyetini minimum seviyeye indiren ve ilk olarak Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkan, optimum ebatlarda tasarlanmış yeni bir Arabadır.
Aynı zamanda, Tilter kendine has tasarımıyla pek çok yenilikçi teknik çözüm geliştirmiş, büyük Araba firmalarından bağımsız, girişimci bir ekibin de hikâyesidir. Paris’te iki tekerleklilerin güvensizliğini yaşamak ile sürekli tıkanan trafikte zaman kaybetmek arasında her gün karar vermek zorunda kalan ve bundan bıkan deneyimli girişimci Eric Prosé, 2007 yılında konforlu ve güvenli, dar alanlardan sıyrılarak hızlı şekilde hareket edebilecek yeni bir Araba geliştirmeye karar verdi.
İki kişiyi taşıyabilecek, dört tekerlekli Arabaların arasından kolaylıkla geçebilecek, bir motosiklet gibi kolay hareket kabiliyeti olan ve park sorunu olmayan ama daha güvenli, daha konforlu ve sadece elektrikle çalışabilen yeni bir Araba geliştirmek amacıyla, 2007 yılında, Fransa’nın Yvelines bölgesinin Mureaux şehrin de Synerg Ethic şirketi kurularak Tilter’in tasarımına bir atölyede başlandı. 2009 yılı sonunda, proje, ADEME’nin açık ödeneği aracılığıyla Fransız Çevre ve Enerji İdaresinden mali destek alacak kadar ilerlemişti.
Böylece, SynergEthic ve ortakları, aracın seri imalata geçişi için hayati önem taşıyan prototipi geliştirmeye yardımcı olacak mali destek almaya başladı.
Tam bu perspektifte, Brightwell Holding, B-Plas ve Orhan Holding gibi endüstriyel ve finansal katkı sağlayıcı yeni yatırımcılar, 2010 yılının ortasında projeye yatırımcı ortak olarak katıldılar.
Yeni ortakların finansal ve teknik katkılarıyla, bu yeni aracın 2012 yılında piyasaya seri olarak sunulması hedeflenmektedir.
Konsept: Çevik, temiz ve güvenli
Öncelikle çevik ve güvenli olan Tilter, özellikle Avrupa’nın büyük metropollerinde veya yakın çevresinde yaşayan ve günlük kısa mesafeleri katetmek için yoğun trafikten bıkan önemli bir müşteri potansiyelini hedeflemektedir. Bu nedenle, Tilter, dönüş yarıçapı 5 metreden kısa olan « küçük arabalar » sınıfındakilerden dar alanlarda daha kolay hareket edebilmesi için, en makul ebatlarda tasarlanmıştır.
Çevreye duyarlılığın her gün biraz daha fazla arttığı günümüzde, bilhassa hava kirliliğini arttıran egzoz gazı emisyonunu azaltıcı önlemler artık uluslararası bir hedefe dönüşmektedir. Termik motorlu Arabaların şehir içi dolaşımına her gün kısıtlamalar getirileceği öngörülerek, Tilter %100 elektrikle çalışan itiş gücü sayesinde hiçbir CO2 atığı olmayan temiz bir Araba olarak tasarlanmıştır.
Ayrıca, karbonlu akaryakıt fiyatlarının sürekli yükseldiği bir dönemde, 100% elektrikle çalışan Arabalar, kullanıcılara önemli ölçüde yakıt maliyeti tasarrufu sağlayacaktır.
Bilindiği gibi, motosiklet ve benzeri iki tekerlekli Arabaların kullanımını sınırlayan en önemli faktörler arasında, trafik kazası ve yaralanma oranlarının diğer Arabalara göre daha yüksek olmasıdır.
Bu nedenle, Tilter’in dış gövdesi ve çelik şasesi, sürücü ve yolcunun güvenliğini arttırıcı çözümler üretmiştir.
Virajlarda devrilmeden aracın eğim almasını güvenli şekilde sağlayan elektronik kontrol sistemi sayesinde, Tilter üç tekerlekli olarak tasarlanmıştır.
Performans
Elektrikli Arabalarda, performans açısından bakıldığında en önemli özelliklerden biri aracın azami menzilidir. Makul ebatları, hafifliği ve düşük enerji sarfiyatı göz önünde bulundurulduğunda, Tilter’in performansı sınıfındaki diğer Arabaların alışılmış performans normlarının üzerindedir.
Enerji tasarrufu sağlama ve azami menzili arttırma amacıyla, Tilter’in elektrikli motorları direkt olarak arka jantlara monte edilmiştir. Dolayısıyla, aracın çekiş gücüne daha fazla enerji olanağı sağlayarak kayıp enerji sarfiyatı azaltılmıştır. Tilter’in, özellikle şehiriçi ve yakın çevresinde kullanılacağı düşünülürse, aracın enerji tüketimi çok ekonomiktir. Bu da, aracın “menzil/akü maliyeti” arasındaki orantısını oldukça düşük kılmaktadır. Ayrıca, Tilter’in azami menzilinin 120 km olması, metropollerde yaşayan bir kişinin günlük ortalama katettiği mesafenin üç katına eş değer olması, tam şarjlı bir akünün bu mesafeye rahatlıkla yeterli olduğunu kanıtlamaktadır.
SynergEthic’in geliştirdiği bilgisayarlı simülasyon sistemi sayesinde, müşterinin en sık kullandığı yol güzergahı hesaba katılarak aracının menzili güzergaha göre tam olarak hesap edilebilir. Arka jantlara monte edilen, her biri 7,5 KW gücündeki iki motor, azami 110 km/saatlik bir hız sağlayarak, Tilter’in otobanlarda güvenle kullanımını sağlar. İki kişi taşıyan bir Tilter, şehir içi trafikte sıfırdan 50 km/saat’e 5 saniyede çıkabilmektedir. Ekonomik açıdan bakıldığında, sınıfındaki diğer termik motorlu küçük arabalara göre Tilter kilometre başına yaklaşık %30 daha ekonomiktir.
Otomatik eğim sistemi
Tilter’in virajlarda motosiklet gibi devrilmeden eğim alma kabiliyeti, SynergEthic ekipleri tarafından geliştirilmiş ve «Active Torque Control»® şirketinden patentli yeni bir teçhizat, motorlu tekerlekleri otomatik olarak yönlendirerek aracın virajı güvenli şekilde almasını sağlamaktadır. Tilter’in tam merkezinde bulunan elektronik beyin ünitesi, on kadar elektronik sensörlerden topladığı bilgiler sayesinde dış ve iç etkenleri anında kontrol ederek aracın en uygun hareketini sağlamaktadır.
Tam güvenli sürüş sitemi
Tilter’in tasarımının temelinde önce güvenlik anlayışı vardır. Bu nedenle, SynergEthic’in geliştirdiği yeni bir sistem sayesinde, emniyet açısından önemli olan bir çok komut direksiyon etrafında toplanarak, sürücünün acil durumlarda daha kısa sürede harekete geçmesini kolaylaştırmıştır.
Ayrıca, pedalının frenlemeyi üç tekerlekler üzerinde senkronizasyonu ve şoförün direksiyondaki komut paletlerine kolaylıkla erişilebilmesi hedeflenerek, iç dizaynın ergonomisi titizlikle çalışılmıştır.
Ayrıca, pedalının frenlemeyi üç tekerlekler üzerinde senkronizasyonu ve şoförün direksiyondaki komut paletlerine kolaylıkla erişilebilmesi hedeflenerek, iç dizaynın ergonomisi titizlikle çalışılmıştır.
Çarpmalara karşı mükemmel direnç Tilter, üç tekerlekli Arabalar kategorisi olan L5e sınıfına girmektedir.
Bu kategorideki Arabalara avrupa normlarında hiçbir çarpma testi şartı yoktur.
Buna rağmen, Titer’in şasesi üzerinde titizlikle çalışılarak, simülasyon sonucu emniyet açısından olumlu neticeler elde edilmiştir:
Tilter’in sert bir bariyere önden saatte 45km hızla çarpması anında, maksimum girintiyi 350mm’ye, aracın içe çökümünde 100mm’e sınırlayarak arabadakilerin hissedeceği çarpma etkisinin 0,07 saniyede 35G’ yi geçmemesi hedeflenmektedir. Aracın « yaşam alanı » konforu Elektrikli Arabalarda, menzilden ödün vermeden « klasik » bir arabanın « yaşam alanı » ile karşılaştırılabilecek genişlikte bir iç hacim tasarımı zordur. Isıtma ve klima donanımları açısından bakıldığında, iç hacimin küçüklüğü Tilter için bir avantaj oluşturmakta, fakat aynı zamanda işlenecek dar hacimde işlenecek havanın, Araba içi muhtemel bir buğulanma riski taşıması dikkate alınarak, tasarım aşamasından itibaren, aracın iç hacmindeki havanın geri dönüşümünü en üst seviyeye çıkarmak ve onu ısıtıp soğutmada özgün bir yöntem kullanarak yeni bir çözüm geliştirilmiştir.
Enerji yönetimi
Tilter’in toplam enerji gücü 7,8 KW saat’tir. Bu enerjiyi, 3.25V / 10A saat’lik 60 hücreden oluşan 4 bölümlü Lityum-Demir-Fosfat bir akü sayesinde sağlamaktadır. Aracın bütün enerji kontrolü, yıllardır yarış teknelerini ve Fransız hükümet tedbirleri hizmetlerini donatan Accuwatt şirketinin geliştirdiği elektronik bir beyin BMS (Enerji kontrol sistemi) tarafından yönetilmektedir. Özenle çalışılmış koltuklar Yeterince uzun olmayan bir araca iki kişiyi konforlu biçimde yerleştirmek piyasa’da bulunan hiçbir koltuk modeliyle mümkün olmamıştır.
Körüklü yan kapı
Tilter, genelde iki tekerlekliler için ayrılan dar alanlara kolaylıkla park edilebilecek. Dolayısıyla, körüklü kapının öne kayarak açılması, iniş ve biniş anında gerekli olan hareket alanının çapı maksimuma çıkartılmıştır.
TİLTOSFER
Tilter kullanıcısı olmanız ya da bu aracın toplumumuzdaki anlamının farkına varmış olmanız, proje ekibiyle fikir ve tecrübe alışverişinde bulunmanız için yeterlidir.
Dolayısıyla, Tilter'i geliştiren şirket olan SynergEthic, bu konsepte en çok sahip çıkanlarla fikir alışverişinde bulunmaya ve böylelikle bir grup oluşturmaya açıktır.
Bu bağlamda "TiltercilEr" sürdürülebilir kalkınma, trafikte ve hayatta diğerlerine saygılı olma, şehirlerde sessizlik ve sağlık hakkı gibi değerlere sahip olan ve her tür gereksiz gösterişten arınmış bir araç kullanımını savunan kişilerdir.
Tilter hakkında fikir ve tecrübe alışverişinde bulunmanız için ihtiyaç duyacağınız Internet linkleri tarafınıza sağlanacaktır. Düzenli bilgi edinmeniz için "newsletter"ımıza üye olabilirsiniz. Newsletter'ımızı mümkün olduğu sıklıkta yayınlayacağız, ve sayfaları size açık olacaktır. Bize katılın!
Şehir içi için tasarlanmış olan Tilter, otomobillerin geçemeyeceği yerlerde kendine yol açmak için çevik olmalıdır.
Ölçüleri son derece kompakt olup, dönme yarıçapı 5 metrenin altındadır, bu değer, şehir içi için tasarlanmış olan "küçük otomobillerin" en kullanışlılarının bile altındadır. Elegan ve ince bir araç olan Tilter, gittikçe daha kalabalık olan şehir içinde özgür olmanızı sağlayacaktır.
Pratik
Benzin istasyonu sizin için artık sadece kötü bir anı olacak. Benzin kokularına, güncel haberlere göre belirlenen benzin fiyatlarına son. Tilter'inizi herhangi bir 220 voltluk prize takarak şarj edebilirsiniz. 120 km için şarj maliyeti (akşam saatlerinde) 0,65 euro'dur.
Rahat
Artık eldiven, kask, çizme, palto giymeye gerek yok. Kapalı ve klimalı bir kullanım alanı olan Tilter, sizi kötü hava koşullarından korur. İstediğiniz gibi giyinebilir, hava koşullarının kısıtlamalarına maruz kalmadan, rahatlıkla yolculuk edebilirsiniz.
Temiz !
Çevreye saygılı Tilter, elektrikli tekerlekleri ve motoru sayesinde, sürücüsüne şehir içinde huzurla, havayı kirleten gaz emisyonuna (CO2, Nox...) sebebiyet vermeden hareket etme imkanı sağlar.
Ayrıca, azaltılmış ağırlığı sayesinde enerji tasarrufu sağlar; bir ton ağırlığında bir araçla 2 kişinin yolculuk etmesi yerine, Tilter da iki kişi taşır ve ağırlığı sadece 400 kg'dır.
Son olarak, akaryakıt fiyatlarının giderek arttığı günümüzde, elektrik, kullanıcılarına giderek daha fazla tasarruf imkanı sağlamaktadır.
Kolay park edilir !
Tilter'in boyutları küçültülmüş olduğundan, park etmesi herhangi bir otomobilden çok daha kolaydır.
Park yeri bulmak için uğraşmaya güle güle: Normal bir park yerine 4 adet Tilter park edilebilir!
Güvenli !
Tilter ile şehir içinde rahatlıkla yolculuk edebilirsiniz; Tilter'in çelik gövdesi ve şasisi, sizi darbelerden koruyacaktır.
Tilter üç tekerleği üzerinde mükemmel bir stabiliteye sahip olması açısından, virajları güvenli olarak almasına yarayan, bilgisayarla yönetilen yana yatma sistemi ile birlikte tasarlanmıştır. Tilter, virajları güvenli olarak almasına yarayan, bilgisayarla yönetilen yana yatma sistemi ile birlikte, mükemmel bir stabiliteye sahip olması açısından tasarlanmıştır.
Ensiz
Sadece 90 cm'yi bulan genişliği ile, Tilter büyük motosikletlerden daha dardır. Bu boyutları sayesinde trafik akışının içinden rahatça süzülebilir.
Görmek ve görünür olmak !
İki tekerlekli araçların dahil olduğu kazaların çoğu, bu araçların sürücülerinin görüş imkanlarındaki eksikliklerden kaynaklanmaktadır. Bu tehlikeye karşı, Tilter, otomobillerin çoğundan daha yüksek düşünülmüştür (yükseklik: 165 cm). Bu avantaj sayesinde aracın trafik içinde görünürlüğü artmakta, aynı zamanda sürücüsünü de herhangi bir kötü sürprize karşı korumaktadır.
Bazı iki tekerlekli araçların aksine, Tilter'in yüksekliği önemli olduğundan, hem daha geniş görüş açısına sahip olursunuz, hem de daha iyi görünür olursunuz.
Her seviyede yerden tasarruf
Küçük park yerlerini kullanmaya yönelik olan Tilter, genelde iki tekerlekli araçların yanına park edilecektir. Bu sebepten dolayı, kapının açılması için gereken alanın azaltılması açısından, Dura Automotive Systems (İnvisiTrak ?) ile işbirliği yaparak, kapılar için önden, yana doğru açma sistemi geliştirdik.
Özellikle güvenli bir araç
Bütün araştırmalar gösterdiği, sürücünün reaksiyon süresi yol güvenliğinde kilit bir unsur olduğudur.
Bu sebepten dolayı biz de belli başlı kumandaları direksiyon etrafında toplayan, yenilikçi bir araç geliştirdik. Fren pedalına ek olarak, bir de ergonomileri her durumda erişilebilir olmak üzere etüt edilmiş olan, direksiyonda bulunan paletler vardır. Bu inovasyon ile, sürücünün reaksiyon süresi önemli ölçüde kısaltılmıştır.
Elde edilmesi beklenen sonuç, sürücünün reaksiyon süresinin kısalması, üç frenin senkronizasyonu ve Tilter üzerinde çok elverişli olan kütle/ tutunma yüzeyi oranı sayesinde, durma mesafesinin %30 oranında azalmasıdır.
Ayrıntılı olarak etüt edilmiş sürücü yeri
Küçültülmüş bir gösterge paneli yerleştirilmiş olan Tilter, özellikle kalan sürüş mesafesini gösteren bir merkezi ekrana sahiptir: kalan enerji oranını gösteren renkli işarete ek olarak Tilter bir de kalan sürüş mesafesini de sürekli olarak hesaplamakta ve göstermektedir; bu hesaplamaya araç ekipmanlarının enerji kullanımı da dahildir.
Böylelikle, ısıtmayı kapatarak ya da "ekonomik" tuşuna basarak (güç sınırlayıcısı), gidilebilecek olan yeni mesafeyi anında elde edebiliriz.
Üretim versiyonunda, bir Smartphone yuvası sayesinde, Tilter için özel olarak geliştirilmiş uygulamaları da kullanmak mümkündür.
Özel üretim koltuklar
Kısa bir aracın içine iki yolcuyu rahatça yerleştirmek oldukça güçtür, mevcut koltuklardan hiçbiri tatmin edici bir çözüm sunmamaktadır.
Tilter'in koltukları ince ve kavrayıcıdır, yolcunun bacaklarından kaynaklanan rahatsızlığı ortadan kaldırmak ve insan bedeninin hareketlerine eşlik etmek üzere tasarlanmışlardır.
Ön koltuk, kolaylıkla direksiyona doğru eğilir, böylece arka koltuğa geçilir.
Sadece sürücünün kullanımında, bagaj alanını genişletmek için arka koltuk tamamen yatay konuma getirilebilir. Bu basit işlemden sonra, 220 litre hacminde bir bagaja sahip olunur.
Benzersiz bir otomatik eğilim sistemi
Tilter'in virajlardaki eğilimi, tekerlek motorları ile, otomatik olarak ve SynergEthic ekipleri tarafından oluşturulmuş ve şirket tarafından "Active Torque Control"? adı altında patentlenmiş bir sistemle yönetilmektedir.
Elektronik birimi, 10 kadar sensörden aldığı bilgileri kullanarak, gerçek zamanda hesaplar gerçekleştirir ve aracın ideal davranışını tespit eder.
Dolayısıyla Tilter, üç ayrı unsura, yani yan rüzgara, merkezkaç kuvvetine ve yolun durumuna, aynı anda ve dinamik olarak reaksiyon verir.
Bu sistem aynı zamanda, kısmi de olsa kaldırım üzerine çıkışlarda da devreye girer.
Sonuçta Tilter direksiyonu olan ve iki tekerli araç sürüşüne yakın bir sürüş hissi uyandıran bir araçtır.
Araç üzerindeki enerjinin hassas yönetimi
Tilter aracı üzerinde bulunan enerji, Lityum-Demir-Fosfatlı, 3,25 V/10Ah değerinde 60 adet hücreden meydana gelen 4 ayrı alt kümeden oluşan, 7,8 kWh bir bataryadan sağlanır. Bataryanın yönetimi, Accuwatt şirketi tarafından tedarik edilen bir BMS (Battery Management System) tarafından sağlanır. Bu şirket aynı zamanda uzun yıllardır sürat teknelerinin ve aynı zamanda Fransız devlet hizmet araçlarının donanımlarını gerçekleştirmektedir.
Çabucak değiştirilecek biçimde tasarlanmış olan "plug & drive" batarya, her tür elle müdahaleyi ortadan kaldıran, patentli bir sökme ve otomatik bağlantı düzeneği sayesinde, araçtan kolaylıkla sökülebilir. Dolayısıyla, Tilter ticari araç filolarının ihtiyaçlarına ve önemli sürüş mesafesi uzatılması gerektiren kullanım durumlarına da uygundur.
"Klasik" otomobillerinkine yakın bir iç kullanım sunmak için, Tilter Peltier etkili hücrelere sahiptir; bunlar araç üzerindeki enerjinin sadece onda birini kullanarak, kışın dışarıdaki havadan 15?C yüksek, yazın da dışarıdaki havadan 10?C düşük ısı elde etmemizi sağlamaktadır.
Tekerlek motorlarının kullanımı
Tilter üzerinde, ikiz arka tekerleklerin jantlarının içine yerleştirilen, iki adet tekerlek motoru bulunmaktadır.
Bunların avantajları çok büyüktür :
Bunların avantajları çok büyüktür :
- Şaşırtıcı bir yer tasarrufu
- Benzersiz bir enerji verimliliği (>%91)
- Basitleştirilmiş traksiyon sistemi (şanzıman ve diferansiyel yok)
- Sağ-Sol diferansiyel çifti olarak kullanılan motorlar, aracın stabilitesine de katkıda bulunmaktadır
- Güçlü bir motor freni ile beraber "doğal" rejeneratif fren sistemi: Enerjinin %20'sinden fazlası frenleme esnasında geri kazanılmaktadır
Bu motorlar, Tilter'i %15 eğimli bir garajdan çıkarmak ya da tam yüklü halde, saatte 60 km hızla, %7eğimli bir yokuşu çıkmasını sağlamak için yeterlidir.
Uzun sürüş mesafesi için ileri performanslar
Bir elektrikli araç için performans uzun sürüş mesafesidir ve bu da, ek batarya ağırlığı, yer kaybı ve maliyet demektir.
Tilter'in küçültülmüş boyutları ve düşük ağırlığı, ağır, pahalı ve hacimli bataryalardan oluşan bu kısır döngüyü kırmıştır.
Traksiyon sistemi, teker frenlerinin kullanımı ile küçültülmüştür. Araç üzerindeki enerjinin kullanımı optimize edilmiş, enerji kayıpları olabildiğince azaltılmıştır.
Kullanımından kaynaklanan ihtiyaçların düşük olduğu göz önünde bulundurulursa, bataryanın elde edilen sürüş mesafesi/maliyet oranı oldukça avantajlıdır; aracın sürüş mesafesi 120 km olup bu mesafe, büyük şehirde yaşayan ortalama bir sürücünün günlük işe gidiş-gelişi esnasında kat ettiği mesafenin üç katına eşittir.
Maksimum hız
Her biri 7,5 kW güce sahip olan iki teker motoru, maksimum saatte 110 km hız elde etmemizi sağlamaktadır ve bu hız, hızlı şehir içi yollara ve şehirlerin çevresindeki otoyollara uygundur.
Akselerasyon
Bu teker motorları, 4,6 saniyede 0 km/saatten 50 km/saate geçiş (küçük motosikletlere yakın hatta bazılarından daha da iyi), 13,3 saniyede ise 0 km/saatten 100 km/saate hızlanma sağlamaktadır (bu da mevcut elektrikli araçların bazılarından daha iyi bir performanstır).
Neticede Tilter dinamik, trafik içinde reaktif bir araçtır ve sportif ya da sakin kullanımı, gitmek istediğimiz mesafenin kilometre uzunluğuna bağlı olacaktır.
Neticede Tilter dinamik, trafik içinde reaktif bir araçtır ve sportif ya da sakin kullanımı, gitmek istediğimiz mesafenin kilometre uzunluğuna bağlı olacaktır.
Darbelere karşı mükemmel direnç
Tilter'in dahil olduğu Avrupa L5e üç tekerli araçlar kategorisi için herhangi bir darbe testi gerçekleştirilmesi zorunlu değildir.
Ancak, aracın şasisi bu yönde özel olarak etüt edilmiştir: 350 mm'lik çökme ve 100 mm'den az penetrasyon ile, araç içindekilerin hız kesme eğrisi, 50 km/saat hızla, sert bir bariyere önden çarpma esnasında, 0,07 saniyede 35 g'den fazla değildir.
Bu sonuçlar gerçek testlerle de teyit edilecektir ancak şimdiden, emniyet kemeri takıldığı takdirde, Tilter'in kendi kategorisinde istenen güvenlik seviyesini rahatlıkla geçtiğini ve kask takmaya da gerek bırakmadığını göstermektedirler.
Şasi
Şasi
A : Dingil açıklığı : 1925 mm
B : Yükseklik : 1650 mm
C : Genişlik : 900 mm
D : Uzunluk : 2530 mm
E : Arka genişlik : 751 mm
Boş ağırlık : 340 kg
Frenleme sistemi
Önde hidrolik
Arkada elektrik
Motor
Güç : 2 x 7,5 kW
Çift : 2 x 250 N.m
Batarya
Kapasite: 7.68 kWh.
Nominal gerilim: 256 volt.
Şarj olma süresi: 3 saatte kapasitesinin
%20'sinden %80'ine dolum
Seri ekipmanları
Piyasadaki tüm Tilter'lar aşağıdaki ekipmanlara sahip olacaktır :
- Yukarıda açıklanan ters çevrilebilir termik regülasyon sistemi
- Önde ve arkada, bobinli emniyet kemerleri
- , 3 hız seviyeli ön silecekler
- Sesli uyarı sistemli alarm
- Kapı açık uyarı göstergesi
- Elektrikli camlar
- Elektrikli olarak kapanan dış dikiz aynaları
- USB girişli radyo MP3 çalar, , 2x2 hoparlörler
- Alüminyum jantlar
- Sürgülü yan kapı, iki yandan açılan arka kapı
- "Plug&drive" değiştirilebilir batarya
- 220 volt konektör ve uzatma kablosu
Şarj edilebilir
Bir Tilter aldığınızda, diğer araçların mantığından farklı bir şey yapmış olursunuz: Satın alma motivasyonunuz ne olursa olsun, Tilter'ınızı gereken sıklıklarda, güvenli olarak takıp şarj edebileceğiniz bir elektrik prizi gerekecektir. Faturasını sizin ödediğiniz, basit bir 220V/16A priz yeterli olacaktır.
Bunu sağladıktan sonra, araç ile birlikte verilen uzatma kablosunu kullanarak, aracınızı "anında" şarj etmenin ne kadar kolay olduğunu göreceksiniz.
Ayrıca kamusal alandaki şarj etme noktaları da giderek çoğalacaktır ama bizce, bunlar gerçekten araçları şarj etmekten çok, kullanıcılarının içinin rahat etmesine yarayacaktır.
Hizmet paketi
Buna paralel olarak, Tilter toplam maliyetin ¼'ünü temsil eden ama yıllık enerji maliyeti oldukça düşük olan bataryasıyla alışılmadık bir finansman mantığını takip etmektedir.
Bu etkileri ortadan kaldırmak için, Tilter'ın satın alma opsiyonlu, bataryalar üzerine değiştirme garantisi ile, uzun süreli kiralama çözümü altında piyasaya sürülmesi gerektiğini düşünüyoruz.
Ancak harekete geçmek ve Tilter ile gezebilmek için, evinizin yakınında bir dağıtımcının ortaya çıkması, o bölgede araçların bakımını ve tamirini üstlenmesi gerekmektedir. Bu süreç devam etmektedir ve newsletter'ımıza üye olursanız gelişmelerle ilgili bilgileri sizlere düzenli olarak aktarabiliriz.
Bir Tilter'ın alış fiyatı
Tilter'ın fiyatı da şu anda hazırlık aşamasında; proje üzerinde çalışan bütün tedarikçilerin de katılımıyla belirlenmekte. Ancak 15.000 Euro'dan az olacağı kesin; bu da bir çok ülkede var olan hükümet sübvansiyonları hesaba katıldığında, 12.000 Euro'dan az bir fiyat demek oluyor.
Ayrıca, batarya, yol yardım ve tamirat giderlerini içeren, aylık 100 Euro olacak aylık ücret ile satın alma fiyatını 10.000 Euro'nun altına düşüren bir finansman çözümü üzerinde de çalışmalarımız sürüyor.
Uzun ömürlü
Tilter, çok az bakım gerektiren, ufak olduğundan pek de tahmin edilemeyecek uzunlukta bir kullanım ömrüne sahip bir araçtır.
Bakım
Aracın bakımı, üst düzey teknik seviye gerektirmektedir; bir teşhis konsolu kullanılmakta, bu konsol aracılığıyla merkezi kontrol sistemi sorgulanmakta ve güç elektriğine bakılmaktadır (260V-DC).
Aynı zamanda, Tilter'in satışına bir de bakım ve yol yardım sözleşmesi eşlik etmesi ve böylelikle aracın bakımının kolaylaşması planlanmaktadır.
Üretici garantisi
Üretici garantisi bileşenlerinin çoğu için 5 yıl olacaktır. Ancak batarya bir değiştirme garantisi kapsamında olacak, minimum geri alış değerine sahip olacaktır.
NEREDEN SATIN ALINIR ?
Tilter Avrupa'nın büyük şehirlerinde piyasaya sürülecektir. 2013'den itibaren, Fransa, Almanya ve Türkiye pazarlarında yer alacaktır.
AKARYAKIT MI, ELEKTRİK Mİ?
Profesyoneller iyi bilirler, iki aracın karşılaştırmasında önemli olan tek şey "TCO" (Total Cost of Ownership) yani "Toplam Sahip Olma Maliyeti"dir. Bataryaların son yıllardaki gelişimine rağmen (ortalama +%30), elektrikli araçların toplam kullanım sahip olma maliyeti oldukça elverişsizdir.
Tilter'ın, akaryakıt motorlu bir araca rakip olacak bir araç olmadığını teslim etmek gerekir: Tilter'a en yakın kıyaslanabilecek araçlar üç tekerlekli küçük motorsikletler ve dört tekerli mini şehir arabalarıdır.
ADEME'den (Çevre ve Enerji Yönetimi Ajansı) alınan aşağıdaki tabloda, Tilter bu iki referans araç ile karşılaştırılmıştır:
Akaryakıtlı mini araba
|
3 tekerli scooter > 400 cc
|
Tilter
| |
Yıllık enerji harcaması
|
765 euros
|
263 euros
|
65 euros
|
Bakım
|
960 euros
|
600 euros
|
460 euros
|
Diğer
|
880 euros
|
650 euros
|
662 euros
|
Yıllık maliyet
|
2 605 euros
|
1 513 euros
|
1 187 euros
|
Aylık maliyet
|
217 euros
|
126 euros
|
99 euros
|
Kilometre başına maliyet
|
0,26 euros
|
0,15 euros
|
0,12 euros
|
(1) Hükümet sübvansiyonları hariç, batarya dahil.
Neticede, Tilter tutarlı olarak bu iki nokta arasında yer buluyor ancak, kesinlikle fazladan bir maliyete yol açmıyor.
Klasik bir priz üzerinde
Tilter'ın şarjı normal bir 16A/220V priz üzerinden, kolaylıkla yapılır. Bunun için araçla verilen şarj kiti ve aracın plakasının altında bulunan priz kullanılır.
Dışarıda, genelde kullanılan şarj yerinin yakınında, sızdırmaz bir priz öngörülmelidir.
Şarj etme süresi
Şarj etme süresi, aracın ne kadar deşarj olduğuna bağlıdır. Tam bir şarj için 6.5 saat, ancak daha sık yapılan kısmi şarjlar için (%20 doluluktan %80'e) 3 saat öngörülmelidir.
Şarj etme işlemi, BMS (Battery management System) tarafından otomatik olarak durdurulur. Ayrıca bu sistem bataryayı ve aracın içindeki kişileri, batarya kutusunu alt bölümlere ayırarak ve böylelikle daha az tehlike arz ederek, her tür istisnai duruma karşı korur: yüksek voltaj, yangın, kısa devre, delinme, suya batma gibi.
Daha fazla özgürlük
Elektrikli araçlara geçmek kişisel olarak önemli bir adımdır. İnsanın teknolojinin sınırlarını iyi anlamasını ve davranışlarını bu sınırlara göre adapte etmesini gerektirir.
Bu adım atıldıktan ve iyice anlaşıldıktan sonra, Tilter gibi bir araç kısıtlamadan çok kişisel özgürlük getirmektedir.
Tilter sadece gündelik hayatımızda yaptığımız yolculuklarda zaman kazanmamızı sağlamaz, bize özellikle bir hareket özgürlüğü de getirir.
Kaynakların faydacı kullanımı
Tilter'in çevreci boyutuna ilişkin olarak biz, "kuyudan tekerleğe" gibi, "sıfır emisyon" sağlayan araçların faydalarını oldukça indirgeyen bir ekolojik bakış geliştirmiyoruz; yaklaşımımızı daha çok yakın çevremizin gözlemlenmesine dayandırıyoruz :
- Üst solunum yolu hastalıklarının şehirlerde daha sık ortaya çıktıkları doğru değil midir?
- Egzoz borunuz direksiyonunuzun ortasından çıkıyor olsaydı, hangi motoru seçerdiniz?
- 80 kiloluk bir sürücüyü taşımak için 1,2 tonluk aracın hareket etmesini normal buluyor musunuz?
- Hemen hemen bütün araçlar 5 kişi taşıyabilecek şekilde üretilirken, araç başına ortalama 1,3 yolucunun düşmesini normal buluyor musunuz?
Sonuç olarak :
Tüm bu sorulara/fikirlere, Tilter alçakgönüllü olarak, faydacı ve uygun bir çözüm önerisi getiriyor: Tilter yaşadığımız yeri kirletmiyor, şehir içi yolculuk ihtiyaçlarımızın çoğunu karşılıyor; aracı doğru yerine, yani gündelik faaliyetlerimizin hizmetine koyuyor.
Yeşil Girişim'e hoşgeldiniz !
Yeşil Girişim, elektrikli araçlar pazarına girmenin yeni bir yolu.
SynergEthic şu anda gelecekteki dağıtımcılarını, yani Tilter'i kendi bölgelerinde ilk olarak piyasaya sürecek, ve reklamını, satışını ve satış sonrası hizmetlerini sağlayacak olanları seçmekte.
%100 elektrikli yeni araç Tilter, önemli potansiyele sahip bu Pazarda yeni bir fırsat.
Tilter 2012 yılının başında, farklı Avrupa ülkelerinde mevcut olan hükümetlerin sübvansiyonları da düşülünce 10.000 euro'dan düşük bir fiyata piyasaya sürülecektir.
> Şimdi Tilter'le ilgili bütün bilgilere sitemizin kendinize ayrılan dağıtımcı bölümünde ulaşabilirsiniz.
Yeşil Girişimci olmak
- Tam elektrikli araçlar sektörüne girerek, ve aynı zamanda şehirlerimizde çevreyi koruyarak, gezegenimizin dengesini gözeterek, derhal elde edilen bir karlılık
- Makul bir yatırım; 100 000 euro'dan az
- Önemli ticari marjlar
- İlgili bir üretici firma
- Basit ve iyi uyarlanmış reklam/satış çözümleri
- İşinizi geliştirmek için gerçek bir destek
- Yenilikçi ve modern pazarlama (sosyal ağların, e-mail listelerinin, Internet üzerinden erişimin kullanılması...)
Basında Softcar
4 tekerlekli elektrikli Softcar’ı Türkiye’de üretilecek
B Plas ve Orhan Holding’le birlikte yüzde 85’ini aldıkları Fransız Synergethic’in 3 tekerlekli elektrikli Tilter modelinin yeni versiyonunu Cenevre Fuarı’nda sergileyen Brightwell Holding’in patronu Alphan Manas, şimdi de Softcar’ı üretmek üzere harekete geçti. Manas, “4 tekerlekli elektrikli Softcar’ı Türkiye’de üreteceğiz” dedi. Öte yandan Manas, Tilter’ı da Türkiye’de üretip 8 bin euroya satabileceklerini belirtti.
BRIGHTWELL Holding’in patronu Alphan Manas, B Plas ve Orhan Holding’le birlikte 20 milyon Euro’ya yüzde 85’ini aldığı Fransız Synergethic’in 3 tekerlekli elektrikli modeli Tilter’in ünlü İtalyan tasarım stüdyosu Bertone imzalı yepyeni versiyonunu ilk kez Cenevre Fuarı’nda dünyaya tanıttı. Dünyanın en ucuz elektrikli otosu olacak Tilter’i 2012 yılında Gemlik’te üretmeye başlayacaklarını açıklayan Manas, “Biz 3 tekerlekli araçla yetinmeyeceğiz. İsviçreli saat devi Swatch’un tasarımcısı Jean-Luc Thuliez’in geliştirip Cenevre’de sergilediği ‘Softcar’ isimli elektrikli otomobili de satın alıp Türkiye’de üreteceğiz” dedi.
Softcar’a aşık oldum
Manas, hem Tilter hem satın almayı planladıkları yeni modelin üretimine 16 ay içinde başlayacaklarını belirtti. Manas, şöyle konuştu: “Biz 3 tekerlekliden sonra muhakkak bir 4 tekerlekli elektrikli otomobil de üretmek istiyorduk. Bu alanda yeni şirketler almak için girişimlerimiz vardı. Norveçli elektrikli araç üreticisi ‘Think’ bile ilgi alanımız içindeydi. Ama biraz milliyetçi bir marka olduğu için satmaya çok yanaşmadılar. Bu gelişmeler üzerine Cenevre’de ‘Softcar’ı görüp aşık oldum. 400 kilogram ağırlığında inanılmaz etikliyeci bir tasarıma sahip. Kompozit ve aliminyum alışımdan oluşmuş. Hemen bu aracın sahibi Jean-Luc Thuliez ile görüşüp talip olduğumuz söyledim. Thuliez, dünyaca ünlü bir tasarımcı. Teklifimizi kabul etti ve ortak bile olabileceğini söyledi. Şimdi ortaklarım B Plas ve Orhan Holding ile görüşüp nihai sonuca varacağız.”
Vodafone markalı olabilir
Otomobili satın almaları halinde Tilter ile birlikte Gemlik’te Orhan Holding’e ait arazide üretebileceklerini kaydeden Manas, aracın tüm haklarının kendilerine ait olacağını, Jean-Luc Thuliez’in araçın üretim bandını ve platformunu hazırlayana kadar A’dan Z’ye herşeyi yapacağını söyledi. Manas, bir taraftan böyle bir satın alma üzerinde çalışırken diğer taraftan başka sektörlerdeki büyük markalarla da otomobil üretme stratejileri olduğunu söyledi. Manas, şunları dile getirdi: “Niye Vodafone, Orange, Motorala veya Gucci markalı bir otomobil olmasın. Özellikle elektrik teknolojisi ve mobil telefon şirketleri çok uyuşuyor. Vodafone yönetimine bu teklifimizi sunacağım. ‘Gelin sizin markanızla elektrikli otomobil üretelim’ diyeceğim. Bu aracın içinde kendi teknolojilere ait ne yapmak istiyorlarsa yapsınlar. Bu otomotivde yeni bir dönem. Sektör dışındaki büyük markalarda bu alana girip çok başarılı olabilir.”
8 bin Euro’ya gelecek 120 km menzili olacak
ALPHAN Manas, dünyanın en ucuz elektrikli otosu yapmayı planladığı Bertone imzalı yeni Tilter’i, Türk hükümetinin elektrikli otoda ÖTV’yi yüzde 3’e indirmesiyle Türkiye’de 8 bin Euro’ya satabileceğini söyledi. Manas, “ÖTV’nin yüzde 3’e inmesi Türkiye’nin elektrikli otoda önemli bir üretim merkezi olmasını sağlayacak. Tilter’in üretimini Türkiye’ye getirip, 2012 yılında satışa sunmaya planlıyoruz” diye konuştu. Yeni Tilter, şehir içi kullanım düşünülerek tasarlanmış ve iki kişilik oturma kapasitesine sahip. 110 kilometre hız yapabilen elektrikli aracın menzili ise 120 kilometre. Önümüzdeki yıl satışa sunulması planlanan aracın vergiler dahil Türkiye fiyatının 8 bin Euro civarında olması hedefleniyor. Manas, “Pil bu fiyatın dışında. Biz pili aylık olarak cüzi bir fiyata kiralayacağız” dedi.( Hürriyet )
Basında Alphan Manas
Nisan 2010 da hedefimizde Fransız elektrikli otomobil üreticisi Heuliez’i almak vardı. Bu konuyu hem Fransız basını hem de Türk basını yakından takip ediyordu. Ama hiçbir zaman hedefimi gerçekleştirmeden, hedefimi bir “söz” olarak ifade edeceğim röportajla bir derginin kapağında kendimi bulacağımı düşünmemiştim. CNBC-E dergisinden Mehmet Kara ile editörleri bana inanmış ve haberi dergi kapağına taşımaya karar vermişlerdi (Haber için Tıklayınız). Benim için hem çok güzel bir haber, hem de büyük bir riskti. Düşünsenize Türkiyede çok prestijli bir derginin kapağında yer alacaksınız ve haberde adı geçen firmayı satın almamışsınız. İşte bu koşullarda haber dergide yayınlandı. Sonra olan oldu. Fransız lokal hükümetinin bizce çok etik olmayan, rakip firma ile bilgi paylaşımı sonucu Heuliez’i satın alamadık. Daha doğrusu, Alman yatırımcıyı Türk yatırımcıya tercih etmişlerdi. Derginin kapağında söylemiştim: Kafaya Koydum Elektrikli Otomobili Yapacağım. Söylediğimin arkasında durabilmem için bir B Planımın olması gerekiyordu. Heuliez için teklif vermişken, SynergEthic (www.tilter.fr) firması ile paralel görüşmelerimi yapıyordum. Benim amacım bu pazara büyükleri ürkütmeden NİŞ bir araç ile girmekti. Bu araç Heuliz’in MIA’sı gibi hafif olmalıydı. Ki ondan en az 300 kilo daha hafifti. Motorsiklet ile otomobil’in evliliğinin bir ürünüydü. Bugün Paris’teydim (9 Kasım 2010) ve Piaggio’nun 3 tekerlekli motorlarının sayısının Paris caddelerind hızla arttığını gördüm. Firma sadece Fransada bu yıl 15,000 adet 3 tekerlekli motor satmış. Bu inanılmaz bir rakam ve bu gelişme benim SynergEthic firmasını ortaklarım B Plas ve Orhan Holding ile satın alma kararımı destekler nitelikte.
Nisan 2010 da hedefimizde Fransız elektrikli otomobil üreticisi Heuliez’i almak vardı. Bu konuyu hem Fransız basını hem de Türk basını yakından takip ediyordu. Ama hiçbir zaman hedefimi gerçekleştirmeden, hedefimi bir “söz” olarak ifade edeceğim röportajla bir derginin kapağında kendimi bulacağımı düşünmemiştim. CNBC-E dergisinden Mehmet Kara ile editörleri bana inanmış ve haberi dergi kapağına taşımaya karar vermişlerdi (Haber için Tıklayınız). Benim için hem çok güzel bir haber, hem de büyük bir riskti. Düşünsenize Türkiyede çok prestijli bir derginin kapağında yer alacaksınız ve haberde adı geçen firmayı satın almamışsınız. İşte bu koşullarda haber dergide yayınlandı. Sonra olan oldu. Fransız lokal hükümetinin bizce çok etik olmayan, rakip firma ile bilgi paylaşımı sonucu Heuliez’i satın alamadık. Daha doğrusu, Alman yatırımcıyı Türk yatırımcıya tercih etmişlerdi. Derginin kapağında söylemiştim: Kafaya Koydum Elektrikli Otomobili Yapacağım. Söylediğimin arkasında durabilmem için bir B Planımın olması gerekiyordu. Heuliez için teklif vermişken, SynergEthic (www.tilter.fr) firması ile paralel görüşmelerimi yapıyordum. Benim amacım bu pazara büyükleri ürkütmeden NİŞ bir araç ile girmekti. Bu araç Heuliz’in MIA’sı gibi hafif olmalıydı. Ki ondan en az 300 kilo daha hafifti. Motorsiklet ile otomobil’in evliliğinin bir ürünüydü. Bugün Paris’teydim (9 Kasım 2010) ve Piaggio’nun 3 tekerlekli motorlarının sayısının Paris caddelerind hızla arttığını gördüm. Firma sadece Fransada bu yıl 15,000 adet 3 tekerlekli motor satmış. Bu inanılmaz bir rakam ve bu gelişme benim SynergEthic firmasını ortaklarım B Plas ve Orhan Holding ile satın alma kararımı destekler nitelikte.
SynergEthic ile görüşmeler 5 ay sürdü ve satın alma işlemi 26 Ekim 2010 tarihinde tamamlandı. Bundan sonra hedef Mart 2011 de Cenevre Oto Fuarına yetişmek. Bu arada 2 konuya daha eğiliyoruz: Motor ve Pil teknolojisi. Motor teknolojisini satın aldık. Sıra Pil grubunda. İki opsiyonumuz var: Nikel-Çinko ve Lityum-İyon-Fosfat. Her ikisini de deniyoruz ve bize en uygun olanı seçeceğiz. Burada temel amacımız BMS (Pil Yönetim Sistemi) teknolojisine sahip olmak.
Çok şükür ki “Kapak Olma” konusu sadece dergi için geçerli oldu.
İrtibat bilgilerinizi distrib@tilter.eu adresine göndererek, bizimle iletişime geçin.
İrtibat Adresi:
Responsibles of the website : Alban Brisy and Anthony Arnaud | this web site is edited by SynergEthic
SA with capital of 150 500 euros | SIRET number : 50170569300023 | APE Code : 7112B
4 rue Louis Blériot - 78130 Les Mureaux - FRANCE
Phone : +33 (0)130 220 222
Kaynak:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder