Sayfalar

18 Aralık 2012 Salı

TÜRK OTOMOBİLLERİ 30-YERLİ GOKART

TÜRK OTOMOBİLLERİ 30

Yerli Gokart
Buyurun genci, yaşlısı demeden kendi otomobilimiz üretmeye devam ediyoruz.Şimdiki otomobilimiz liseli gencin kendi çabaları ile yaptığı Gokart tarzı taşıt.

Liseli Mucit, köy şartlarına uygun Gokart icat etti
Go Kart izlemeyi çok seven liseli mucit bende yapabilirim dedi ve köy şartlarına uygun bir araç icat etti.
Mersin'in Silifke ilçesinde yaşayan Anadolu Lisesi öğrencisi Özgür Gökay, köy şartlarında kullanabileceği standartta bir araç yaptı.
Silifke ilçesine bağlı Meydan köyünde ikamet eden Özgür Gökay (17), köy yerinde kıt imkanlarla projesi ve imalatı kendine ait bir araç icat etti.
Aracın, ön tekeri skuter tekeri, arka teker atv tekeri, motoru 150’lik benzinli motor, sonradan tüp takılmış, otomatik ve geri vitesli, kornayı sinyali ve bir araçta bulunan bütün aksanları bulunuyor.
Lise son sınıf öğrencisi Özgür Gökay, zekasıyla dikkat çekiyor. Kendisi tasarladığı  Gokart tarzı aracı şimdilerde köylünün yük taşıma işini görüyor.
Özgür aracı nasıl yaptığını anlatırken şunları kaydetti: “İlk yapmamın nedeni Gokatları seviyorum. Onlara sürekli biniyordum. Hevesim önceleri böyle başladı. Sonra aklıma geldi ve yapmak istedim. Babama konuyu açtım. Babamda olumlu baktı fikrime. İlk yaptığımda küçüktü ve her geçen gün geliştirdim kendimi. Tatilde özellikle daha çok uğraştım. Ön tekeri skuter tekeri, arka teker atv tekeri, motoru 150’lik benzinli motor. Benzin pahalı gelince tüp takmayı denedim. Şimdi piknik tüpü bağladım eski parçalarla. Şuan piknik tüpü ile çalışıyor. Benzine göre üç katı daha fazla kullanıyorum.
Direksiyonu hurdalıktan bir arabanın direksiyonu aldım. Aracın iskelesi ise profil demirden yaptım. 150 lik motor taktım, geri vitesi var elektrik aksamı, sinyali var. Korna farına kadar hepsi var. Otomatik ve düz fitresi de bulunuyor. Projeyi ben çizdim sanayide ustalara yaptırdım. Tornacılarda yardım etti” dedi.
Karayolunda 60 km hız yapılabilen aracın plakası ve Gökay’ın ehliyeti olmadığı için trafiğe çıkartılamayan Gokart tarzı araçla tarlalardan yükler taşınıyor. Köylünün işine olumlu yönde yarayan bu araç köydeki diğer vatandaşlardan da talep görüyor. Liseli Mucit Gökay, “Emanet isteyen oluyor, yada kendileri içinde yapmamı isteyen büyüklerim. Kendim için yaptığım bir araç, o nedenle trafiğe pek çıkartmıyorum. Yazları köy içinde sürüyorum. Tarlada yük taşıyor, 4 kişiyi rahatlıkla taşıyabiliyor. Herkes istiyor kendi amacına göre. Ben ticari olarak düşünmedim. Ben bu aracı sadece hobi olarak yaptım” diye konuştu. Babası Feytullah Gökay ise, “Özgür ilkokuldan bu yana Gokart araçlara biniyordu. Sonra kendisi yapacağını söyledi. Bana açtı konuyu bende olumlu buldum. Sonra kendisi bir şase yapıp arabanının üzerini motor koymayı düşündü. Sanayide ustalar yardımcı oldu kendi tasarladığı şekli kullandı. Şuan yazları geliyor biniyor diğer zamanlarda is akrabalara veriyoruz bağbahçede kullanıyorlar. Hatta aksamları da köyde ev gezmelerinde bile kullanıyorlar” diye konuştu.
Akşamları ev gezmelerinde bile aracı kullandıklarını belirten Amcası Halil Yılmaz, “ Yaz döneminde kendisi kullanıyor, okul açılınca da bana bırakıyor. Bende bağ, bahçe, tarım işlerinde at gibi yük taşırken kullanabiliyorum. Defne yaprağını taşıyorum. Eşim ve çocuğumla gidip geliyoruz. Yapandan Allah razı olsun” dedi.  ATİKE CEYLAN/SİLİFKE
Küçük mucit aracını kendi yaptı
MERSİN (İHA) - Mersin'in Silifke ilçesin yaşayan Anadolu Lisesi öğrencisi Özgür Gökay, köy şartlarında kullanabileceği standartta bir araç yaptı.
Silifke ilçesine bağlı Meydan köyünde ikamet eden Özgür Gökay (17), köy yerinde kıt imkanlarla projesi ve imalatı kendine ait bir araç yaptı. Gökay, eski bir motosikletin şanzımanı ile jeneratör motorunu kullanarak yaptığı otomobilin kasasını ise tamamen hurda parçalardan faydalanarak imal etti.
Otomobilinin gelişim aşamasının hala devam ettiğini belirten Küçük mucit Özgür Gökay, "Arabaları çok seviyorum. Bu sevgiyle yola çıkıp, bir proje hazırladım. Tamirci bir ağabeyimizin de yardımı ile tamamı el yapımı bir otomobil yaptım. Otomobilimin motor bölümünde jeneratör motoru, şanzımanında motosiklet şanzımanı kullandım. Şu an üstü açık olan aracımı geliştirip bir de kaporta yapacağım. Aracımın yapım ve geliştirme aşamaları tamamen bittiğinde patent başvurusunda bulunacağım" dedi.
Aracını şuan taşımacılıkta kullandığını da belirten Gökay, "Ailemi misafir gezmelerine götürüyorum. Köy yerinde bağ, bahçe işi çok olduğu için üretilen ürünlerin taşımasını yapıyorum. Köyde herkes benim bu aracı nasıl yaptığıma hayret ediyor. Bana ilk başlarda gülüyorlardı ama şimdi bana gülenlere ben gülüyorum" dedi.
Kaynak:
http://www.sunrtv.com/index.php?news=628   






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara