TÜRK OTOMOBİLLERİ 8
EKBER ONUK ve SAZAN
Sazan ismi nereden geliyor ?
Gelelim Sazan’a. Açıkçası bu ismin şakayla karışık bir Kod ismi olduğunu düşünüyorduk. Ancak bunun önümüze konan süper otomobilin gerçek ismi olacağını, hüzünlü hikayesini dinleyerek öğrendik. SAZAN, Dr.Onuk’un 1996 yılında bir trafik kazasında kaybettiği oğlu ,Uçak ve Uzay Mühendisliği öğrencisi Kaan Onuk’un projesiymiş. Tıpkı Enzo Ferrari’nin erkenden kaybettiği oğlu Alfredino’nun Vittorio Jano ile birlikte geliştirdiği yeni V6 motor ve Yarış otomobili projesi gibi. Enzo Ferrari, bu büyük kayıptan sonra yeni yarış otomobillerine ve sonra çıkan 206GT Otomobillerine sevgili oğullarına evde hitap edildiği gibi “Dino” adını vermiş ve onun imzasını markalaştırmıştı. Ekber Onuk’ta benzer bir karar alarak oğullarının okul arkadaşları arasında lakabı olan SAZAN’ı marka olarak seçmiş ve Kaan’ın el yazısıyla attığı sazan imzasını otomobilin önüne gururla koymuş.
Kanımızca ilk aşama Devrim otomobilinin bu ülke insanının kafasına “bu ülkede otomobil yapılabilir“ fikrini sokmasıdır. Ondan sonra Koç grubunun bu sitede defalarca övdüğümüz Anadol üretimine geçişi gelir. Anadol bir çok tabuyu yıkan ve en önemlisi pazarın,zamanın çok önünde bir çok gelişmenin altındaki imza olmuştur. Tek kapı birinci jenerasyon, SL , STC 16 , BÖCEK, SW gibi proje aşamalarıyla bir deniz feneridir. Daha sonra Murat 124 ve Renault 12 üretimi için kurulan dev modern fabrikalar devri başlar. Bunları Opel’in Türkiye’de başlattığı montaj operasyonu takip eder ki bunun önemi ne boyunda ne üretim tekniğindedir.Burada kilometre taşı olan bu tesiste güncel modellerin bu ülkede üretilebileceği, kalitesinin Avrupa’dan daha iyi olacağı ve hatta bunların Avrupa’ya satılacağını göstermesi ve modern otomobil ticareti yöneticiliğini başlatmasıdır.Takiben gelen Toyota’da aynı çizgiyi takip etmiş ve Uzakdoğulu Hyundai,Honda gibi firmaların da üretim yatırımına geçmesini sağlamıştır. Tabii bu evrim sanayi olarak sürerken arada özellikle Otomobile aşkla bağlı bazı kişilerde değişik denemeler yapıyordu. Çoğu spor ve özel otomobiller yapmak için yola çıkanlardan sadece Sn.Hasan Yurdakul Maral ismiyle tescil ettirdiği Morgan Replikaları 200 kadar üretip tescil belgesi almaya muvaffak olabilmişti. Arada Bursa'da Beklen, İzmir'de yapılan bazı roadster’lar,Ankara'da yapılacağı duyurulan Etox coupe gibi daha çok Halkla ilişkiler aşamasında kalan bazı otomobiller duyduk ama başka da bir ilerleme göremedik. Ta ki bu güne kadar..
Tersanede Otomobil üretimi..
Otomobilciler arasında uzun süredir fısıltı halinde Anadol projesinde aktif görev almış Dr.Ekber Onuk’un önderliğinde bir “süper otomobil” geliştirildiği konuşuluyordu. Ancak bir çok heyecanlı ve acul projede olduğu gibi bir erken deşifre veya sızıntı yoktu. Duyduklarımıza inanıyor ama bir türlü belgeleyemiyorduk. Nihayet bu sessizlik bizzat Onuk Yonca tersanesinden gelen br duyuruyla son buldu. Türkiye’nin KAAN sınıfı hücumbot ‘larını üreten tersanenin bir bölümünde sessizce bir değil iki değişik otomobil üretilmişti. Gittik gördük, izlenimlerimiz şöyle.İkisi de heyecan verici özgün tasarımlara sahip olan otomobillerin birinin ismi ONUK S56. Bunu tipik bir refleksle bir şeye benzetmek istersek Porsche 356 Speedster’ı andırdığını söylemek mümkün. Ancak bir çok açıdan özellikle arkasının çok farklı tasarlandığını söylemek gerekiyor. Ama benziyor mu ? Diye sorarsanız, evet benziyor ,o kadar. Farklı bir spor otomobil.Otomobilin nostaljik duygulara hitap eden iki kişilik bir roadster olduğunu ve 130 beygir üreten Renault motorlu versiyonunun yaklaşık 35.000 Euro gibi çok makul bir fiyatla piyasaya sürüleceğini müjdeleyebiliriz,çünkü S56 Seri üretim için tüm aşamalardan geçmiş yani bir anlamda gün sayıyor. Otomobilin detayları ve finishing-yani son işçilik, kalitesi de mükemmele yakın. Burada teknik detaylara girmektense en çok dikkatimizi çeken özelliğin Onuk-Yonca tersanesinde çalışan çaycıdan,patrona herkesin gözünün içindeki mükemmeliyetçi ifade ve her köşede gördüğünüz tutkulu işini severlik olduğunu yazmayı tercih ettik.
Tuzla’da bir Enzo ve Alfredino öyküsü..
Gelelim otomobile, ilk reflekslerinize hakim olun.Bu otomobil başka bir otomobile benzemiyor. Ön tamponun altındaki hava kanalları nedeniyle McLaren’a veya Modena’ya benzetenler olabilir ama detaylarda asla yakın bile değil.Hele yan ve arkadan neredeyse hiçbir otomobille bezeşmiyor bile diyebiliriz. Enteresan bir hardtop sistemi ile hem Spider hem de coupe olabiliyor. Mid engine formatındaki otomobilin
Prototipi üzerinde Corvette motor kullanılmış ancak üretim aşamasında Nissan gücü kullanılacak. Aracın Power to weight Ratio’su yani ağırlık güç dengesi bugün dünyayı kasıp kavuran bir çok Süper Otomobil’den daha iyi. Veriler şöyle: Boş ağırlık 920 Kilogram planlanan güç 490. Daha ne denilebilir ki? Karbon Kevlar gövdenin tasarımıDemir Sümer ,Gökhan Akış ve Anadol STC 16’nın tasarımcısı Eralp Noyan’dan oluşan bir ekip tarafından yapılmış.Otomobilin en etkileyici olan kısmı yaş ortalaması 30 olan çok genç bir ekip tarafından detaylara harcanan vakit,emek ve aklı ortaya çıkaran tam bir proje örneği olması ve bir de hiç alışık olmadığımız bir ayrıntı..sorduğunuz tüm soruların muhatapları tarafından net ve çok detaylı bir şekilde cevaplanması. Sazan hakkında bugün tüm gazetelerde “Türk Ferrarisi, Türk yol canavarı” gibi benzetmeler görebilirsiniz,inanmayın.. bu Türkiye’nin otomobilcilikte aştığı ve bürokratik engeller aşılıp seri üretimi yapılabilirse ortaya koyduğu, en önemli kilometre taşlarından biri olacak tamamı Türk insanı tarafından yapılmış bir Süper Otomobil projesidir.
Onuk Sazan S56
Rear Engine
|
Mid Engine
| |
Curb weight (kgs)
|
805
|
805
|
Weight distribution (w/driver)
|
32 / 68
|
45/55
|
Wheelbase (mm)
|
2270 mm
|
2270 mm
|
Track, front / rear (mm)
|
1460 / 1470
|
1460 / 1470
|
Length (mm)
|
4005
|
4005
|
Width (mm)
|
1720 (w/o mirrors), 1880 (w/mirrors)
|
1720 (w/o mirrors), 1880 (w/mirrors)
|
Height (mm)
|
1130
|
1130
|
Ground clearance (mm)
|
150
|
150
|
Trunk space (m3)
|
N/A
|
N/A
|
Seating capacity
|
2 + 2
|
2
|
Headroom, Front/Rear
|
Convertible (Hardtop)
|
Convertible (Hardtop)
|
Seat width, Front/Rear (mm)
|
360 / 980
|
360
|
Leg room, front seat (mm)
|
400 - 560
|
400 - 560
|
Knee room, rear seat (mm)
|
70 - 200
|
N/A
|
Seatback adjustment (mm)
|
nil
|
nil
|
Seat travel (mm)
|
130
|
130
|
Seatbelts on front seats
|
Seatbelts on front seats
| |
Dual circuit brake system
|
Dual circuit brake system
| |
Rollbar
|
Rollbar
| |
Make / Model
|
Renault K4M800
|
Renault-Nissan QR25DE
|
Type / Layout
|
Rear engine / rear wheel drive
|
Mid engine / rear wheel drive
|
Number of cylinders / configuration
|
4, in line
|
4, in line
|
Displacement (cm3)
|
1598
|
2488
|
Bore x stroke (mm)
|
79,5 x 80,5
|
89 x 100
|
Valvetrain
|
Dual overhead camshaft, VVT
|
Dual overhead camshaft, VVT
|
Compression ratio
|
9,8 / 1
|
10,5 / 1
|
Horsepower (kw / hp)
|
82 / 110 @ 6000 rpm
|
150 / 200 @ 6600 rpm
|
Torque (Nm)
|
151 @ 4250 rpm
|
240 @ 5200 rpm
|
Transmission
|
4 Speed manual / VW Type 1, IRS, Rhino Case
|
Nissan 6 speed manual
|
1st gear, ratio
|
3,78
|
N/A
|
2nd gear, ratio
|
2,06
|
N/A
|
3rd gear, ratio
|
1,31
|
N/A
|
4th gear, ratio
|
0,93
|
N/A
|
5th gear, ratio
|
Void
|
N/A
|
6th gear ratio
|
Void
|
N/A
|
Final drive ratio
|
3,88
|
N/A
|
Layout
|
Longitudinal rear engine, rear wheel drive
|
Transverse mid engine, rear wheel drive
|
Body / frame
|
Composite body, steel frame
|
Composite body, steel frame
|
Brakes, Front
|
283 mm vented discs, 1 piston sliding calipers
|
283 mm vented discs, 1 piston sliding calipers
|
Brakes, Rear
|
283 mm vented discs, 1 piston sliding calipers
|
283 mm vented discs, 1 piston sliding calipers
|
Assist type
|
Vacuum
|
Vacuum
|
Wheels, front/rear
|
16x7J / 16x7J
|
17x7J / 17x8J
|
Tires, front / rear
|
205/50 x 16 / 225/55 x 16
|
205/55 x 17 / 235/50 x 17
|
Spare tire
|
Space saver
|
Space saver
|
Steering
|
Rack & pinion
|
Rack & pinion
|
Steering ratio
|
16,8 / 1
|
16,8 / 1
|
Steering wheel diameter (mm)
|
320
|
320
|
Turns, lock to lock
|
2,8
|
2,8
|
Turning circle (mm)
|
9440
|
9440
|
Suspension, front
|
Double wishbones, coil over adjustable shocks,
anti-roll bar |
Double wishbones, coil over adjustable shocks,
anti-roll bar |
Suspension, rear
|
Double wishbones, coil over adjustable shocks,
anti-roll bar |
Double wishbones, coil over adjustable shocks,
anti-roll bar |
Onuk Sazan / S Seri Üretim
Curb weight (kgs)
|
960
|
Weight distribution (w/driver)
|
45 / 55
|
Wheelbase (mm)
|
2600
|
Track, front / rear (mm)
|
1565 / 1655
|
Length (mm)
|
4330
|
Width (mm)
|
1910 (w/o mirrors)
|
Height (mm)
|
1160
|
Ground clearance (mm)
|
110
|
Trunk space (m3)
|
N/A
|
ACCOMMODATIONS
| |
Seating capacity
|
2
|
Headroom, Front/Rear
|
Convertible / Hard Top
|
Seat width, Front/Rear (mm)
|
N/A
|
Leg room, front seat (mm)
|
N/A
|
Knee room, rear seat (mm)
|
N/A
|
Seatback adjustment (mm)
|
N/A
|
Seat travel (mm)
|
N/A
|
SAFETY
|
Seatbelts on front seats
|
Dual circuit brake system
| |
Rollbar
| |
Make / Model
|
Nissan VR38DETT
|
Type / Layout
|
Mid engine / rear wheel drive
|
Number of cylinders / configuration
|
V6 BiTurbo
|
Displacement (cm3)
|
3799
|
Bore x stroke (mm)
|
95,5 x 88,4
|
Valvetrain
|
Dual overhead camshaft, VVT
|
Compression ratio
|
9,0 / 1
|
Horsepower (kw / hp)
|
357 / 485 @ 6400 rpm
|
Torque (Nm)
|
588 @ 3200 - 5200 rpm
|
DRIVETRAIN
| |
Transmission
|
6 Speed manual transaxle Xtrac 6012
|
1st gear, ratio
|
N/A
|
2nd gear, ratio
|
N/A
|
3rd gear, ratio
|
N/A
|
4th gear, ratio
|
N/A
|
5th gear, ratio
|
N/A
|
6th gear ratio
|
N/A
|
Final drive ratio
|
N/A
|
CHASSIS & BODY
| |
Layout
|
Longitudinal mid engine / rear wheel drive
|
Body / frame
|
Composite body & frame
|
Brakes, Front
|
Carbon ceramic
|
Brakes, Rear
|
Carbon ceramic
|
Assist type
|
Vacuum
|
Wheels, front/rear
|
N/A
|
Tires, front / rear
|
N/A
|
Spare tire
|
N/A
|
Steering
|
Rack & pinion
|
Steering ratio
|
N/A
|
Steering wheel diameter (mm)
|
320
|
Turns, lock to lock
|
N/A
|
Turning circle (mm)
|
N/A
|
Suspension, front
|
Double wishbones, coil over adjustable shocks,
anti-roll bar |
Suspension, rear
|
Double wishbones, coil over adjustable shocks,
anti-roll bar |
Onuk Sazan / S Prototip
GENERAL DATA
| |
Curb weight (kgs)
|
1000
|
Weight distribution (w/driver)
|
45 / 55
|
Wheelbase (mm)
|
2600
|
Track, front / rear (mm)
|
1565 / 1655
|
Length (mm)
|
4330
|
Width (mm)
|
1910 (w/o mirrors)
|
Height (mm)
|
1160
|
Ground clearance (mm)
|
110
|
Trunk space (m3)
|
N/A
|
ACCOMMODATIONS
| |
Seating capacity
|
2
|
Headroom, Front/Rear
|
Convertible / Hard Top
|
Seat width, Front/Rear (mm)
|
N/A
|
Leg room, front seat (mm)
|
N/A
|
Knee room, rear seat (mm)
|
N/A
|
Seatback adjustment (mm)
|
N/A
|
Seat travel (mm)
|
N/A
|
SAFETY
|
Seatbelts on front seats
|
Dual circuit brake system
| |
Rollbar
| |
ENGINE
| |
Make / Model
|
Chevrolet LS7
|
Type / Layout
|
Mid engine / rear wheel drive
|
Number of cylinders / configuration
|
V8
|
Displacement (cm3)
|
7008
|
Bore x stroke (mm)
|
104,8 x 101,6
|
Valvetrain
|
Overhead valves, central camshaft
|
Compression ratio
|
11,1 / 1
|
Horsepower (kw / hp)
|
377 / 512 @ 6300 rpm
|
Torque (Nm)
|
635 @ 4800 rpm
|
DRIVETRAIN
| |
Transmission
|
5 Speed manual transaxle G52/PM
|
1st gear, ratio
|
2,62
|
2nd gear, ratio
|
1,89
|
3rd gear, ratio
|
1,41
|
4th gear, ratio
|
1,13
|
5th gear, ratio
|
0,88
|
6th gear ratio
|
Void
|
Final drive ratio
|
3,44
|
CHASSIS & BODY
| |
Layout
|
Longitudinal mid engine / rear wheel drive
|
Body / frame
|
Composite body, steel frame
|
Brakes, Front
|
320 mm vented discs, 4 piston calipers AP Racing
|
Brakes, Rear
|
320 mm vented discs, 4 piston calipers AP Racing
|
Assist type
|
N/A
|
Wheels, front/rear
|
18x9J / 18x13,5J
|
Tires, front / rear
|
265/35 ZR18 / 345/35 ZR18
|
Spare tire
|
N/A
|
Steering
|
Rack & pinion
|
Steering ratio
|
N/A
|
Steering wheel diameter (mm)
|
320
|
Turns, lock to lock
|
2,5
|
Turning circle (mm)
|
N/A
|
Suspension, front
|
Double wishbones, coil over adjustable shocks,
anti-roll bar |
Suspension, rear
|
Double wishbones, coil over adjustable shocks,
anti-roll bar |
Onuk SC427
GENERAL DATA
| |
Curb weight (kgs)
|
1020
|
Weight distribution (w/driver)
|
50/50
|
Wheelbase (mm)
|
2286
|
Track, front / rear (mm)
|
1385 / 1445
|
Length (mm)
|
3915
|
Width (mm)
|
1720 (w/o mirrors)
|
Height (mm)
|
1180
|
Ground clearance (mm)
|
120
|
Trunk space (m3)
|
N/A
|
ACCOMMODATIONS
| |
Seating capacity
|
2
|
Headroom, Front/Rear
|
Open (roadster)
|
Seat width, Front/Rear (mm)
|
N/A
|
Leg room, front seat (mm)
|
N/A
|
Knee room, rear seat (mm)
|
N/A
|
Seatback adjustment (mm)
|
N/A
|
Seat travel (mm)
|
N/A
|
SAFETY
|
Seatbelts on front seats
|
Dual circuit brake system
| |
Rollbar
| |
ENGINE
| |
Make / Model
|
Chevrolet SB 350 Fast Burn
|
Type / Layout
|
Front engine / rear wheel drive
|
Number of cylinders / configuration
|
V8
|
Displacement (cm3)
|
5733
|
Bore x stroke (mm)
|
101,6 x 88,4
|
Valvetrain
|
Overhead valves, central camshaft
|
Compression ratio
|
11,0 / 1
|
Horsepower (kw / hp)
|
309 / 420 @ 6000 rpm
|
Torque (Nm)
|
455 @ 3600 rpm
|
DRIVETRAIN
| |
Transmission
|
4 Speed manual M22
|
1st gear, ratio
|
2,20
|
2nd gear, ratio
|
1,64
|
3rd gear, ratio
|
1,28
|
4th gear, ratio
|
1,00
|
5th gear, ratio
|
Void
|
6th gear ratio
|
Void
|
Final drive ratio
|
2,88
|
CHASSIS & BODY
| |
Layout
|
Front engine / rear wheel drive
|
Body / frame
|
Composite body, steel frame
|
Brakes, Front
|
330 mm vented discs, 4 piston calipers AP Racing
|
Brakes, Rear
|
300 mm vented discs, 4 piston calipers AP Racing
|
Assist type
|
Vacuum
|
Wheels, front/rear
|
17x10J / 17x11J
|
Tires, front / rear
|
275/40 ZR17
|
Spare tire
|
Space saver
|
Steering
|
Rack & pinion
|
Steering ratio
|
N/A
|
Steering wheel diameter (mm)
|
320
|
Turns, lock to lock
|
3
|
Turning circle (mm)
|
N/A
|
Suspension, front
|
Double wishbones, coil over adjustable shocks,
anti-roll bar |
Suspension, rear
|
Double wishbones, coil over adjustable shocks,
anti-roll bar |
Volkswagen Beetle By Onuk
GENERAL DATA
| |
Curb weight (kgs)
|
980
|
Weight distribution (w/driver)
|
36/64
|
Wheelbase (mm)
|
2410
|
Track, front / rear (mm)
|
1635 / 1655
|
Length (mm)
|
4125
|
Width (mm)
|
1900 (w/ mirrors)
|
Height (mm)
|
1540
|
Ground clearance (mm)
|
300
|
Trunk space (m3)
|
N/A
|
ACCOMMODATIONS
| |
Seating capacity
|
2 + 2
|
Headroom, Front/Rear
|
N/A
|
Seat width, Front/Rear (mm)
|
N/A
|
Leg room, front seat (mm)
|
N/A
|
Knee room, rear seat (mm)
|
N/A
|
Seatback adjustment (mm)
|
N/A
|
Seat travel (mm)
|
N/A
|
SAFETY
|
Seatbelts on front seats
|
Dual circuit brake system
| |
Rollbar
| |
ENGINE
| |
Make / Model
|
Fiat TORQUE 16V DOHC MPI
|
Type / Layout
|
Rear engine, longitudinal / rear wheel drive
|
Number of cylinders / configuration
|
4, in line
|
Displacement (cm3)
|
1598
|
Bore x stroke (mm)
|
79,5 x 80,5
|
Valvetrain
|
Dual overhead camshaft, VVT
|
Compression ratio
|
11,0 / 1
|
Horsepower (kw / hp)
|
76 / 103 @ 5750 rpm
|
Torque (Nm)
|
144,9 @ 4000 rpm
|
DRIVETRAIN
| |
Transmission
|
4 Speed manual / VW Type 1, IRS, Rhino Case
|
1st gear, ratio
|
3,78
|
2nd gear, ratio
|
2,06
|
3rd gear, ratio
|
1,31
|
4th gear, ratio
|
0,93
|
5th gear, ratio
|
Void
|
6th gear ratio
|
Void
|
Final drive ratio
|
4,37
|
CHASSIS & BODY
| |
Layout
|
Longitudinal rear engine / rear wheel drive
|
Body / frame
|
Composite body, steel frame
|
Brakes, Front
|
289 mm discs, 1 piston sliding calipers
|
Brakes, Rear
|
289 mm discs, 1 piston sliding calipers
|
Assist type
|
Vacuum
|
Wheels, front/rear
|
16x7J / 16x7J
|
Tires, front / rear
|
245/75 x 16
|
Spare tire
|
Space saver
|
Steering
|
Rack & pinion
|
Steering ratio
|
N/A
|
Steering wheel diameter (mm)
|
320
|
Turns, lock to lock
|
2
|
Turning circle (mm)
|
N/A
|
Suspension, front
|
McPherson, coil over adjustable shocks,
anti-roll bar |
Suspension, rear
|
Trailing Arm, coil over adjustable shocks,
anti-roll bar |
Chenowth
GENERAL DATA
| |
Curb weight (kgs)
|
980
|
Weight distribution (w/driver)
|
36/64
|
Wheelbase (mm)
|
2410
|
Track, front / rear (mm)
|
1635 / 1655
|
Length (mm)
|
4125
|
Width (mm)
|
1900 (w/ mirrors)
|
Height (mm)
|
1540
|
Ground clearance (mm)
|
300
|
Trunk space (m3)
|
N/A
|
ACCOMMODATIONS
| |
Seating capacity
|
2 + 2
|
Headroom, Front/Rear
|
N/A
|
Seat width, Front/Rear (mm)
|
N/A
|
Leg room, front seat (mm)
|
N/A
|
Knee room, rear seat (mm)
|
N/A
|
Seatback adjustment (mm)
|
N/A
|
Seat travel (mm)
|
N/A
|
SAFETY
| |
Seatbelts on front seats
| |
Dual circuit brake system
| |
Rollbar
| |
ENGINE
| |
Make / Model
|
Fiat TORQUE 16V DOHC MPI
|
Type / Layout
|
Rear engine, longitudinal / rear wheel drive
|
Number of cylinders / configuration
|
4, in line
|
Displacement (cm3)
|
1598
|
Bore x stroke (mm)
|
79,5 x 80,5
|
Valvetrain
|
Dual overhead camshaft, VVT
|
Compression ratio
|
11,0 / 1
|
Horsepower (kw / hp)
|
76 / 103 @ 5750 rpm
|
Torque (Nm)
|
144,9 @ 4000 rpm
|
DRIVETRAIN
| |
Transmission
|
4 Speed manual / VW Type 1, IRS, Rhino Case
|
1st gear, ratio
|
3,78
|
2nd gear, ratio
|
2,06
|
3rd gear, ratio
|
1,31
|
4th gear, ratio
|
0,93
|
5th gear, ratio
|
Void
|
6th gear ratio
|
Void
|
Final drive ratio
|
4,37
|
CHASSIS & BODY
| |
Layout
|
Longitudinal rear engine / rear wheel drive
|
Body / frame
|
Composite body, steel frame
|
Brakes, Front
|
289 mm discs, 1 piston sliding calipers
|
Brakes, Rear
|
289 mm discs, 1 piston sliding calipers
|
Assist type
|
Vacuum
|
Wheels, front/rear
|
16x7J / 16x7J
|
Tires, front / rear
|
245/75 x 16
|
Spare tire
|
Space saver
|
Steering
|
Rack & pinion
|
Steering ratio
|
N/A
|
Steering wheel diameter (mm)
|
320
|
Turns, lock to lock
|
2
|
Turning circle (mm)
|
N/A
|
Suspension, front
|
McPherson, coil over adjustable shocks,
|
anti-roll bar
| |
Suspension, rear
|
Trailing Arm, coil over adjustable shocks,
|
anti-roll bar
|
Onuk Taşıt Sanayii LTD. ŞTİ.
Yakut Sokak, 13 Aydıntepe Tuzla 34.940
Istanbul
Yakut Sokak, 13 Aydıntepe Tuzla 34.940
Istanbul
Phone: +90 (216) 392 9970
Fax: +90 (216) 392 9969
Fax: +90 (216) 392 9969
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder