Sayfalar

11 Aralık 2012 Salı

TÜRK OTOMOBİLLERİ 8-SAZAN


TÜRK OTOMOBİLLERİ 8

EKBER ONUK ve  SAZAN
Sazan ismi nereden geliyor ?
Gelelim Sazan’a. Açıkçası bu ismin şakayla karışık bir Kod ismi olduğunu düşünüyorduk. Ancak bunun önümüze konan süper otomobilin gerçek ismi olacağını, hüzünlü hikayesini dinleyerek öğrendik. SAZAN, Dr.Onuk’un 1996 yılında bir trafik kazasında kaybettiği oğlu ,Uçak ve Uzay Mühendisliği öğrencisi Kaan Onuk’un projesiymiş. Tıpkı Enzo Ferrari’nin erkenden kaybettiği oğlu Alfredino’nun Vittorio Jano ile birlikte geliştirdiği yeni V6 motor ve Yarış otomobili projesi gibi. Enzo Ferrari, bu büyük kayıptan sonra yeni yarış otomobillerine ve sonra çıkan 206GT Otomobillerine sevgili oğullarına evde hitap edildiği gibi “Dino” adını vermiş ve onun imzasını markalaştırmıştı. Ekber Onuk’ta benzer bir karar alarak oğullarının okul arkadaşları arasında lakabı olan SAZAN’ı marka olarak seçmiş ve Kaan’ın el yazısıyla attığı sazan imzasını otomobilin önüne gururla koymuş.

Kanımızca ilk aşama Devrim otomobilinin bu ülke insanının kafasına “bu ülkede otomobil yapılabilir“ fikrini sokmasıdır. Ondan sonra Koç grubunun bu sitede defalarca övdüğümüz Anadol üretimine geçişi gelir. Anadol bir çok tabuyu yıkan ve en önemlisi pazarın,zamanın çok önünde bir çok gelişmenin altındaki imza olmuştur. Tek kapı birinci jenerasyon, SL , STC 16 , BÖCEK, SW gibi proje aşamalarıyla bir deniz feneridir. Daha sonra Murat 124 ve Renault 12 üretimi için kurulan dev modern fabrikalar devri başlar. Bunları Opel’in Türkiye’de başlattığı montaj operasyonu takip eder ki bunun önemi ne boyunda ne üretim tekniğindedir.Burada kilometre taşı olan bu tesiste güncel modellerin bu ülkede üretilebileceği, kalitesinin Avrupa’dan daha iyi olacağı ve hatta bunların Avrupa’ya satılacağını göstermesi ve modern otomobil ticareti yöneticiliğini başlatmasıdır.Takiben gelen Toyota’da aynı çizgiyi takip etmiş ve Uzakdoğulu Hyundai,Honda gibi firmaların da üretim yatırımına geçmesini sağlamıştır. Tabii bu evrim sanayi olarak sürerken arada özellikle Otomobile aşkla bağlı bazı kişilerde değişik denemeler yapıyordu. Çoğu spor ve özel otomobiller yapmak için yola çıkanlardan sadece Sn.Hasan Yurdakul Maral ismiyle tescil ettirdiği Morgan Replikaları 200 kadar üretip tescil belgesi almaya muvaffak olabilmişti. Arada Bursa'da Beklen, İzmir'de yapılan bazı roadster’lar,Ankara'da yapılacağı duyurulan Etox coupe gibi daha çok Halkla ilişkiler aşamasında kalan bazı otomobiller duyduk ama başka da bir ilerleme göremedik. Ta ki bu güne kadar..
Tersanede Otomobil üretimi..
Otomobilciler arasında uzun süredir fısıltı halinde Anadol projesinde aktif görev almış Dr.Ekber Onuk’un önderliğinde bir “süper otomobil” geliştirildiği konuşuluyordu. Ancak bir çok heyecanlı ve acul projede olduğu gibi bir erken deşifre veya sızıntı yoktu. Duyduklarımıza inanıyor ama bir türlü belgeleyemiyorduk. Nihayet bu sessizlik bizzat Onuk Yonca tersanesinden gelen br duyuruyla son buldu. Türkiye’nin KAAN sınıfı hücumbot ‘larını üreten tersanenin bir bölümünde sessizce bir değil iki değişik otomobil üretilmişti. Gittik gördük, izlenimlerimiz şöyle.İkisi de heyecan verici özgün tasarımlara sahip olan otomobillerin birinin ismi ONUK S56. Bunu tipik bir refleksle bir şeye benzetmek istersek Porsche 356 Speedster’ı andırdığını söylemek mümkün. Ancak bir çok açıdan özellikle arkasının çok farklı tasarlandığını söylemek gerekiyor. Ama benziyor mu ? Diye sorarsanız, evet benziyor ,o kadar. Farklı bir spor otomobil.Otomobilin nostaljik duygulara hitap eden iki kişilik bir roadster olduğunu ve 130 beygir üreten Renault motorlu versiyonunun yaklaşık 35.000 Euro gibi çok makul bir fiyatla piyasaya sürüleceğini müjdeleyebiliriz,çünkü S56 Seri üretim için tüm aşamalardan geçmiş yani bir anlamda gün sayıyor. Otomobilin detayları ve finishing-yani son işçilik, kalitesi de mükemmele yakın. Burada teknik detaylara girmektense en çok dikkatimizi çeken özelliğin Onuk-Yonca tersanesinde çalışan çaycıdan,patrona herkesin gözünün içindeki mükemmeliyetçi ifade ve her köşede gördüğünüz tutkulu işini severlik olduğunu yazmayı tercih ettik.

Tuzla’da bir Enzo ve Alfredino öyküsü..
Gelelim otomobile, ilk reflekslerinize hakim olun.Bu otomobil başka bir otomobile benzemiyor. Ön tamponun altındaki hava kanalları nedeniyle McLaren’a veya Modena’ya benzetenler olabilir ama detaylarda asla yakın bile değil.Hele yan ve arkadan neredeyse hiçbir otomobille bezeşmiyor bile diyebiliriz. Enteresan bir hardtop sistemi ile hem Spider hem de coupe olabiliyor. Mid engine formatındaki otomobilin
Prototipi üzerinde Corvette motor kullanılmış ancak üretim aşamasında Nissan gücü kullanılacak. Aracın Power to weight Ratio’su yani ağırlık güç dengesi bugün dünyayı kasıp kavuran bir çok Süper Otomobil’den daha iyi. Veriler şöyle: Boş ağırlık 920 Kilogram planlanan güç 490. Daha ne denilebilir ki? Karbon Kevlar gövdenin tasarımıDemir Sümer ,Gökhan Akış ve Anadol STC 16’nın tasarımcısı Eralp Noyan’dan oluşan bir ekip tarafından yapılmış.Otomobilin en etkileyici olan kısmı yaş ortalaması 30 olan çok genç bir ekip tarafından detaylara harcanan vakit,emek ve aklı ortaya çıkaran tam bir proje örneği olması ve bir de hiç alışık olmadığımız bir ayrıntı..sorduğunuz tüm soruların muhatapları tarafından net ve çok detaylı bir şekilde cevaplanması. Sazan hakkında bugün tüm gazetelerde “Türk Ferrarisi, Türk yol canavarı” gibi benzetmeler görebilirsiniz,inanmayın.. bu Türkiye’nin otomobilcilikte aştığı ve bürokratik engeller aşılıp seri üretimi yapılabilirse ortaya koyduğu, en önemli kilometre taşlarından biri olacak tamamı Türk insanı tarafından yapılmış bir Süper Otomobil projesidir.

 

Onuk Sazan S56

                          Rear Engine
                                        Mid Engine
Curb weight (kgs)
805
805
Weight distribution (w/driver)
32 / 68
45/55
Wheelbase (mm)
2270 mm
2270 mm
Track, front / rear (mm)
1460 / 1470
1460 / 1470
Length (mm)
4005
4005
Width (mm)
1720 (w/o mirrors), 1880 (w/mirrors)
1720 (w/o mirrors), 1880 (w/mirrors)
Height (mm)
1130
1130
Ground clearance (mm)
150
150
Trunk space (m3)
N/A
N/A
Seating capacity
2 + 2
2
Headroom, Front/Rear
Convertible (Hardtop)
Convertible (Hardtop)
Seat width, Front/Rear (mm)
360 / 980
360
Leg room, front seat (mm)
400 - 560
400 - 560
Knee room, rear seat (mm)
70 - 200
N/A
Seatback adjustment (mm)
nil
nil
Seat travel (mm)
130
130
Seatbelts on front seats
Seatbelts on front seats
Dual circuit brake system
Dual circuit brake system
Rollbar
Rollbar
Make / Model
Renault K4M800
Renault-Nissan QR25DE
Type / Layout
Rear engine / rear wheel drive
Mid engine / rear wheel drive
Number of cylinders / configuration
4, in line
4, in line
Displacement (cm3)
1598
2488
Bore x stroke (mm)
79,5 x 80,5
89 x 100
Valvetrain
Dual overhead camshaft, VVT
Dual overhead camshaft, VVT
Compression ratio
9,8 / 1
10,5 / 1
Horsepower (kw / hp)
82 / 110 @ 6000 rpm
150 / 200 @ 6600 rpm
Torque (Nm)
151 @ 4250 rpm
240 @ 5200 rpm
Transmission
4 Speed manual / VW Type 1, IRS, Rhino Case
Nissan 6 speed manual
1st gear, ratio
3,78
N/A
2nd gear, ratio
2,06
N/A
3rd gear, ratio
1,31
N/A
4th gear, ratio
0,93
N/A
5th gear, ratio
Void
N/A
6th gear ratio
Void
N/A
Final drive ratio
3,88
N/A
Layout
Longitudinal rear engine, rear wheel drive
Transverse mid engine, rear wheel drive
Body / frame
Composite body, steel frame
Composite body, steel frame
Brakes, Front
283 mm vented discs, 1 piston sliding calipers
283 mm vented discs, 1 piston sliding calipers
Brakes, Rear
283 mm vented discs, 1 piston sliding calipers
283 mm vented discs, 1 piston sliding calipers
Assist type
Vacuum
Vacuum
Wheels, front/rear
16x7J / 16x7J
17x7J / 17x8J
Tires, front / rear
205/50 x 16 / 225/55 x 16
205/55 x 17 / 235/50 x 17
Spare tire
Space saver
Space saver
Steering
Rack & pinion
Rack & pinion
Steering ratio
16,8 / 1
16,8 / 1
Steering wheel diameter (mm)
320
320
Turns, lock to lock
2,8
2,8
Turning circle (mm)
9440
9440
Suspension, front
Double wishbones, coil over adjustable shocks,
anti-roll bar
Double wishbones, coil over adjustable shocks,
anti-roll bar
Suspension, rear
Double wishbones, coil over adjustable shocks,
anti-roll bar
Double wishbones, coil over adjustable shocks,
anti-roll bar


Onuk Sazan / S Seri Üretim

Curb weight (kgs)
960
Weight distribution (w/driver)
45 / 55
Wheelbase (mm)
2600
Track, front / rear (mm)
1565 / 1655
Length (mm)
4330
Width (mm)
1910 (w/o mirrors)
Height (mm)
1160
Ground clearance (mm)
110
Trunk space (m3)
N/A
ACCOMMODATIONS
Seating capacity
2
Headroom, Front/Rear
Convertible / Hard Top
Seat width, Front/Rear (mm)
N/A
Leg room, front seat (mm)
N/A
Knee room, rear seat (mm)
N/A
Seatback adjustment (mm)
N/A
Seat travel (mm)
N/A
SAFETY
Seatbelts on front seats
Dual circuit brake system
Rollbar
Make / Model
Nissan VR38DETT
Type / Layout
Mid engine / rear wheel drive
Number of cylinders / configuration
V6 BiTurbo
Displacement (cm3)
3799
Bore x stroke (mm)
95,5 x 88,4
Valvetrain
Dual overhead camshaft, VVT
Compression ratio
9,0 / 1
Horsepower (kw / hp)
357 / 485 @ 6400 rpm
Torque (Nm)
588 @ 3200 - 5200 rpm
DRIVETRAIN
Transmission
6 Speed manual transaxle Xtrac 6012
1st gear, ratio
N/A
2nd gear, ratio
N/A
3rd gear, ratio
N/A
4th gear, ratio
N/A
5th gear, ratio
N/A
6th gear ratio
N/A
Final drive ratio
N/A
CHASSIS & BODY
Layout
Longitudinal mid engine / rear wheel drive
Body / frame
Composite body & frame
Brakes, Front
Carbon ceramic
Brakes, Rear
Carbon ceramic
Assist type
Vacuum
Wheels, front/rear
N/A
Tires, front / rear
N/A
Spare tire
N/A
Steering
Rack & pinion
Steering ratio
N/A
Steering wheel diameter (mm)
320
Turns, lock to lock
N/A
Turning circle (mm)
N/A
Suspension, front
Double wishbones, coil over adjustable shocks,
anti-roll bar
Suspension, rear
Double wishbones, coil over adjustable shocks,
anti-roll bar

Onuk Sazan / S Prototip

GENERAL DATA
Curb weight (kgs)
1000
Weight distribution (w/driver)
45 / 55
Wheelbase (mm)
2600
Track, front / rear (mm)
1565 / 1655
Length (mm)
4330
Width (mm)
1910 (w/o mirrors)
Height (mm)
1160
Ground clearance (mm)
110
Trunk space (m3)
N/A
ACCOMMODATIONS
Seating capacity
2
Headroom, Front/Rear
Convertible / Hard Top
Seat width, Front/Rear (mm)
N/A
Leg room, front seat (mm)
N/A
Knee room, rear seat (mm)
N/A
Seatback adjustment (mm)
N/A
Seat travel (mm)
N/A
SAFETY
Seatbelts on front seats
Dual circuit brake system
Rollbar
ENGINE
Make / Model
Chevrolet LS7
Type / Layout
Mid engine / rear wheel drive
Number of cylinders / configuration
V8
Displacement (cm3)
7008
Bore x stroke (mm)
104,8 x 101,6
Valvetrain
Overhead valves, central camshaft
Compression ratio
11,1 / 1
Horsepower (kw / hp)
377 / 512 @ 6300 rpm
Torque (Nm)
635 @ 4800 rpm
DRIVETRAIN
Transmission
5 Speed manual transaxle G52/PM
1st gear, ratio
2,62
2nd gear, ratio
1,89
3rd gear, ratio
1,41
4th gear, ratio
1,13
5th gear, ratio
0,88
6th gear ratio
Void
Final drive ratio
3,44
CHASSIS & BODY
Layout
Longitudinal mid engine / rear wheel drive
Body / frame
Composite body, steel frame
Brakes, Front
320 mm vented discs, 4 piston calipers AP Racing
Brakes, Rear
320 mm vented discs, 4 piston calipers AP Racing
Assist type
N/A
Wheels, front/rear
18x9J / 18x13,5J
Tires, front / rear
265/35 ZR18 / 345/35 ZR18
Spare tire
N/A
Steering
Rack & pinion
Steering ratio
N/A
Steering wheel diameter (mm)
320
Turns, lock to lock
2,5
Turning circle (mm)
N/A
Suspension, front
Double wishbones, coil over adjustable shocks,
anti-roll bar
Suspension, rear
Double wishbones, coil over adjustable shocks,
anti-roll bar


 

Onuk SC427

GENERAL DATA
Curb weight (kgs)
1020
Weight distribution (w/driver)
50/50
Wheelbase (mm)
2286
Track, front / rear (mm)
1385 / 1445
Length (mm)
3915
Width (mm)
1720 (w/o mirrors)
Height (mm)
1180
Ground clearance (mm)
120
Trunk space (m3)
N/A
ACCOMMODATIONS
Seating capacity
2
Headroom, Front/Rear
Open (roadster)
Seat width, Front/Rear (mm)
N/A
Leg room, front seat (mm)
N/A
Knee room, rear seat (mm)
N/A
Seatback adjustment (mm)
N/A
Seat travel (mm)
N/A
SAFETY
Seatbelts on front seats
Dual circuit brake system
Rollbar
ENGINE
Make / Model
Chevrolet SB 350 Fast Burn
Type / Layout
Front engine / rear wheel drive
Number of cylinders / configuration
V8
Displacement (cm3)
5733
Bore x stroke (mm)
101,6 x 88,4
Valvetrain
Overhead valves, central camshaft
Compression ratio
11,0 / 1
Horsepower (kw / hp)
309 / 420 @ 6000 rpm
Torque (Nm)
455 @ 3600 rpm
DRIVETRAIN
Transmission
4 Speed manual M22
1st gear, ratio
2,20
2nd gear, ratio
1,64
3rd gear, ratio
1,28
4th gear, ratio
1,00
5th gear, ratio
Void
6th gear ratio
Void
Final drive ratio
2,88
CHASSIS & BODY
Layout
Front engine / rear wheel drive
Body / frame
Composite body, steel frame
Brakes, Front
330 mm vented discs, 4 piston calipers AP Racing
Brakes, Rear
300 mm vented discs, 4 piston calipers AP Racing
Assist type
Vacuum
Wheels, front/rear
17x10J / 17x11J
Tires, front / rear
275/40 ZR17
Spare tire
Space saver
Steering
Rack & pinion
Steering ratio
N/A
Steering wheel diameter (mm)
320
Turns, lock to lock
3
Turning circle (mm)
N/A
Suspension, front
Double wishbones, coil over adjustable shocks,
anti-roll bar
Suspension, rear
Double wishbones, coil over adjustable shocks,
anti-roll bar

Volkswagen Beetle By Onuk

GENERAL DATA
Curb weight (kgs)
980
Weight distribution (w/driver)
36/64
Wheelbase (mm)
2410
Track, front / rear (mm)
1635 / 1655
Length (mm)
4125
Width (mm)
1900 (w/ mirrors)
Height (mm)
1540
Ground clearance (mm)
300
Trunk space (m3)
N/A
ACCOMMODATIONS
Seating capacity
2 + 2
Headroom, Front/Rear
N/A
Seat width, Front/Rear (mm)
N/A
Leg room, front seat (mm)
N/A
Knee room, rear seat (mm)
N/A
Seatback adjustment (mm)
N/A
Seat travel (mm)
N/A
SAFETY
Seatbelts on front seats
Dual circuit brake system
Rollbar
ENGINE
Make / Model
Fiat TORQUE 16V DOHC MPI
Type / Layout
Rear engine, longitudinal / rear wheel drive
Number of cylinders / configuration
4, in line
Displacement (cm3)
1598
Bore x stroke (mm)
79,5 x 80,5
Valvetrain
Dual overhead camshaft, VVT
Compression ratio
11,0 / 1
Horsepower (kw / hp)
76 / 103 @ 5750 rpm
Torque (Nm)
144,9 @ 4000 rpm
DRIVETRAIN
Transmission
4 Speed manual / VW Type 1, IRS, Rhino Case
1st gear, ratio
3,78
2nd gear, ratio
2,06
3rd gear, ratio
1,31
4th gear, ratio
0,93
5th gear, ratio
Void
6th gear ratio
Void
Final drive ratio
4,37
CHASSIS & BODY
Layout
Longitudinal rear engine / rear wheel drive
Body / frame
Composite body, steel frame
Brakes, Front
289 mm discs, 1 piston sliding calipers
Brakes, Rear
289 mm discs, 1 piston sliding calipers
Assist type
Vacuum
Wheels, front/rear
16x7J / 16x7J
Tires, front / rear
245/75 x 16
Spare tire
Space saver
Steering
Rack & pinion
Steering ratio
N/A
Steering wheel diameter (mm)
320
Turns, lock to lock
2
Turning circle (mm)
N/A
Suspension, front
McPherson, coil over adjustable shocks,
anti-roll bar
Suspension, rear
Trailing Arm, coil over adjustable shocks,
anti-roll bar

Chenowth

GENERAL DATA
Curb weight (kgs)
980
Weight distribution (w/driver)
36/64
Wheelbase (mm)
2410
Track, front / rear (mm)
1635 / 1655
Length (mm)
4125
Width (mm)
1900 (w/ mirrors)
Height (mm)
1540
Ground clearance (mm)
300
Trunk space (m3)
N/A
ACCOMMODATIONS
Seating capacity
2 + 2
Headroom, Front/Rear
N/A
Seat width, Front/Rear (mm)
N/A
Leg room, front seat (mm)
N/A
Knee room, rear seat (mm)
N/A
Seatback adjustment (mm)
N/A
Seat travel (mm)
N/A
SAFETY
Seatbelts on front seats
Dual circuit brake system
Rollbar
ENGINE
Make / Model
Fiat TORQUE 16V DOHC MPI
Type / Layout
Rear engine, longitudinal / rear wheel drive
Number of cylinders / configuration
4, in line
Displacement (cm3)
1598
Bore x stroke (mm)
79,5 x 80,5
Valvetrain
Dual overhead camshaft, VVT
Compression ratio
11,0 / 1
Horsepower (kw / hp)
76 / 103 @ 5750 rpm
Torque (Nm)
144,9 @ 4000 rpm
DRIVETRAIN
Transmission
4 Speed manual / VW Type 1, IRS, Rhino Case
1st gear, ratio
3,78
2nd gear, ratio
2,06
3rd gear, ratio
1,31
4th gear, ratio
0,93
5th gear, ratio
Void
6th gear ratio
Void
Final drive ratio
4,37
CHASSIS & BODY
Layout
Longitudinal rear engine / rear wheel drive
Body / frame
Composite body, steel frame
Brakes, Front
289 mm discs, 1 piston sliding calipers
Brakes, Rear
289 mm  discs, 1 piston sliding calipers
Assist type
Vacuum
Wheels, front/rear
16x7J / 16x7J
Tires, front / rear
245/75 x 16
Spare tire
Space saver
Steering
Rack & pinion
Steering ratio
N/A
Steering wheel diameter (mm)
320
Turns, lock to lock
2
Turning circle (mm)
N/A
Suspension, front
McPherson, coil over adjustable shocks, 
anti-roll bar
Suspension, rear
Trailing Arm, coil over adjustable shocks, 
anti-roll bar

BASIN HABERLERİ




Onuk Taşıt Sanayii LTD. ŞTİ.
Yakut Sokak, 13 Aydıntepe Tuzla 34.940
Istanbul
Phone: +90 (216) 392 9970
Fax: +90 (216) 392 9969

























































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara