TÜRK OTOMOBİLLERİ 11
Türk Otomobil Tutkunları Volkan IŞIK deyince bir tarih akıllarına gelir.Şimdi bilmeyenler varsa Volkan IŞIK hakkında biraz bahsedip ,Arkasından Onun süper tasarımı olan Volkicar 'a bir bakalım.
Volkan Işık kimdir?
1967 yılında İstanbul’da doğan Volkan Işık’ın motorsporları kariyeri 1989 yılında Ali Sipahi Rallisi ile başladı. 1995 yılında Türkiye Ralli Şampiyonu olan Işık, 1996 yılında şampiyonayı ikinci sırada tamamladı. 1997 yılında Avrupa Ralli Şampiyonası Bulgaristan Rallisi üçüncü, Türkiye Rallisi’ni, Sliven Rallisi’ni ve YU Rallisi’ni birinci olarak bitirdi. 1998’de FIA Takımlar Kupası’nı beşinci sırada bitiren Volkan Işık aynı yıl Akropolis Rallisi’nde onuncu oldu. 1999 yılında Dünya Ralli Şampiyonası FIA Takımlar Kupası’nı ikinci sırada tamamlarken, Çin Rallisi’nde altıncı, Portekiz Rallisi’nde yedinci sırada yer aldı.2000 yılında Anatolian Ralli’yi birinci sırada tamamlayan Işık, Türkiye Ralli Şampiyonası’nda 2002’de F3 kategorisini,2003 ve 2005 yıllarında Super 1600 kategorisini lider, 2004 ve 2005 yıllarında ikinci olarak tamamladı. 2003 yılında Türkiye Ralli Şampiyonu olan Volkan Işık, 2007 yılında Elpa Rallisi’ne birinci, Avrupa Ralli Şampiyonası’nı ikinci ve 2008’de de üçüncü olmayı başardı. 2007 yılında kurulan Lassa Rally Team ve Yurtiçi KargoRally Team’in takım direktörlüğünü de yapan Volkan Işık, 2009 yılında yönettiği takımlara önemli başarılar yaşattı. 2010 yılında ise hem takım direktörü hem de pilotu olduğu Lassa Rally Team ile İtalya Toprak Ralli Şampiyonası’nda katıldığı 4 yarıştan ikisini de üçüncü sırada tamamladı.
Kariyerindeki “ilk”ler
-Çin Rallisi’nde genel klasmanda 6. olarak Dünya Şampiyonası’nda ilk ve bugüne kadar tek puanı alan Türk pilotu.
-Avrupa Ralli Şampiyonası’nda 2. olan ilk Türk pilotu.
-Avrupa Ralli Şampiyonası’nda 20 katsayılı yarışta 1. olan ilk Türk pilotu.
-Türk motorsporlarında hizmetleri ve uygulamalarıyla bir ilk olan Delta Sport’un kurucusu.
-Türk motorsporlarında yarış lastiği geliştiren ilk yarışçı.
-Aktif olarak yarışırken Türkiye’de ralli eğitimi veren ilk pilot.
-Kanarya Adaları’nda gerçekleştirilen Şampiyonlar Şampiyonası organizasyonuna davet edilen ilk Türk pilot.
-İtalya’da her yıl geleneksel olarak düzenlenen Memorial Bettaga organizasyonuna davet edilen ilk Türk pilot.
Türkiye’nin ilk özgün yarış otomobili: VOLKICAR
Projesi, geliştirme çalışmaları ve üretimi, Türkiye’nin ralli efsanesi Volkan Işık tarafından gerçekleştirilen safkan yarış otomobili Volkicar gün ışığına çıktı. Volkicar, küçük yapısına karşın güçlü motoruyla yüksek performansı garantilerken, Türk motorsporları tarihinde dönüm noktası olma iddiasını taşıyor.
Türk motor sporları tarihinin uluslararası alanda en başarılı ralli pilotu unvanını taşıyan Volkan Işık, Türkiye’nin ilk özgün yarış otomobiline imza attı. VOLKICAR adını taşıyan yarış otomobili, tamamen Türk mühendisliğiyle tasarlanırken, geliştirme çalışmaları Volkan Işık ve ekibi tarafından gerçekleştirildi. İlk taslaklarından üretim aşamasına kadar yaklaşık 2 yıllık bir çalışmayla ortaya çıkarılan VOLKICAR’ın ilk versiyonu V1 logosunu taşıyor.
VOLKICAR’ın tanıtım toplantısında bir konuşma yapan Volkan Işık, otomotiv sektörünün ayrılmaz bir parçası olan motorsporlarının Türkiye’de otomotiv endüstrisiyle benzer ivmeyle gelişemediğinin altını çizdi. Motorsporlarının gelişmiş ülkelerde ekonomik ve sosyal anlamda önemli bir sektör olduğunu söyleyen Volkan Işık, VOLKICAR ile motorsporlarında bir Türk markası yaratmayı hedeflediğini belirtti. Volkan Işık, sahibi olduğu Deltasport organizasyonuyla yılda ortalama 50 kişiyi yarıştırarak 10 yılda Türk motorsporlarında 500 aktif sporcuyu destekledi. Motorsporlarının tabana yayılması için çaba sarf eden Işık, 9 yıldır aralıksız düzenlediği Ralliye İlk Adım Semineri ile 1500 kişiyi bu spor ile tanıştırdı.
Motorsporlarının gerçek bir sektör haline gelebilmesi için öncelikle sporun tabana yayılması gerektiğini ve makul bütçelerle yarışma imkanı sunulması gerektiğini anlatan Volkan Işık, “Yarış pisti sıkıntısı çeken Türkiye’nin ihtiyacı, küçük alanlarda bile yarışabilecek boyutlarda, seyir zevki ve mücadele olarak üst düzeyde yeteneklere sahip yarış otomobilleridir” dedi. Işık, bunun yansımasının da VOLKICAR olduğunu sözlerine ekledi.
Volkan Işık, 2008 yılının Aralık ayında start verdiği VOLKICAR projesini ilk olarak Halid Avdagiç ile paylaştığını ve daha sonra Enes Elver’in de projeye dahil olduğunu söyledi. Işık bu süreci “Bugüne kadar kullandığım bütün yarış otomobillerinden edindiğim tecrübeleri yorumlayarak hedeflediğimiz otomobili 5 ay içinde tamamladık. Bu süreç çok heyecan vericiydi. Gece gündüz heyecanla çalıştık. İlk prototipi başarıyla tamamladıktan sonra bir süre VOLKICAR’la yapmak istediklerimize konsantre olduk. 6 ay sonrasında projeyi ve otomobili tamamen ele alarak kendi ekibimle hedeflediğim son haline getirmek için çalışmaya başladım. Şimdi VOLKICAR üretilecek hale geldi” şeklinde özetledi.
VOLKICAR’ı, fiyat, sürüş yetenekleri, seyir lezzeti ve kalite açısından dünyadaki örneklerini de göz önüne alarak geliştirdiğini söyleyen Işık, VOLKICAR projesi ile yurt dışına yarış otomobili ihraç etmeyi planlıyor.
Geliştirme aşamasında lastikler için Lassa, jantlar için de CMS’nin desteğini alan Volkan Işık, VOLKICAR ile kendine has yarış formatları ile asfalt üzerinde eğlenceli yarışlar yapmayı hedeflediğini de açıkladı.
FIA (Uluslararası Otomobil Federasyonu) kurallarına uygun olarak hazırlanan VOLKICAR’ın şasisi tubular yapıya sahip. 42 mm ve 32 mm çelik çekme borudan imal edilen güvenlik kafesi, sürücünün güvenliğini en üst düzeyde tutuyor. Alt gövde ve üst gövdesi kompozit plastikten üretilen VOLKICAR’da küçük yapısına karşın yüksek performansı nedeniyle 115 HP gücündeki Yamaha motosiklet motorunun tercih edildiğini söyleyen Volkan Işık, yılda 60 adet VOLKICAR üretmeyi hedefliyor.
VOLKICAR Teknik Özellikler
Motor
|
1251 cc, sıralı 4 silindirli, benzinli, DOHC, hava soğutmalı,
4 karbüratörlü, 115 HP |
Şanzıman
|
5 ileri vitesli (sıralı tip, manuel), elektrikli geri vites
|
Aktarma
|
%100 kilitli diferansiyel, arkadan çekiş
|
Ağırlık
|
530 kg
|
Ağırlık/Güç oranı
|
4.6 kg/HP
|
Boyutlar (u/g/y)
|
302/160/135 cm
|
Dingil mesafesi
|
1915 mm
|
İz genişliği
|
1600 mm
|
Şasi:
|
Orijinal tasarım, tubular
|
Süspansiyon
|
Orijinal tasarım, önde çift salıncaklı bağımsız, arkada rijid aks,
ayarlanabilir amortisörler |
Frenler
|
Önde disk, arkada kampana
|
Gövde (iç/dış)
|
Orijinal tasarım, kompozit plastik
|
Lastik (Lassa)
|
Orijinal tasarım, 205/60 13
|
Jant (CMS)
|
Orijinal tasarım, 13 inç x 6 inç
|
Basında Volkicar
Volkan Işık'tan Türk Malı Yarış Arabası
Türkiye’nin en ünlü ralli pilotu Volkan Işık, 1 milyon dolara yüzde 100 Türk malı yarış otomobili geliştirdi.
Işık, ‘Volkicar’ ismini verdiği aracın, normal yol versiyonunu da üretmek istediğini ancak bunun için bir ortak bulması gerektiğini belirtti. Zengin sporu olarak adlandırılan motor sporlarının böyle olmadığını kanıtlamak ve bu sporu Anadolu’ya yaymak için ‘Volkicar’ı yarattığını söyleyen Işık, “Aracın ön üretimlerine başladım. Hazirana kadar 24 adet üreteceğim. Fiyatıysa 10-13 bin Euro civarında olacak” dedi.
Ayrıca 20 Volkicar’ın yarıştığı 7 etaplık V1 Challenge da bulunuyor.
Lassa ve CMS desteği
Yıllarca yarış lastiklerinin gelişiminde rol oynadığı Lassa ve CMS’nin de desteğini alan Işık, Volkicar’ı yaklaşık iki yılda geliştirdi. Volkan Işık, 2008’in aralık ayında start verdiği Volkicar projesiyle ilgili olarak, “Bugüne kadar kullandığım bütün yarış otomobillerinden edindiğim tecrübeleri yorumlayarak hedeflediğimiz otomobili 5 ay içinde tamamladık. Gece gündüz heyecanla çalıştık. Daha sonra projeyi ve otomobili son haline getirmek için tamamen kendi ekibimle çalışmaya başladım ve üretilecek hale getirdim” diye konuştu.
5 bin adetlik pazarı
Bu araçla ilk etapta Türkiye içinde organizasyonlar düzenleyeceğini, ardından yurt dışına da götüreceğini kaydeden Işık, şunları anlattı: “Tüm dünyada bu tip araçları üreten fazla marka yok. En büyük rakibimiz Amerika’daki bir şirket. Bu tipteki yarış araçlarının yaklaşık 5 bin adetlik bir pazarı var. Ben yılda 100-150 adet üretebilecek durumdayım. Yurt dışı bağlantılarımız da var. Volkicar’ı Türkiye’den çıkmış bir yarış otomobili markası yapmayı hedefliyorum.”
Satmayacağım
Bundan sonraki adımda iki kişilik bir yol versiyonunu düşündüğünü, ayrıca dünyaya pazarlanabilecek bir konsept spor otomobil üretmeyi de istediğini kaydeden Işık, şunları dile getirdi: “Bu otomobili, belirli bir sayıda kendi atölyemde üretebilirim. Yılda 300 adet için ayrı bir yapı gerekebilir. Bu işi büyüttükten sonra satmayı değil ama ortak almayı düşünebilirim. Bir spor otomobili üretebilmek içinse gerçekten işi bilen, üretici bir ortağa ihtiyacım var. O çok farklı bir üretim gerektiriyor ve benim gücüm tek başına yeterli olmaz. Aracı yaparken fikrimi Karsan Murahhas Azası Jan Nahum’la da paylaştım. Çok hoşuna gitti. Onlar da taksi projesi gibi eksikliği olan bir sınıfta araç geliştiriyorlar. Sonuçta Türkiye’den Türk markalı araç çıkacaksa, böyle farklı ve pek üzerine gidilmemiş sınıflarda araçlar üretmemiz gerek. Bugün sedan veya hatchback otomobilleri herkes üretiyor.”
Elektrik geri vitesi var
FIA kurallarına uygun olarak hazırlanan Volkicar’ın kalbinde, 1.3 litre 115 HP’lik Yamaha motosiklet motoru bulunuyor. Gövdesi kompozit plastikten üretilen araçta 5 ileri sıralı şanzıman kullanılmış. Geri vites ise, sonradan eklenmiş ve bu iş için küçük bir elektrik motoru konulmuş. Üç metrelik ve tek kişilik araç, toplamda 530 kg. Lastikleri özel olarak Lassa, jantları ise CMS tarafından geliştirilmiş.
McRae’de kendi aracını üretmişti
YURT dışı başarılarıyla da ses getiren Volkan Işık, “Volkicar” adıyla ürettiği yarış aracıyla, kendi otomobilini üreten ünlü yarışçılar kervanına katılmış oldu. En bilinenler arasında ünlü rallici Colin McRae’yi yer alıyor. McRae, ölümünden önce “McRae R4” adıyla yarış için kullanılacak bir otomobil yaratmıştı. Benzer şekilde ünlü yarışçı Bruce McLaren de kendi adıyla otomobiller üretmek için McLaren firmasının temellerini atmıştı.(HÜRRİYET)
V1 Challenge Limit Cars & Tyres
Eski Londra Asfaltı, Güven Mahallesi Kanat Sokak, No: 3 Güngören/İstanbul
Tel: 0212 641 20 40 Faks: 0212 641 20 11
E-posta: info@v1challenge.net
Bilgi için:
Meltem Öztürk
Tel: 0212 641 20 40, GSM: 0532 686 31 83 Faks: 0212 641 20 11 meltemozturk@luce-hi.com
Kaynak:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder