Ford Otosan
Yeni Global Cargo
One Ford stratejisinin ağır ticari araç sınıfındaki uygulaması doğrultusunda Ford Otosan tarafından tasarlanıp geliştirilen Yeni Nesil Ford Cargo Çekici, 52 yıllık tecrübeyle Ford Otosan İnönü ve Brezilya Sao Bernardo fabrikalarında üretilecek.
Ford Otosan, mevcut pazarlarının yanı sıra yeni pazarlarda da boy göstermeye hazırlanıyor. Satışa sunulacağı tüm pazar standartlarına uygun geliştirilen Yeni nesil Ford Cargo Çekici, Ford Otosan ve Ford Brezilya’nın, gelişmekte olan global pazarlardaki rekabetlerinde en güçlü kozu olacak. Yeni nesil Ford Cargo Çekici, geleceğe yönelik yeni ürün ve pazar stratejileri doğrultusunda hedeflerini yükseltiyor.
Yeni pazarlara giriş için yeni segmentler
Ford'un "One Ford" stratejisinin ağır ticari araç sınıfındaki uygulaması olan Yeni Ford Cargo Çekici’de yurtiçi ve uluslararası taşımacılık yapan müşterilerin beklentilerini karşılamak üzere Ford Cargo ailesinin DNA’sında yer alan güç, konfor, verimlilik ve dayanıklılık ön plana çıkacak. Küresel kamyon stratejisini üç aşamada hayata geçirecek olan Ford Otosan, bu doğrultuda geçtiğimiz yıl Ford Güney Amerika ile güç birliği yaptı. Birinci aşamada Güney Amerika’da üretilen Cargo’larda ortak kabin kullanımına başlandı. İkinci aşamada ise ortak ürün çıkarma planı hayata geçirilerek yeni çekici geliştirildi ve ön üretimine başlandı. Büyümenin üçüncü aşamasında ise ortak ürün gamı stratejisi üzerinde çalışılacak.
Türkiye ve Brezilya’nın yanı sıra, Ford Otosan ile Ford Güney Amerika’nın başlıca ihracat pazarlarında yapılan klinik çalışmalar sonucunda müşteri beklenti ve ihtiyaçlarına göre geliştirilen yeni Ford Cargo Çekici’nin yüksek kalite, yüksek performans ve düşük yakıt tüketim değerleri ile uluslararası ve yurtiçi nakliye sektöründe cazip bir tercih olması hedefleniyor.
Ford Otosan yeni nesil Ford Cargo 1846T çekici ile birlikte çekici segmentinde iki ürün ile rekabet edecek. Ford Otosan, başarılı bir satış grafiği yakalayan ve yurtiçi nakliyeciler ile hafriyatçılar tarafından yoğun talep gören mevcut 1838T çekicinin üretimine devam edecek. Yeni nesil 1846T çekici ise uluslararası ve yurtiçi nakliye sektörünü hedefleyecek ve fiyat olarak 1838T’nin üzerinde konumlandırılacak.
Avrupa, Güney Amerika, Rusya, BDT, Orta Doğu ve Afrika pazarlarının farklı pazar regulasyon ve spesifikasyonlarına uyum sağlamak üzere tasarlanan Yeni Ford Cargo Çekici üretiminin Ford Otosan İnönü fabrikasında 2012 yılı Kasım ayında başlaması ve 2013 yılı başında pazara sunulması planlanıyor.
Yeni Nesil Ford Cargo 1846T Çekici yeni ihracat pazarları hedefiyle yola çıkacak
Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün yaptığı konuşmada ‘Ford Otosan mühendisleri tarafından geliştirilen Ford Cargo ürünümüzü ihracat stratejimiz ve planlarımız dahilinde Rusya, Doğu Avrupa, Türki Cumhuriyetler, Kuzey Afrika ve Ortadoğu başta olmak üzere, Türkiye çevresinde gelişmekte olan ülkelerdeki artan ağır ticari araç potansiyelini karşılamak üzere kurgulamıştık. Geçtiğimiz yıl gerçekleştirdiğimiz Global İşbirliği anlaşması çerçevesinde Ford Güney Amerika ile bir güç birliği yapıyoruz ve global bir kamyon üreticisi olma yolunda önemli adımlar atıyoruz. 5 yıl içerisinde ihracatımızı 5 bin adede çıkararak küresel pazarlarda rekabetçi bir oyuncu olacağız. Yeni ürünümüzle mevcut ihracat pazarlarımızdaki iş hacmimizi arttırmanın yanında yeni pazarlara da gireceğiz. İhracat pazarlarımızı 65’e çıkarmayı hedefliyoruz. Tüm bu büyüme planları içinde Ford Otosan olarak Ford Cargo’nun ağır ticari araç ürün geliştirme ve tasarım merkezi konumundayız”diye belirtti.
Yeni Nesil Çekici, Ford’un kinetik tasarımının yansımasına sahip
“Dururken bile hareket halinde” anlayışını yansıtan Ford Kinetik Tasarım Felsefesi, Yeni Ford Cargo Çekici’ye uygulanarak aracın daha ilk bakışta güven ve güç yansıtması sağlandı. Global pazarlarda aynı görünümle yer alacak olan çekici, dinamik dış tasarımı ile etkiliyici ve sağlam bir duruşa sahip.
Yeni Nesil Ford Cargo 1846T Çekici, yükseltilmiş tavanlı kabini 1945 mm iç yüksekliğiyle sürücüye ferah bir alan sunacak. Kabinin hava süspansiyonu konforu artırırken geniş basamaklar araca binişi kolaylaştıracak. Ayrıca güneş siperliği, katlanabilir yan deflektör ve yan etekler, kabinin içinde ve dışındaki yeni saklama alanları, camlı elektrikli açılır tavan, kolay temizlenen paspaslar yeni kullanışlı gösterge paneli ve kumandalar, aracın ergonomik özelliklerinde yapılan iyileştirmeler arasında bulunuyor.
İç mekanda da sürdürülen modern ve dinamik tasarım, sürücüyü destekleyecek fonksiyonellik ve konforla donatıldı. Yeni Ford Cargo Çekici’nin park freni kumandası, kolay erişim için gösterge paneline entegre edildi. Kapı içi panellerinin tasarımında sürücü konforuna önem verildi ve kol dayama noktası, sürücü için rahat bir yüksekliğe yerleştirilerek kapı içi eşya koyma bölmeleri de kullanışlı ve rahat erişilebilir şekilde tasarlandı. Yükseltilmiş tavan ve daha büyük hacmiyle ferahlığı artan kabinin iç yüksekliği 220 mm arttırıldı.
Sürücü odaklı orta konsolda yer alan kumanda birimleri ise kolay görülür ve erişilebilir şekilde hazırlandı. Sürücünün günlük yaşamına yardımcı olmak için kabinin kokpit üstü ve orta konsol bölgelerinin pek çok yerine ekstra eşya bölmeleri yerleştirildi
Uzun kullanımda güvenli ve konforlu yolcuğun garanti edilmesi için en uygun sürüş pozisyonunun elde edilebildiği elektrik kumandalı, kendinden başlıklı, entegre emniyet kemerli ve kolçaklı ergonomik sürücü koltuğunda yorulmadan yolculuk yapılıyor. Sürücünün ikinci evi olan kabindeki yatak bölümünde iklimlendirmenin kolay olması için kumanda paneli aracın yan duvarına yerleştirildi. Ford’un diğer araçlarında kullanılan dinamik modern gösterge paneli hem ergonomik hem rahat okunuyor hem de daha fonksiyonel. Bilinen uyarılar ve özelliklerin yanı sıra buz mavi aydınlatmalı şık gösterge panelinden gidilen vites, yakıt tüketim miktarı, kalan yakıt menzili, AdBlue seviyesi ve bakım uyarısı gibi bilgileri okumak mümkün.
Üstün sürüş ve yol tutuş özelliklerinin yanı sıra otomatik şanzıman ve hız sabitleyici, konforlu bir sürüşü garanti altına alacak. Hırsızlığa karşı immobilizer sistemi ve araç aerodinamiğini tamamlayan basamak kapamaları, yeni Ford Cargo'nun sunacağı diğer güvenlik önlemlerini oluşturuyor.
10.3 L 6 silindirli 460 PS güçlü motor
Nakliye sektörünün yüksek performans düşük yakıt tüketimi beklentilerine uygun olarak geliştirilen Yeni Ford Cargo Çekici; 10.3 litrelik 6 silindirli motoru ile 2.100 d/dk’da 460 PS güce ve 1.050 d/dk’dan 1.550d/dk’ya kadar geniş bir aralıkta 2.100 Nm torka sahip. Geliştirilmiş yanma stratejisi ve değişken geometrili turbo (VGT) sayesinde düşük motor ağırlığıyla öne çıkan motor, 282 kW ile sınıfının en iyi motor frenini sunuyor. Yağ soğutmalı pistonlarla ömrü uzatılan motor, SCR teknolojili Euro5 ile düşük yakıt tüketip genişletilmiş servis aralığı ile dikkat çekiyor. Hızı ayarlanabilen motor fanı ise yüzde 1.5’lik ekstra tasarruf sağlıyor.
Uzun yol için tasarlanan otomatik şanzıman
Yeni Ford Cargo Çekici artık hem manuel hem de otomatik vites seçeneğine sahip. Hızlı vites geçişleriyle yakıt tüketimini düşüren şanzıman, ayrıca uzatılmış bakım aralığıyla işletim maliyetine de katkıda bulunuyor. 4 kademeli fren seviyesi sunan 500 kW gücünde entegre intarder’a sahip şanzıman sayesinde frenleme işlevi motor devrinden bağımsız olarak gerçekleşiyor. Akıllı fren sistemi, sürücü isteğine bağlı olarak ayak frenine basıldığında kademeli olarak önce motor freni, daha sonra intarder ve en sonunda servis frenini devreye sokuyor. Aracın manuel şanzımanlı versiyonunda ise debriyaj pedalına uygulanması gereken güç, sınıfının lideri olacak seviyede düşük. Aynı şekilde vites yolu geçişleri de son derece kolay ve konforlu.
Mükemmel fren hissi ve güvenlik
Uzun yolculuklarda aracın güvenliğinden sorumlu olan bir dizi sürüş güvenlik sistemlerinin devreye alındığı Yeni Ford Cargo Çekici’yi artık sürücüye mümkün olan en iyi kontrol olanağını sunacak Elektronik Fren Sistemi (EBS), çekici ve treylerin olağanüstü durumlarda veya aşırı hızda kayma veya devrilme riskini önleyecek Elektronik Denge Programı (ESP), çekiş kontrol sistemi, immobilizer ve hız sabitleyici gibi teknolojilerle satın almak mümkün. Yeni Ford Cargo Çekici’de yeni nesil disk frenler standart olarak sunuluyor.
Yakıt ekonomisi ve Düşük İşletme Maliyetleri
Yakıt tüketiminin azaltılması için Yeni nesil Ford Cargo Çekici’nin geliştirilme aşamasını bir bütün olarak ele alan Ford Otosan mühendisleri, sadece motor değil aracın aerodinamik yapısından mekanik aksam bileşenlerinin sürtünme oranına kadar büyük çaba sarf ettiler. Güçlü ve verimli motoru ile Ford Cargo düşük yuvarlanma dirençli lastikler ve araç gövdesindeki aerodinamik iyileştirmeler sayesinde yakıt ekonomisi sağlıyor. Ağırlığı da azaltılan Yeni Ford Cargo Çekici, verimli vites oranı ve gelişmiş son dişli oranı ile 60, 70 ve 80 km/s hızlarındaki seyirlerde yakıt ekonomisinde sınıfının en iyileri arasında yer alıyor.
Opsiyonel olarak verilecek olan Filo Yönetim Sistemi, filo yöneticiler için işletme maliyetlerini kontrol altında tutma ve filolarını daha etkin yönetme imkanı sağlayacak. Ford Cargo'nun yeni tasarımı aynı zamanda bakım maliyetlerini azaltmayı da amaçlıyor. Bakım aralıklarının daha geniş ve bakım yapılan parçaların ömrünün daha uzun olması, genel işletme maliyetlerinin aşağı çekilmesine katkıda bulunacak. 1 milyon km ve 10 yıllık yapısal dayanıklılık süresi ABD, Brezilya, Türkiye, İngiltere, İspanya, Almanya, İsveç ve Suudi Arabistan gibi dünyanın her yerindeki birçok ülkede yapılan testlerle kanıtlandı.
Yeni Ford Cargo, 2 yıl standart ve 3 yıl opsiyonel sınırsız kilometre garantisiyle satışa sunuluyor. Bunun yanı sıra yüksek rekabet gücü sağlayan 60.000 kilometrelik servis aralığı düşük servis maliyetleri ile yeni çekici, filo müşterileri için maliyet verimliliği sağlayan bir iş ortağına dönüşüyor. Filoların verimli yönetimi için araç telematik sistemi takılmasına hazır halde sunuluyor.
Türkiye’de 52 yılda toplam 180 bin adet Ford Cargo üretildi
Üretime başladığı 1960 yılından günümüze toplam 180 bin adet kamyon üreten Ford Otosan, Türkiye’nin en çok kamyon üreten markası konumunda.
Yerli üretici olması, mühendislik gücü ve tecrübesi ile müşterilerin talebine uygun ürünleri geliştirme yeteneğine sahip Ford Otosan’da sadece kamyon projeleri özelinde 350 mühendis çalışıyor. Ford Otosan İnönü Fabrikası'nda, esnek ve yalın üretim yeteneği ile 25 ana modelde, 1000’in üzerinde farklı versiyon kamyon üretilebiliyor.
Kaynak :http://www.ford.com.tr
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder