Sayfalar

24 Kasım 2012 Cumartesi

Hacker'a kuantum tokadı


Hacker'lerin korkulu rüyası yaklaşıyor.


Hacker'lerin devri bitiyor mu? Cambridge Üniversitesi geliştirdiği teknolojide çok iddialı.

Hemen hemen bütün önemli teknolojiler bir ihtiyacı gidermek için ortaya çıkıyor ve her geçen gün daha saldırgan ve daha yetenekli hale gelen hackerler, artık güvenlik konusunda kalıcı bir çözümü ihtiyaçtan öte bir zorunluluk haline getirdiler. Durum böyle olunca Cambridge Üniversitesi de kolları sıvadı ve hacker tehlikesini tamamen tarihe gömmek için kuantum teknolojisine baş vurdu.

Kuantum mekaniği ve kuantum şifreleme oldukça karmaşık bir konu. Fakat kısaca özetlemek gerekirse iki nota arasındaki iletişimin, sadece bu iki nokta tarafından bilinen bir anahtar sayesinde yapılabilmesini sağlıyor. Doğası gereği bu iletişime dahil olmaya çalışan diğer noktalar anında fark ediliyor ve engellenebiliyor. Bu sayede veriler, fiber optik kablolar üzerinden hem şifrelenmiş, hem de son derece güvenli halde iletilebiliyorlar.

Cambridge Üniversitesi araştırmacıları çok yakın gelecekte kuantum şifrelemenin aktif olarak hayata geçebileceğini ve bunu teorik olarak da olsa %100 güvenlik sağlayacağını iddia ediyorlar. Araştırmacılar ayrıca günümüz güvenlik şartlarında bu şifreleme yöntemine devletlerin, askeri birimlerin ve büyük şirketlerin çok büyük ilgi göstereceklerini tahmin ettiklerini söylediler.

Kaynak:http://www.elektromania.net

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara