Sayfalar

27 Kasım 2012 Salı

mercedes-Benz Sürüş Simülatörü



mercedes-Benz Driving Simulator
Inside the Mercedes Simulator is a 360° projection screen showing traffic scenarios, with pedestrians, oncoming traffic & houses  
With its 360° screen, fast electric power system and the twelve-metre-long rail for transverse or longitudinal movements, the new “Moving Base” simulator from Mercedes-Benz is the most powerful in the entire car industry. It went into operation at the end of 2010.
“With the simulator, we are able to realistically reproduce highly dynamic driving manoeuvres such as lane-changing and therefore research the behaviour of the driver and the vehicle in road traffic in great depth,” explains Prof. Dr. Thomas Weber, Member of the Daimler Board of Management responsible for Group Research and Head of Mercedes-Benz Cars Development. The system is not intended to replace real test drives entirely. The simulator will enable systems and components for future Mercedes models to be tested throughout all development phases, however.
The driving simulator is furthermore used to conduct trials with test subjects. During these, normal car drivers are able to approach the physical limits of driving performance with absolutely no danger, providing the Mercedes engineers with invaluable findings on the acceptance and operation of new safety systems.
How the simulator works
The simulator cell is basically a cab fixed to a hexapod on six moveable supports. Inside there is a complete Mercedes model in which the test driver is seated, as well as the 360° projection screen showing a realistic image of the traffic scenario, with moving pedestrians, oncoming traffic and houses.
The vehicle controls are linked to the computerised control system of the driving simulator by data lines. When the test driver turns the steering wheel, accelerates or operates the brakes, these reactions are registered by the computer control system and have the same effects as in real traffic situations. The scenery on the screen changes constantly, while the hexapod and the linear movements combine together to create a realistic impression of vehicle motion. The computer calculates the driving behaviour of the car more than 1000 times per second, issuing the relevant commands to the electrics. It is able to move the cell transversely by up to twelve metres at a maximum speed of ten metres per second (36 km/h), so that double lane-changes can also be simulated, for example.
Equally high-tech: part of the energy required to operate the simulator is recovered by means of energy recuperation during braking and fed into the power network of the Sindelfingen plant.
In its role as a safety pioneer, Mercedes-Benz has long led the way in the use of simulators, too. The first driving simulator, an in-house development, was commissioned at the Daimler-Benz research centre in Berlin-Marienfelde over 25 years ago.
 mercedes-Benz Sürüş Simülatörü
Mercedes Simülatör içinde trafik ve evler yaklaşan, yayalar ile, trafik senaryolarını gösteren 360 ° projeksiyon ekranı
360 ° ekranı, hızlı elektrikli güç sistemi ve enine ya da boyuna hareketleri için on iki metre uzunluğundaki demiryolu ile, Mercedes-Benz yeni "Hareketli Bankası" simülatörü otomobil endüstrisi genelinde en güçlüsüdür. Bu 2010 yılı sonunda faaliyete geçti.
"Simülatörü ile, gerçekçi gibi şeritli değiştirme gibi son derece dinamik sürüş manevraları çoğaltmak ve bu nedenle sürücü ve büyük bir derinlik Trafikte aracın davranışını araştırmak edebiliyoruz," Dr Thomas Weber, Üyesi açıklıyor Mercedes-Benz Otomobil Geliştirme Grubu Araştırma ve Baş sorumlu Yönetim Kurulu Daimler. Sistem tamamen gerçek test sürüşleri yerine tasarlanmamıştır. Simülatörü, gelecekteki Mercedes modelleri için sistemleri ve parçaları ancak, tüm gelişim evreleri boyunca test edilecek sağlayacaktır.
Sürüş simülatörü ayrıca denekler ile denemeler yapmak için kullanılır. Bu sırasında, normal bir araba sürücüleri yeni güvenlik sistemlerinin kabulü ve işletimi ile ilgili çok değerli bulgular ile Mercedes mühendisleri sağlayan, kesinlikle hiçbir tehlike ile sürüş performansı fiziksel sınırlarının yaklaşmak mümkün.
Simülatörü nasıl çalışır:
Simülatörü Hücre temelde altı hareketli destekleri üzerinde bir hexapod sabitlenmiş bir kabin olduğunu. Test sürücüsü oturmuş olduğu bir tam bir Mercedes modeli hem de trafik ve ev yaklaşan hareketli yaya sahip trafik senaryo gerçekçi bir görüntü gösterme 360 ​​° projeksiyon ekranı bulunmaktadır içinde.
Araç kontrolleri data hatları ile sürüş simülatörü bilgisayarlı kontrol sistemi ile bağlantılıdır. Test sürücüsü direksiyon döndüğünde, hızlanır veya faaliyet frenler, bu reaksiyonlar bilgisayar kontrol sistemi tarafından kaydedilir ve gerçek trafik şartlarında aynı etkilere sahip. Ekranın sürekli değişir sahne, hexapod ve doğrusal hareketler Araç hareket gerçekçi bir izlenim yaratmak için bir araya birleştirir ederken. Bilgisayar elektrik için ilgili komutlar, otomobilin sürüş davranışı saniyede 1000'den fazla kez hesaplar. Bu çift şeritli değişiklikler de, örneğin, simüle edilebilir, böylece saniyede on metre (36 km / h) maksimum hızda yukarı oniki metreye tarafından enine hücreye hareket edebilmektedir.
Aynı şekilde yüksek teknoloji: simülatörü çalıştırmak için gereken enerjinin bir kısmını frenleme sırasında enerjinin geri kazanımı aracılığıyla kurtarıldı ve Sindelfingen bitki güç ağı içine beslenir.
Bir güvenlik öncü rolüyle, Mercedes-Benz çok uzun, simülatörler kullanımı yol açmıştır. İlk sürüş simülatörü, bir ev geliştirme, 25 yıl önce Berlin-Marienfelde yılında Daimler-Benz araştırma merkezi devreye alındı.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara